barselsdagpenge og feriepenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

902 visninger
5 svar
0 synes godt om
5. marts 2010

LauraLW

Er det noget med at man ikke kan få udbetalt sine feriepenge når man er på BDP? Min kæreste mener det er tilfældet når man f.eks er på kontanthjælp (at man så skal melde sin kontanthjælp fra når man holder ferie), men er det også gældende for BDP? Det er jo penge man har optjent inden sin barsel, og i mit tilfælde nærmest inden jeg blev gravid.

Laura

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2010

Mor til L&S

Tror sagtens du kan få dem udbetalt og ellers kan du forlænge din barsel med det antal uger som du har optjent..

Anmeld

5. marts 2010

Valle81

LauraLW skriver:

Er det noget med at man ikke kan få udbetalt sine feriepenge når man er på BDP? Min kæreste mener det er tilfældet når man f.eks er på kontanthjælp (at man så skal melde sin kontanthjælp fra når man holder ferie), men er det også gældende for BDP? Det er jo penge man har optjent inden sin barsel, og i mit tilfælde nærmest inden jeg blev gravid.

Laura

Hejsa:0)

Nu har vi jo termin samme dag, så mht barsel er det nogenlunde det samme:0)

Du kan efter 1 september få udbetalt de 3 ugers hovedferie, da du jo ikke holder dem i barselstiden. Dette skulle gerne ske automatisk. Dette bliver ikke modrregnet nogle steder, er bare en ekstra gode:0)

De sidste uger kan du afholde i forlængelse af barsel eller afholde inden 1. maj 2011. Hvis ikke du ønsker at afholde ferien, kan du prøve at aftale med din arbejdsgiver, at du kan få ferien udbetalt.

Christina

Anmeld

5. marts 2010

LauraLW

Valle81 skriver:

Hejsa:0)

Nu har vi jo termin samme dag, så mht barsel er det nogenlunde det samme:0)

Du kan efter 1 september få udbetalt de 3 ugers hovedferie, da du jo ikke holder dem i barselstiden. Dette skulle gerne ske automatisk. Dette bliver ikke modrregnet nogle steder, er bare en ekstra gode:0)

De sidste uger kan du afholde i forlængelse af barsel eller afholde inden 1. maj 2011. Hvis ikke du ønsker at afholde ferien, kan du prøve at aftale med din arbejdsgiver, at du kan få ferien udbetalt.

Christina

Hmm... nu glemte jeg måske lige at skrive at jeg er nyuddannet på dimitentsats, ups :-) så har ingen arbejdsgiver. De feriepenge er er tale om er penge jeg har optjent i min sidste praktik.

Laura

Anmeld

5. marts 2010

LotteN

jeg måtte sige farvel til over 3000 kr i feriepenge da jeg var på barsel. Elers skulle jeg netop gå hen og holde ferie fog melde det til fagforeningen - men så ville jeg få fære udbetalt, end jeg får ved ikke at holde ferie - så farvel surt optjente feriepenge...!

Anmeld

5. marts 2010

Valle81

LauraLW skriver:

Hmm... nu glemte jeg måske lige at skrive at jeg er nyuddannet på dimitentsats, ups :-) så har ingen arbejdsgiver. De feriepenge er er tale om er penge jeg har optjent i min sidste praktik.

Laura

Ahh, ja så ved jeg det faktisk ikke:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.