bækkenløsning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.003 visninger
13 svar
0 synes godt om
6. marts 2010

Liljesilas

Hej piger.

Jeg har for første gang i nat oplevet bækkenløsning, og dermed haft mange smerter. Det startede kl. 24 da jeg gik i seng, og det gjorde simpelthen så ondt, at jeg ikke kunne gå oprejst på torrilettet, jeg kunne kun ligge i en stilling (på siden) og jeg kunne faktisk ikke bevæge mig

Jeg ringede til lægen som sagde det var bækkenløsning, og at det ville gå over igen. Jeg skulle bare sove...

Meen hvordan skal jeg forholde mig til det, for det er kun blevet lidt bedre, og jeg går stadig rundt med bøjet ryg. Skal jeg ringe til lægen igen og kan det blive ved? Håber at høre fra nogle med erfaringer.

Hilsen Maya (uge 26)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2010

Maria.

Jeg fik det allerede da jeg var i uge 22, blev sendt videre til en fysioterapeut, som lavede et træningsprogram til mig.. Det hjalp, og har ikke haft noget siden..  for at det ikke kommer igen..

Håber det går over, men prøv og vent til lidt op af dagen hvor du har fået bevæget dig lidt.. Hvis det ikke er til at holde ud synes jeg du skal ringe til lægen!

Anmeld

6. marts 2010

Liljesilas

Maria. skriver:

Jeg fik det allerede da jeg var i uge 22, blev sendt videre til en fysioterapeut, som lavede et træningsprogram til mig.. Det hjalp, og har ikke haft noget siden..  for at det ikke kommer igen..

Håber det går over, men prøv og vent til lidt op af dagen hvor du har fået bevæget dig lidt.. Hvis det ikke er til at holde ud synes jeg du skal ringe til lægen!

Tak for det, så det kan godt gå væk ved at bevæge mig lidt? Blev du så sygemeldt ind til dit gik over? Håber virkelig mit også går væk igen

Anmeld

6. marts 2010

LouiseNielsen

Hejsa

Nu er jeg selv plaget rigtig meget af bækkenløsning. Mit er fordi jeg for 5 år siden var udsat for et færdselsuheld hvor mit bækken kom alvorligt til skade, så fik allerede dengang afvide at jeg ville komme til at bøvle med det når jeg engang skulle have børn. Men min første søn var jeg 19 uger henne da jeg første gang mærkede til det, og denne gang var jeg kun 11 uger henne.... Mit er på nuværende tidspunkt så slemt at der var snak om jeg skulle have en kørestol, eller indlægges frem til fødslen (Har termin om 4 uger) Men i stedet skal jeg på næste mandag d 15 marts til samtale på sygehuset omkring igangsættelse....

Mit er sådan at jeg nogen dage slet ikke kan komme ud af sengen fordi jeg ikke kan bruge mine ben. Andre dage kan jeg ikke løfte mine ben over dørtrinnet og har 3 gange oplevet at tisse i bukserne fordi jeg ikke når ud på wc inden det går galt.... Mit bækken giver et ordenligt KNÆK hver gang jeg bevæger mig, og ja jeg har meget meget ondt og er på smertestillende 24-7....

Mit råd til dig er at du virkelig lytter til din krop. Sørge for du får dig hvilet i løbet af dagen, at du ikke vrider i dit bækkken og at du sover med en pude mellem dine ben... Når du skal ud af bilen, eller vende dig i sengen, så flyt begge ben på engang. Hold dine ben samlet, og vend dig så.... Også hold dig mest mulig fra at støvsuge og vaske gulv, da du der laver nogen vrid i dit bækken som gør ondt værre. Du må helst ikke sidde med dine ben over kors eller i skrædderstilling, bedst er at sidde helt alm med begge ben på jorden....

Ved godt det er mange ting man skal tænke over, men tro mig du vil prise dig lykkelig for at overholde de ting.... Jeg har haft kontakt til en fys, og gået der indtil for 3 uger siden også droppede hun mig, fordi mit er så slemt jeg ikke kan lave de forskellige øvelser, og hun anbefaler også jeg bliver sat i gang om en uges tid, for ikke at komme til at bøvle med det efter fødslen.... Men prøv at ring til din egen læge mandag, måske h*n kan henvise dig til en fys...

Anmeld

6. marts 2010

Maria.

mayapigen skriver:

Tak for det, så det kan godt gå væk ved at bevæge mig lidt? Blev du så sygemeldt ind til dit gik over? Håber virkelig mit også går væk igen

Ja, jeg blev sygemeldt.. Er det godt nok stadig, men det er pga. for mange plukkeveer..

Håber det går over..

Anmeld

6. marts 2010

mrsMary

Hej, jeg har også bøvlet med det under første graviditet og indtil 5 år efter fødslen. Nu er jeg gravid igen og denne gang er det kommet lidt tideligere. Det er surt, at du har fået det.

Selvfølgelig skal du til fys, men jeg kan også anbefale, at du lige smutter forbi en kiropraktiker og får sat det på plads, så du kan rejse dig op igen. Det er et quick fix, som jeg har brugt meget, når jeg nærmest fik hold i hele kadaveret. Problemer i bækkenet kan sætte sig helt op i nakken. :-(

pøj pøj

Anmeld

6. marts 2010

Liljesilas

1000 tak for svarene og de gode råd. Vil det sige i døjer med smerter hver dag? Jamen det er da ikke til at holde ud.

Anmeld

6. marts 2010

LouiseNielsen

mayapigen skriver:

1000 tak for svarene og de gode råd. Vil det sige i døjer med smerter hver dag? Jamen det er da ikke til at holde ud.

Ja med smerter hver evig eneste dag og ikke mindst om natten... Og som en anden skriver, så går det når det bliver slemt også i nakken og ofte sætter det sig også som hovedepine.....

Igår brød jeg heeelt sammen fordi jeg sad på en stol også kom min søn hen og ville op til mig, men ikke engang selvom jeg sad ned kunne jeg løfte ham op til mig fordi det gjorde ondt i mit bækken.... Også begyndte jeg at græde, for det er virkelig ikke sjovt at man ikke engang kan være der for ens barn pga det....

Anmeld

6. marts 2010

Liljesilas

LouiseLarsen skriver:

Ja med smerter hver evig eneste dag og ikke mindst om natten... Og som en anden skriver, så går det når det bliver slemt også i nakken og ofte sætter det sig også som hovedepine.....

Igår brød jeg heeelt sammen fordi jeg sad på en stol også kom min søn hen og ville op til mig, men ikke engang selvom jeg sad ned kunne jeg løfte ham op til mig fordi det gjorde ondt i mit bækken.... Også begyndte jeg at græde, for det er virkelig ikke sjovt at man ikke engang kan være der for ens barn pga det....

Det er virkelig også synd for dig!!! Især når du har en søn

Anmeld

6. marts 2010

LouiseNielsen

mayapigen skriver:

Det er virkelig også synd for dig!!! Især når du har en søn

Havde det ikke været for ham, ville det heller ikke være så hårdt for mig.... Men jeg føler mig som verdens dårligste mor fordi jeg ikke engang kan gøre ting sammen med ham.... Jeg kan ikke give ham sko på når vi skal nogen steder, jeg kan ikke løfte ham op når han er ked, jeg kan ikke sætte mig ned på gulvet til ham, for jeg kommer ALDRIG op igen osv osv.....

Lige nu må jeg nok ærligt indrømme jeg glæder mig til at slippe for bækkensmerterne efter fødslen, end jeg glæder mig til det lille fyr kommer ud, og det siger jo ikke så lidt eftersom man glæder sig heelt enormt til at få babsen ud....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.