Hejsa
Nu er jeg selv plaget rigtig meget af bækkenløsning. Mit er fordi jeg for 5 år siden var udsat for et færdselsuheld hvor mit bækken kom alvorligt til skade, så fik allerede dengang afvide at jeg ville komme til at bøvle med det når jeg engang skulle have børn. Men min første søn var jeg 19 uger henne da jeg første gang mærkede til det, og denne gang var jeg kun 11 uger henne.... Mit er på nuværende tidspunkt så slemt at der var snak om jeg skulle have en kørestol, eller indlægges frem til fødslen (Har termin om 4 uger) Men i stedet skal jeg på næste mandag d 15 marts til samtale på sygehuset omkring igangsættelse....
Mit er sådan at jeg nogen dage slet ikke kan komme ud af sengen fordi jeg ikke kan bruge mine ben. Andre dage kan jeg ikke løfte mine ben over dørtrinnet og har 3 gange oplevet at tisse i bukserne fordi jeg ikke når ud på wc inden det går galt.... Mit bækken giver et ordenligt KNÆK hver gang jeg bevæger mig, og ja jeg har meget meget ondt og er på smertestillende 24-7....
Mit råd til dig er at du virkelig lytter til din krop. Sørge for du får dig hvilet i løbet af dagen, at du ikke vrider i dit bækkken og at du sover med en pude mellem dine ben... Når du skal ud af bilen, eller vende dig i sengen, så flyt begge ben på engang. Hold dine ben samlet, og vend dig så.... Også hold dig mest mulig fra at støvsuge og vaske gulv, da du der laver nogen vrid i dit bækken som gør ondt værre. Du må helst ikke sidde med dine ben over kors eller i skrædderstilling, bedst er at sidde helt alm med begge ben på jorden....
Ved godt det er mange ting man skal tænke over, men tro mig du vil prise dig lykkelig for at overholde de ting.... Jeg har haft kontakt til en fys, og gået der indtil for 3 uger siden også droppede hun mig, fordi mit er så slemt jeg ikke kan lave de forskellige øvelser, og hun anbefaler også jeg bliver sat i gang om en uges tid, for ikke at komme til at bøvle med det efter fødslen.... Men prøv at ring til din egen læge mandag, måske h*n kan henvise dig til en fys...
Anmeld