Et par spørgsmål ang. indkøb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

489 visninger
5 svar
0 synes godt om
5. marts 2010

Ranarupta

Jeg sidder og lurer på Specialkøbmandens side...

• Hvor meget fondant skal man beregne til en alm. lagkage? (Og er Wiltons fondant godt?)
  • Hvad er bedst at farve med? Pulver eller pasta?
  • Hvis nu jeg vælger at købe en større mængde fondant, kan jeg så opbevare det? (hvordan og hvor længe?)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2010

Susan1978

en pakke (lille) er nok til en kage i springform størrelse + lidt pynt.

Jeg bruger Wilton fondant og er SÅ tilfreds med det. Jeg køber de store pakker, og har det bare stående i skabet, hvis det er uåbnet, hvis det er åbnet og ikke farvet, pakker jeg det godt ind i den pose det ligger i og sørger for at den er godt lukket.

hvis det er farvet, pakker jeg det i lufttæt pose og i køleskabet og der kan det ligge flere mdr.

Jeg farver med pastafarve og det  fungerer for mig, har ikke prøvet pulver farve.

Anmeld

5. marts 2010

Tynen

Susan1978 skriver:

Jeg bruger Wilton fondant og er SÅ tilfreds med det. Jeg køber de store pakker, og har det bare stående i skabet, hvis det er uåbnet, hvis det er åbnet og ikke farvet, pakker jeg det godt ind i den pose det ligger i og sørger for at den er godt lukket.

hvis det er farvet, pakker jeg det i lufttæt pose og i køleskabet og der kan det ligge flere mdr.

Jeg farver med pastafarve og det  fungerer for mig, har ikke prøvet pulver farve.

Hey

Ved du hvor længe man kan opbevare det (ufarvet) hvis posen har været åben?
(Altså, hvis det vel at mærke er pakket super godt og lufttæt)

Anmeld

5. marts 2010

Ranarupta

Susan1978 skriver:

Mange tak for svaret!!

Anmeld

5. marts 2010

Susan1978

Tynen skriver:

Hey

Ved du hvor længe man kan opbevare det (ufarvet) hvis posen har været åben?
(Altså, hvis det vel at mærke er pakket super godt og lufttæt)

næææ ik sådan 100% men du kan jo også bare putte det i køleskabet.. hvis det er.. så gælder samme regel vel som hvis det var farvet.

men mit lå da et par mdr. og det fungerede stadig.

Anmeld

6. marts 2010

XXSS

Jeg har købt kagebutikkens fondant den er god og nem. For det meste bruger jeg pastafarver det er nemt, har også nogle pulverfarver, synes dog bare at man skal bruge lidt mere af det for at farven skinner igennem.

Tanja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.