Arh, kan ikke finde en bestemt tråd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

824 visninger
10 svar
0 synes godt om
5. marts 2010

Ranarupta

Piger, jeg synes at kunne huske at have læst en tråd, hvori der stod, at når man laver chokocreme, så skal man piske den kolde chokolade- og flødeblanding ved lav hastighed. For ellers ville den skille...

Husker jeg rigtigt? Altså at det skal være ved lav hastighed?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. marts 2010

otlitrom

Ranarupta skriver:

Piger, jeg synes at kunne huske at have læst en tråd, hvori der stod, at når man laver chokocreme, så skal man piske den kolde chokolade- og flødeblanding ved lav hastighed. For ellers ville den skille...

Jeg har prøvet den med skildpadde.. Og fløden var køleskabs-kold.. Den fik for fulde gardiner, og den blev helt fin jeg fandt lige ud af at jeg ikke kan bøje: at skille, hihi. Så måtte bare skrive: blev fin

Anmeld

5. marts 2010

Ranarupta

kitty skriver:

Jeg har prøvet den med skildpadde.. Og fløden var køleskabs-kold.. Den fik for fulde gardiner, og den blev helt fin jeg fandt lige ud af at jeg ikke kan bøje: at skille, hihi. Så måtte bare skrive: blev fin

Haha, godt alternativ! Og tak!

Jeg skulle på et tidspunkt lave en creme med marabou m. daim og jeg var utålmodig - den var ikke 100% afkølet og piskede også for fuld hammer. 
Den blev ikke helt stiv og den skilte (det ser sgu åndssvagt ud, det ord), men den smagte fint.  

Anmeld

5. marts 2010

otlitrom

Ranarupta skriver:

Haha, godt alternativ! Og tak!

Jeg skulle på et tidspunkt lave en creme med marabou m. daim og jeg var utålmodig - den var ikke 100% afkølet og piskede også for fuld hammer. 
Den blev ikke helt stiv og den skilte (det ser sgu åndssvagt ud, det ord), men den smagte fint.  

Jeg var også utålmodig med min creme, så piskede for tidligt.. Den var ca stuetemp. Men så satte jeg den i køleskabet igen, og prøvede en halv time senere. Så var den fin

Og ja, skilte ser bare tosset ud!

Anmeld

5. marts 2010

Ranarupta

kitty skriver:

Jeg var også utålmodig med min creme, så piskede for tidligt.. Den var ca stuetemp. Men så satte jeg den i køleskabet igen, og prøvede en halv time senere. Så var den fin

Og ja, skilte ser bare tosset ud!

Ok, ja, det kunne være, at jeg skulle have prøvet det.

- Godt, vi alligevel fatter hvad vi mener

Anmeld

5. marts 2010

jillkolsbjerg

når jeg har lavet chokocreme, varmer jeg fløde og chokolade sammen og lader det blive heeeeelt koldt...og pisker det som flødeskum...det virker perfekt;-)

men det er meget vigtigt at det er HELT koldt...ellers skiller det ja;-)

knus jill

Anmeld

5. marts 2010

Ranarupta

jillkolsbjerg skriver:

når jeg har lavet chokocreme, varmer jeg fløde og chokolade sammen og lader det blive heeeeelt koldt...og pisker det som flødeskum...det virker perfekt;-)

men det er meget vigtigt at det er HELT koldt...ellers skiller det ja;-)

knus jill

Pisker du ved høj eller lav hastighed?

Anmeld

5. marts 2010

jillkolsbjerg

Ranarupta skriver:

Pisker du ved høj eller lav hastighed?

jamen jeg pisker det faktisk bare som jeg ville piske flødeskum...så det er vel ved høj hastighed;-) Men som jeg skriver er det vigtigt at det er mega meget koldt....;-) Lad det gerne stå i mange timer i køleskabet;-) har prøvet ligesom ovenstående at piske det for "tidligt" og det skilte...men allle de andre gange har jeg ladet det køle helt ned også er der ingen problem synes jeg;-)

knus jill

Anmeld

5. marts 2010

jillkolsbjerg

ellers kan du jo lave den anden udgave med at piske fløden meget stiv og vende det smeltede chokolade i ( det skal selvfølgelig også være koldt )

knus jill

Anmeld

5. marts 2010

Ranarupta

jillkolsbjerg skriver:

ellers kan du jo lave den anden udgave med at piske fløden meget stiv og vende det smeltede chokolade i ( det skal selvfølgelig også være koldt )

knus jill

Super, tak for dine svar! 

Knus, Karina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.