Barsel og ferie?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

546 visninger
12 svar
0 synes godt om
5. marts 2010

Klumpe-dumpe

Optjener man ferie under sin barsel?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2010

Vingummien

hmm, jeg tror det er lidt afhængig af arbejdssted. Men ved det ikke, ville da være træls hvis man ikke har råd til ferie året efter

Så et godt spørgsmål.

Var jo på kontanthjælp dengang så der fandtes ikke ferie

Anmeld

5. marts 2010

Skouboe

Det korte svar er ja...

Det lidt mere fyldestgørende er at du optjener ferie fra dem der betaler din løn. 

Fx gik jeg hjemme ca. et år med Freja. ½ af barslen var med fuld løn og den anden ½ på barselsdagpenge fra kommunen.

Jeg optjente derfor på det år 14½ dag med fuld løn og 14½ dag med dagpenge. Giver det mening?

Anmeld

5. marts 2010

Klumpe-dumpe

Jeg er jo ansat som funktionær, men min arbejdsplads har ingen overenskomst.... Det derfor jeg er i tvivl, om det er lov.

Anmeld

5. marts 2010

Klumpe-dumpe

Skouboe skriver:

Det korte svar er ja...

Det lidt mere fyldestgørende er at du optjener ferie fra dem der betaler din løn. 

Fx gik jeg hjemme ca. et år med Freja. ½ af barslen var med fuld løn og den anden ½ på barselsdagpenge fra kommunen.

Jeg optjente derfor på det år 14½ dag med fuld løn og 14½ dag med dagpenge. Giver det mening?

Ja det giver mening. men hvad så med den her:

(jeg havde jo ingen barsel inde, da jeg jo fødte, inden jeg nåede at komme dertil)

Men jeg fik ½ løn i 14 uger fra mit job, hvor så kommune suplerede op til højeste dp-sats.

Efter de 14 uger fik jeg ren bdp-sats.

Anmeld

5. marts 2010

Skouboe

Hvis du har barsel med løn optjener du også ferie i den periode. Det er jeg ret sikker på ER lov. 

EDIT: Den er lidt tricky - jeg ville tage den med kommunen - de må kunne svare dig.

Anmeld

5. marts 2010

Klumpe-dumpe

Skouboe skriver:

Hvis du har barsel med løn optjener du også ferie i den periode. Det er jeg ret sikker på ER lov. 

jamen de 14 uger var jo kun ½ halv løn.

(jeg kan bare spørger vores jurist på mandag, men øh stoler ikke helt på ham.... Han gav mig i hvert fald MANGE forkerte svar mht. barslen) og når der ingen overenskomst er, er der også svært, at kontakte fagforreningen.

Anmeld

5. marts 2010

Skouboe

malucca09 skriver:

jamen de 14 uger var jo kun ½ halv løn.

(jeg kan bare spørger vores jurist på mandag, men øh stoler ikke helt på ham.... Han gav mig i hvert fald MANGE forkerte svar mht. barslen) og når der ingen overenskomst er, er der også svært, at kontakte fagforreningen.

Jeg skyndte mig at rette indlægget da jeg så dit svar...

Kommunen - de har også del i det her, da de skal give dig ferie for den tid du var på DP.

Ring og tag en snak med dem...

Anmeld

5. marts 2010

Klumpe-dumpe

Skouboe skriver:

Jeg skyndte mig at rette indlægget da jeg så dit svar...

Kommunen - de har også del i det her, da de skal give dig ferie for den tid du var på DP.

Ring og tag en snak med dem...

Ja det må jeg hvis hellere gøre...

Øv det hele skal være så besværeligt.

Mange tak for hjælpen.

Anmeld

5. marts 2010

Skouboe

malucca09 skriver:

Ja det må jeg hvis hellere gøre...

Øv det hele skal være så besværeligt.

Mange tak for hjælpen.

Jeg ved ikke hvor meget hjælp jeg reelt var til... 

I øvrigt - har malutten en yndlingsfarve?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.