Saltdej/trylledej

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.643 visninger
2 svar
0 synes godt om
6. marts 2010

N&J

Hej allesammen, jeg har simpelthen efter flere forsøg opgivet at få lavet aftryk i modellervoks, så jeg fik en lys ide, hvorfor ikke lave det i saltdej, men når man googler det kommer der bare alt for mange forskellige bagetider op, nogen der har prøvet det og har den perfekte opskrift med bagetid..

'Jeg vil helst gerne undgå gibsblandingerne fordi den indeholder så mange "farlige'" ting og har ikke så meget mulighed for at lave det udenfor eller et sted hvor Nikita ikke færdes.. 

Knuz fra Jane

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. marts 2010

BinaMor

altså ved 4 kopper mel, 1 kop salt og en halv kop vand (mener jeg kan li undersøge det hvis det er?) der skal det bare bages til det får brunligt skær. ingen skreven tid

Anmeld

6. marts 2010

N&J

gabriellasmor skriver:

altså ved 4 kopper mel, 1 kop salt og en halv kop vand (mener jeg kan li undersøge det hvis det er?) der skal det bare bages til det får brunligt skær. ingen skreven tid

Tak.. syntes bare at bagetiden variere mellem 1 time til en hel dag, og det er en ret stor variation, men kan forstå at dejen svulmer alt for meget op hvis varmen er for høj...  er bare lidt forvirret.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.