Opkast, tynd mave, tigerspring og tænder på vej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.626 visninger
10 svar
0 synes godt om
7. marts 2010

JustAnotherName

Jeps, der er gang i det hele på EEN GANG herhjemme.

Igår aftes fik Bianca hosteanfald. Jeg gik op til hende og tjekkede at hun var OK, det var hun, og jeg puttede hende igen.
Kort tid efter hostede hun igen ....og så gråd. Kenneth gik derop, og jaa... der var bræk overalt i sengetøjet og ned af Bianca selv ...og i hendes hår

Hun var blevet forskrækket over opkastet, og græd og rystede i hele kroppen, mens hun ulykkeligt gentog "Bianca ikke sove mere - Bianca ikke sove mere - Bianca ikkke sove mere..."

Hun bævrede i hele kroppen, mens jeg fik tøjet af hende og vasket opkast ud af hendes hår (bwadr), og Kenneth tog sig af sengetøjet, og satte en vask over.

Der gik ikke længe, så brækkede hun sig igen.
Så igår endte Bianca i bad ikke mindre end 3 gange!
Vi tog hendes madras ned i stuen, hvor hun faldt i søvn med en balje ved siden af sig ....og den blev brugt!!

Hun har kastet op 9 gange!!
Og klokken 5:30 imorges startede hun så med at få diarre også.

Hun har intet spist. Men drikker lidt vand, heldigvis!
Men ALT hvad der er kommet ind, kommer også ud igen 

Bianca sagde selv "Bianca gerne hvile sig" allerede klokken 9:30 i formiddags.
Og det fik hun så lov til, da det nok er noget af den bedste medicin mod sygdom. Hun sov i 3 timer 
Da jeg gik ind efter hende, sagde hun "Bianca ikke hvile mere. Jeg vil gerne ha' vand, mor!", og da hun havde drukket noget vand, bad hun om at høre "Agurk" (Sigurd), og så DANSEDE hun ....dejligt tegn på bedring!

Lige nu ligger hun på sofaen med tæppe, nusseklud og sut, og ser børne-tv.

SÅ HAR VI CELINA ....huuuha!!
For dælan et temperament hun udviser. Hun er skide hidsig!
Der er så meget gang i et tigerspring. Men hun har sørmer også udviklet sig meget de sidste par uger!! Og det får vi så en reaktion på nu.
Nøj hvor hun pylrer og brokker, i forhold til, hvad hun plejer.

Og så er der tænder på vej. To på engang.
Tand nummer 6 er ved at bryde igennem, og det irriterer og driller.
Hun sover stort set ikke i dagstimerne. Men HELDIGVIS, så spolerer det ikke hendes nattesøvn, så jeg kan da stadig hænge nogenlunde sammen.

Farmand er på døgnvagt (han fik minus søvn i nat, den stakkel), så jeg holder skansen alene.

Ååhh, jeg håber ikke at Celina eller jeg selv bliver smittet. Men det ser heldigvis ud til, at være sådan noget 1-dags-syge.
Det er nok resultatet af, at være startet i ny vuggestue i mandags.
Det sker vist ret så tit, at man bliver syg, når man kommer ud til nye bakterier.
Så hvis ikke Celina bliver smittet af Bianca nu, så får hun nok bare selv en omgang, når hun skal starte i vuggestue til april ....ak ja, dén tid, den sorg 

Jeg lumrer stadig rundt i jogging-outfit, med uglet hår og gammelmands-hørm. Det bliver vist bare sådan "en af de dage" idag!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. marts 2010

Klumpe-dumpe

Been there don that;)

Tror ikke som så det er den nye vuggestues skyld, der florere rigtig meget roskilde-syge lige pt. Desværre....

MEn jeg X for I andre ikke får det....

uh den lumske tiger... Kan ikke helt tyde, om det også er den, der har stukket sit stygge fjæs frem herhjemme, eller om det "bare" er tænder og snot....

Knus

Anmeld

7. marts 2010

Milka

jamen hilsen fra københavn, hvor jeg har rendt rundt i nattøj i to dage nu! tigerspring, snot og diarrébleer hvor der for det meste er lort op til nakken fandt også en ny tand hos luca i dag, sådan godt bag i munden. heldigvis mærker vi næsten ikke noget til tandfrembrud herhjemme...

håber alle snart får det bedre hjemme hos jer

nu skal jeg i BAD!

Anmeld

7. marts 2010

TbCp

Åha altså hvor er dér bare meget sygdom rundt omkring! Stakkels Bianca de små pus forstår jo ikke helt hvad dér sker når de kaster op. Hvor er det synd. Håber det er ovre igen!

Anmeld

7. marts 2010

JustAnotherName

Tak for Jeres svar 

Bianca stod op klokken 8, og sov igen klokken 9:45-13.00
Og hun sov igen fra 15..... med en opvågning klokken 19:40, hvor hun bad om vand, og sagde, at hun ikke ville sove mere.
Jeg puttede så Celina, og regnede med at Bianca skulle op. Men da Celina var lagt var der ro fra dem begge - Bianca var faldet i søvn igen. Og hun sover endnu!!

Så hun har haft noget der ligner 4 vågne timer idag 
Ellers har hun bare sovet, og sovet, og sovet........og det er jo også det bedste man kan, når man er så sløj.
Det er egentligt heldigt nok, at jeg har børn som sover deres sygdom væk!

Træls for I andre, som oplever det samme.
Det ER nok bare sådan noget omgangs-syge så.

Ihvertfald skal Bianca ikke afsted i vuggestue imorgen - uanset om hun virker frisk imorgen tidlig. Nu skal hun lige helt ovenpå igen, før hun skal tilbage i det nye ....hun har jo kun haft EN DAG derovre endnu, hvor hun har sovet til middag. Så hun skal ikke kastet ud i det igen, før hun er helt på dupperne, og fit for fight 

Anmeld

8. marts 2010

Barbamama

Åh gud hvor lyder det bare ikke sjovt.... Har vildt ondt af jer.... Hvor er det synd for Bianca, men det lyder da heldigvis til at hun er ved at få det bedre igen. Det skal bare blive ved med at gå i danseretningen he he

Anmeld

9. marts 2010

JustAnotherName

Tak for Jeres søde hilsner.

Bianca sov HELE søndagen væk.

Mandag kom Kenneth hjem fra sin døgnvagt, og følte sig lidt utilpas.
Bianca holdte fri fra vuggestue, for at komme sig HELT ovenpå igen.
Få timer senere blev jeg også utilpas. Og så startede festen....

Kenneth og jeg fløj på skift afsted til badeværelset. Det stod ud af alle ender.
Vi var simpelthen så sløje. Og ALLE MAND gik i seng KLOKKEN 18 

Jeg fik ikke lukket et øje da jeg konstant løb på wc, og havde de ondeste mavekramper. Indtil ved 21:30 tiden, så aftog det lidt.
20 minutter efter kastede Celina så op i sin seng, og måtte i bad.
Alt sengetøj skulle skiftes og baljen kom frem igen.

Celina har dog taget dette sygdom meget lettere end os andre. Hun har ikke haft diarre (endnu) og har kun kastet op 2 gange, hvor alle vi andre har kastet op 9 gange og haft meget dårlig mave!
Men det er da kun rart, at hun ikke er nær så hårdt ramt, som vi andre.

Det er bare sådan en 1-dags virus.
Men jeg er fuldstændig mørbanket idag!!
Føler det som om jeg har været på mega druktur, svimmel og øm i hele kroppen. Men heldigvis i bedring!

Sikke en drøj omgang, når hele familien er ramt på eén gang.
Havde Kenneth og jeg da så bare været syge på skift, så vi kunne have overskudet, mens den anden var nede. Men set fra et positivt syn, så var det da hurtigere ovre igen på denne måde.
Lørdag-Tirsdag - så har vi alle haft dén omgang!

Håber I andre slipper,
og hvis ikke så ønsker jeg Jer ihvertfald RIGTIG GOD BEDRING!!!

Anmeld

9. marts 2010

TbCp

Aj føj for pokker da!

Håber i er helt over det nu!

Anmeld

9. marts 2010

Milka

har lige læst en artikel om at det er højsæson for roskildesyge lige nu ... håber vi slipper! pigerne har haft tynd mave men ikke andet. godt i alle er raske igen. der stod i øvrigt at man skal blive hjemme i to dage efter man har fået det bedre da man stadig smitter ...

Anmeld

9. marts 2010

JustAnotherName

Milka skriver:

har lige læst en artikel om at det er højsæson for roskildesyge lige nu ... håber vi slipper! pigerne har haft tynd mave men ikke andet. godt i alle er raske igen. der stod i øvrigt at man skal blive hjemme i to dage efter man har fået det bedre da man stadig smitter ...

Ok, dét vidste jeg ikke, det med at man smitter i 2 dage efter 

Jeg håber ikke Bianca stadig smitter så. Hun var jo syg lørdag.
Søndag var hendes "komme ovenpå dag", hvor hun bare sov og sov...
Og mandag holdte vi hende hjemme, for at være SIKRE på, at hun var frisk.

Så mon ikke hun var rask nok til at blive sendt afsted? Det håber jeg!

Men vi andre var jo syge igår og Celina i nat, så vi burde jo holde os væk fra andre en dags tid endnu så.......der kan man bare se!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.