Burde jo ikke ske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

347 visninger
6 svar
0 synes godt om
5. marts 2010

Vingummien

Og er selv ved at udd mig inden for det fag.

Men lige i det her minut har jeg intet til over for hjemmeplejen, og det er fra pårørende synspunkt vil jeg lige understrege.

Min bedste mor er jo syg og går i dialyse 3 gange om ugen osv. Hun har så et akut nr til hjemme plejen hun kan ringe til hvis der sker noget som f.eks fald eller lign.

Igår falde rhun på badeværelset og hun har heldigvis altid tlf på sig og ringer så til nr flere gange og det bliver aldrig taget, og da hun har fået det af vide vil hun jo ikke ringe til vagtlæge eller lign da det jo høre under hjemmeplejen i hendes øjne. Hun kan ikke komme op på sine ben, og slæber sig faktisk ind til hendes seng.

Hun er nu blå i hovedet og har en mega bule efter det.

Måske burde hun have ringet til vagtlægen og fået ham til at sende en, men igen de burde fandme tage den tlf når de siger til de ældre at det er et akut nr hvor der altid er en ved tlf.
Det er jo det de ældre stoler på når de bor alene i deres hjem og som mange af jer ved så vil mange af dem jo ikke belaste deres familie mere end højst nødvendig og vil ikke tage kontakt til læge fordi de ikke lige mener det er galt nok før en anden siger det.

Er virkelig chokkeret over at hun kan ringe flere gange til nr uden at en tager det

Ved godt de mpske kunne have fået noget ekstrem vigtigt, slet ikke det men når man sidder her og det er så tæt på så rammer det virkeligt.

Og så tænke rman jo også hvad vil der ske næste gang det sker udover det der er sket nu. Hun bliver jo 80.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2010

N&J

Har hun ikke mulighed for at få en kalder, altså det troede jeg faktisk de fik istedet, det fik min mormor selvom hun boede hjemme sammen med sin "ven", og så går den jo bare ind på mobiltelefonen.. 

Altså kan kun give dig ret i at alt ikke er så fantastisk indenfor den profession, har selv arbejdet på et plejehjem i Sorgenfri i ja, 4 år tror jeg det blev til, måske lidt mere, mens jeg har læst, og ja nogle gange er det sku grotesk hvad de skal bydes, men det hjælper altså indimellem at brokke sig, groft sagt, så ved man jo godt hvilke pårørende der er besværlige og hvilke der ikke blander sig, og selvom det ikke bør gøre en forskel, så gør det det indimellem.. Brok dig.. 

Knuz fra Jane

Anmeld

5. marts 2010

Vingummien

NikitasMoar skriver:

Har hun ikke mulighed for at få en kalder, altså det troede jeg faktisk de fik istedet, det fik min mormor selvom hun boede hjemme sammen med sin "ven", og så går den jo bare ind på mobiltelefonen.. 

Altså kan kun give dig ret i at alt ikke er så fantastisk indenfor den profession, har selv arbejdet på et plejehjem i Sorgenfri i ja, 4 år tror jeg det blev til, måske lidt mere, mens jeg har læst, og ja nogle gange er det sku grotesk hvad de skal bydes, men det hjælper altså indimellem at brokke sig, groft sagt, så ved man jo godt hvilke pårørende der er besværlige og hvilke der ikke blander sig, og selvom det ikke bør gøre en forskel, så gør det det indimellem.. Brok dig.. 

Knuz fra Jane

Min far er vist inde i sagen så de kan finde ud af hvad der skal gøres, så hun kan føle sig tryg og vi andre også kan det.

V så jo helst hun skulle på plejehjem pga hun er så syg og ikke spiser ordentgli, men når hun ikek vil selv så kan man jo ikke gøre noget.

Anmeld

5. marts 2010

Cris

Åh stakkels bedstemor, jeg bliver så ked af det, når jeg hører så nogle historier. For vi alle i samfundet prøver at det hele skal fungere rigtigt godt for børnene. Men jeg synes, at meget tit bliver de gamle fuldstandig glemt. Og vi skal blive bedre til det, for selv om vi ikke vil, vi bliver jo allesammen gamle og det er så frustrerende og trist, at man gerne vil selvstandig og alligevel kan man ikke bruge kroppen...

Jeg håber, at I giver hende masser af støtte og at hun snart er på ben igen!

Anmeld

5. marts 2010

N&J

suanne85 skriver:

Min far er vist inde i sagen så de kan finde ud af hvad der skal gøres, så hun kan føle sig tryg og vi andre også kan det.

V så jo helst hun skulle på plejehjem pga hun er så syg og ikke spiser ordentgli, men når hun ikek vil selv så kan man jo ikke gøre noget.

Håber I finder en løsning... forstår bare ikke hun ikke har fået en kalder.. især når, som du skriver, hun burde være på plejehjem.. 

Anmeld

5. marts 2010

Pia

Hun skal da helt sikkert have et kaldanlæg.. Og det kan alle ældre få ..
Jeg fatter slet ikke hun har fået et nummer hun skulle ringe til og så fået afvid at hun altid kan træffe nogen der på..
Det har jeg aldrig i mine 13 år som ssh'er hørt om..
Skynd jeg og få hendes sagsbehandler sat på sagen så hun kan få et kaldeanlæg og føle sig tryg i sit eget hjem..

Og rigtig god bedring til hende..

Anmeld

5. marts 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Åh,det gør mig ondt,sikke en grim oplevelse

Min morfar fik sådan et kaldeanlæg efter et fald.Hans kone var heldigvis hjemme.Han fik insulinchok og faldt og slog hovedet ned i et bord så det blødte rigtig meget.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.