Flere kvinder med børn på krisecentre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.289 visninger
6 svar
0 synes godt om
22. maj 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Berlingske Tidende

Over 1.600 børn var sidste år med mor på krisecenter. Godt halvdelen af børnene har oplevet volden på egen krop.

Mere end tre ud af fire af de voldsramte kvinder, der sidste år opholdt sig på et kvindekrisecenter, havde deres børn under 18 år med på krisecenteret.

I alt 78 procent af de godt 1.000 kvinder, der er med i undersøgelsen, havde et eller flere børn med, og det er en større andel end det foregående år. I 2006 var det kun cirka halvdelen af de voldsramte kvinder, der havde børn med sig.

Læs mere her

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2008

Muffinmus

Ja, har selv arbejdet som frivillig vagt på et krisecenter i nogle år... Rigtigt sørgeligt at børne skal se deres mor udsættes for den slags og at de ikke kan få en stabil hverdag længe. Vi har haft kvinder der har boet det rigtig længe..altså omkring 1 helt år nogle gange.
Rigtig trist, men var glad for at kunne gøre en forskel der:)
Nu er der ikke tid til med min familie. Skal jo også arbejde så det frivillige arbejde er lige sat list til side nu her.

Anmeld

23. maj 2008

bette

jeg synes det er super at kvinderne tager deres børn med.. de skal også beskyttes..!! nu er jeg tilfældigvis en af de børn der har fulgt med min mor på et krisecenter.. og jeg er idag mere end glad for hun gjorde det.. ellers var jeg blevet kidnappet af min egen far til et andet land.. og aldrig nogensinde set min familie igen..
så jeg takker for krisecentre.. hvor børn må følge med.. !!!

Anmeld

23. maj 2008

1977

Profilbillede for 1977
bettemouse skriver:

jeg synes det er super at kvinderne tager deres børn med.. de skal også beskyttes..!! nu er jeg tilfældigvis en af de børn der har fulgt med min mor på et krisecenter.. og jeg er idag mere end glad for hun gjorde det.. ellers var jeg blevet kidnappet af min egen far til et andet land.. og aldrig nogensinde set min familie igen..

Jeg har også boet på et krisecenter sammen med min mor og 2 søskene, da jeg var 10. Vi var der ikke så længe, kun 2 uger, men jeg mindes det var et hyggeligt sted. Og med den bonus at det lå 20 km væk, så jeg var ikke i skole :P

Anmeld

23. maj 2008

bette

Jeanne skriver:

bettemouse skriver:

Jeg har også boet på et krisecenter sammen med min mor og 2 søskene, da jeg var 10. Vi var der ikke så længe, kun 2 uger, men jeg mindes det var et hyggeligt sted. Og med den bonus at det lå 20 km væk, så jeg var ikke i skole :P

hehe ja det gode er jo minus skole.. ;) hah ej men synes det er godt der findes sådan nogle centre... selvom nogle børn ikke burde have oplevet det i første omgang.. men når det nu er et problem synes jeg det er godt man har et sted at komme til og være beskyttet med sine børn;)

Anmeld

23. maj 2008

1977

Profilbillede for 1977
bettemouse skriver:

hehe ja det gode er jo minus skole.. ;) hah ej men synes det er godt der findes sådan nogle centre... selvom nogle børn ikke burde have oplevet det i første omgang.. men når det nu er et problem synes jeg det er godt man har et sted at komme til og være beskyttet med sine børn;)

Ja det er en god opfindelse. Jeg ved ikke helt hvad min mor skulle have gjort uden et krisecenter. Det jeg mindes bedst ved det hele er hvor ked af det jeg blev da vi skulle afsted. Min mor hentede mig i fritidshjemmet med taskerne pakket, og det var den dag hvor jeg endelig havde fået lov til at komme ud og lege. Det var første gang i 3 år det var blevet tilladt, og så var jeg ikke engang hjemme :(

Men da vi kom hjem igen, fik jeg lov til at lege hver dag :)

Anmeld

24. maj 2008

Mathilde

Ja hvor er det godt der findes krisecentre! Desværre bliver der mere og mere brug for dem...
Jeg har også selv været med min mor på krisecenter da jeg var 4 el. 5 år. Jeg kan ikke huske så meget derfra, men synes ikke det var rart at være der. Sikkert fordi min mor havde det meget dårligt i den periode.
Men jeg priser mig lykkelig for at vi kunne være der og blive beskyttet. Den mand der tæskede min mor, slog senere sin eks-kæreste + kæreste ihjel. Han skød sig selv bagefter...
Godt min mor var fornuftig og stak af og levede i skjul i mange år!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.