Søskende...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

334 visninger
3 svar
0 synes godt om
6. marts 2010

LouiseNielsen

Hejsa

Nu har jeg jo termin om 4 uger. Og Nicklas vores ældste søn som bliver 3 år i maj snakker utrolig meget om lillebror, og er vild stolt når han snakker og spørger ind til lillebror... Han snakker meget om at han skal hjælpe med at tage lillebror i bad og give ham ble på, hvilket jeg tror er meget vigtig han så også får lov til, hvis lysten stadig er der når den lille kommer til verden....

Hvordan reagerede jeres ca 3 årige på at blive storsøskende, og hvad gjorde i som forældre for at undgå jalousi så vit muligt?

Jeg tror det er rigtig vigtig man husker at storbror/søster får lov til også at være med til de forskellige ting omkring babyen, hvis de selv viser interesse for det. Også at man siger til evt barsels gæster at de måske hellere tager en lille ting med til den store frem for til den lille, og at de husker at der altså også er en storsøskende, og ikke kun den lille nye dejlige baby....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2010

4kløver

Som du skriver lad ham være med det gjorde jeg og det gik godt da de var små nu hvor de er så store syndes jeg næsten at de går alt for meget ind i det fik en tøs her i okt

Men jeg ville ikke bede folk om at tage gaver med til den store frem for den lille da jeg syndes at de lige så godt kan lære at bare fordi den ene får behøver den anden ikke..  Og han fik jo også da han blev født

Anmeld

6. marts 2010

Lone Jakobsen

hejsa

jeg synes ideen med en gave til den store er helt perfekt. han er så lille.....og han vil nyde at de også husker ham. nu nærmer påsken sig jo...så det er nemt at finde på en lille ting....og så er det vigtigt at han ikke får dem "fordi han er blevet storebror" men bare fordi at han "er super dejlig" (ved ikke om du forstår hvad jeg mener)

du kan også fortælle gæster at de gerne må pusse nusse lillebror alt hvad de har lyst til.....bare de lige krammer storebror først baby er ligeglad, men storebror er ikke.

og ja...giv ham lov til at være med alt det han orker.....men husk at acceptere hvis han ikke har lyst, hvis han bliver vred på lillebror...og måske endda kommer med grimme ord. selv om han får en tittel.....så mister han også en, og det kan være et hårdt slag.

mange hilner Lone

(som snart er en gammel ørn i faget)

Anmeld

7. marts 2010

Winnie

Jeg havde købt en drenge dukke til min ældste søn og den brugte vi meget til vores snak om baby og da lille bror blev født, havde han sin "baby" og jeg min. Det var dejligt at have hver sin "baby" at passe.  Store bror opgaver fik ham til at føles sig vigtig, f.eks kigge efter baby mens mor tisser, give sutten, tage telefonen (dengang vi havde fastnet) osv.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.