Codein og forstoppelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. marts 2010

Anita80

Jeg vil sige appelsinjuice...

Jeg har erfaring med at æble juice virker stoppende...

Men appelsinjuice giver altid gennemgang her.. også ved børnene...

Figenstænger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2010

Gaya

Bavianis skriver:

Tak skal du have! Følte du ikke de sløvede dig meget? Altså ikke Magnesia, men codein?

Selv tak.....

Nej ikke rigtig faktisk, men tror heller ikke at jeg reagerer så stærkt på dem.......gav engang min kæreste en da han havde vild spændingshovedpine, og i løbet af 20 min. var han helt væk......
Egentlig lidt vildt som man reagerer forskelligt......

Anmeld

5. marts 2010

Bavianis

LauraLW skriver:

Øv øv... Har ikke så mange råd andet end vindruer og æblejuice... men nok ikke sikkert at det rækker...

Troede egentlig ikke man måtte få codein som gravid, men det er nok først til sidst.

Rigtig god bedring.

Laura

Det håber jeg da! For det var en læge på obstetrisk der gav mig recepten! Hvad har du hørt da??

Anmeld

5. marts 2010

TbCp

Bavianis skriver:

Hej med Jer.

Da jeg blev udskrevet fra sygehuset fik jeg codein med hjem for smerter. Nu er min mave stoppet helt til, og jeg har ikke været på toilettet i flere dage. Hvad kan man tage som hjælper?

Er det kun Magnesia og sveskejuice gravide må tage for forstoppelse?? 

Hvad med HUSK, det er noget natur"medicin" (ja medicin er det vel egentlig ikke), jeg tager det selv hver dag da jeg får noget medicin min mave ikke rigtig kan lide

Anmeld

5. marts 2010

Bavianis

TbCp skriver:

Hvad med HUSK, det er noget natur"medicin" (ja medicin er det vel egentlig ikke), jeg tager det selv hver dag da jeg får noget medicin min mave ikke rigtig kan lide

Det viker bare så tykt og ja... Jeg har en del kvalme også, så er ikke sikker på jeg kan få det ned... Men er det noget med man kan få det i kapsler?

Anmeld

5. marts 2010

TbCp

Bavianis skriver:

Det viker bare så tykt og ja... Jeg har en del kvalme også, så er ikke sikker på jeg kan få det ned... Men er det noget med man kan få det i kapsler?

Ved ikke om man kan få det i kapsler, men det jeg får er noget pulver, jeg blander to skefulde i et glas juice, og skyller efter med et ekstra glas. Det skal bare drikkes hurtigt så går det fint

Og det virker!

Anmeld

5. marts 2010

LauraLW

Bavianis skriver:

Det håber jeg da! For det var en læge på obstetrisk der gav mig recepten! Hvad har du hørt da??

Det var en jm til fødselsforberedelse der snakkede om smertelindring, og nævnte at man ikke måtte tage codein. - Men tænker at det må være i slutningen af graviditeten... og hvis det er en ob læge der har ordineret det, så burde det være ok.

Prøver lige at google...

Anmeld

5. marts 2010

LauraLW

fandt noget om kodein "DAK" tabletter 25 mg

- Og der står der at det ikke må anvendes i sidste trimester på grund af risiko for abstinenssymptomer hos babrnet.

Men igen, jeg ville ikke være nervøs når det er ordineret af en ekspert på området, undskyld hvis jeg gjorde dig bekymret, synes bare jeg huskede noget med det der codein :-)

Anmeld

5. marts 2010

Bavianis

LauraLW skriver:

fandt noget om kodein "DAK" tabletter 25 mg

- Og der står der at det ikke må anvendes i sidste trimester på grund af risiko for abstinenssymptomer hos babrnet.

Men igen, jeg ville ikke være nervøs når det er ordineret af en ekspert på området, undskyld hvis jeg gjorde dig bekymret, synes bare jeg huskede noget med det der codein :-)

Årh ok. Min kæreste har også nærlæst indlægssedlen, og han sagde at der var risiko for afhængighed. Hvilket jeg overhovedet ikke er bange for, da det giver mig forstoppelse og at jeg bliver vildt sløv af det! Så hellere chokolade eller Piratos;-)

Men godt at du sagde det, det er da godt at vide ift barnet. De sagde ingenting om det på OB... Heller ikke forstoppelsen som jeg godt synes de kunne have gjort...

Anmeld

5. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Bavianis skriver:

Hej med Jer.

Da jeg blev udskrevet fra sygehuset fik jeg codein med hjem for smerter. Nu er min mave stoppet helt til, og jeg har ikke været på toilettet i flere dage. Hvad kan man tage som hjælper?

Er det kun Magnesia og sveskejuice gravide må tage for forstoppelse?? 

Magnesia piller og så omkring 3 - 4 liter vand om dagen samt nogle gode gå ture

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.