Jeg stjæler fra patienterne :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

671 visninger
7 svar
0 synes godt om
22. maj 2008

Doktor Doolittle

Jeg var til et virkelig spændende foredrag i går på Hellerup Park Hotel i København. Det var dejligt at gense mine kolleger fra hudafdelingerne rundt omkring, nu har jeg jo siddet en del år på Rigshospitalet og skrevet ph.d. så skønt at komme tilbage til gamle kolleger :) Bagefter var der lækker middag på hotellet MUMS :P Kan bare ikke lade være med at have det lidt dårligt hver gang jeg deltager i disse frynse-middage :'( Der er jo tydeligvis for mange penge i medicinalindustrien, og jeg ville have det bedre med at medicinpriserne blev sat ned end at vi læger sidder og æder og drikker på patienternes regning 8( Måske burde jeg fremover møde op til foredragene og så droppe middagene(?) Det er jo bare også meget rart at kunne networke med de andre. Det er ikke befordrende for den kollegiale stemning hvis man altid er den, der går hjem og aldrig deltager i noget. Hvad ville I gøre (?) (H) fra Tina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2008

Tullebobs

Kære Tina

Det er meget prisværdigt af dig at tænke sådan, synes jeg. Og jeg kan sagtens følge din tankegang, men mon ikke du bliver en lidt bedre læge af både foredrag/kursus OG middage med samtaler med gode kollegaer - det tror jeg!

Og jeg er bange for at hvis I ikke spiser og drikker for pengene, så sidder der bare nogle magtefulde gamle mænd et sted i toppen og skummer fløden endnu mere:@

Så spis min pige og hyg dig!:))

(H) fra Trine

Anmeld

22. maj 2008

3rollinger

Hej Tina

Jeg er sikker paa at det ikke aendrer det mindste af at du gaar hjem, saa lad da vaere med det. :)

Jeg tror faktisk ikke jeg ville have nogen skrupler, og jeg nyder selv de stunder i forbindelse med mit arbejde hvor jeg spiser paa foerste klasses restauranter, bor paa gode hoteller og ellers bliver forkaelet.

Og ind imellem maa vi bare arbejde lidt. Det goer du jo ogsaa.

Knus
Trine

Anmeld

22. maj 2008

Ny mor

Kære Tina

Nej, det synes jeg bestemt ikke du/i gør. Når man står man liv/død til daglig må det da være en nødvenlighed at networke med kollegare og slappe af med en god middag.

Så selvom jeg til en hvis grad kan følge din tankegang synes jeg ikke du stjæler fra patienterne - så bare ud og hyg dig og lær nyt - det kommer jo patienterne til gode ;)

Knus Birgitte

NB. Hvad er dit fagområde??

Anmeld

22. maj 2008

1977

Profilbillede for 1977
Ja jeg kan kun sige det samme som de andre. Nyd du nu bare din mad :D

Anmeld

22. maj 2008

Honningblomst

Kan nok ikke lige følge din tankegang....god appetit fremover.
Jeg tror de fleste modtager goder eller bruger penge, som kunne være brugt bedre andre steder, men så må vi jo hver især bidrage der hvor det er muligt...og lige her, der ændrer din tallerkenfuld mad jo intet.
Skal du gøre noget, så skab en debat pg gå aktivt i front...der er jo mange måder at gribe det an på.
Knus..

Anmeld

22. maj 2008

rlyn

Jeg kan sagtens følge din tanke, men...
Jeg er af den opfattelse, at alle i Danmark igennem livet får sin del af lagkagen - om det er på ærlig eller uærlig vis.
Blandt disse patienter er der garanteret nogle som selv har frynsegoder på deres job, som har snydt forsikringen, som plukker staten for alle de penge de kan, som......(indsæt selv flere forslag ;) )

Så nyd dine frynsegoder :D

Knus Rikke
...der som lærer også vil få gratis middage, fri adgang til kopipapir m.m.

Anmeld

22. maj 2008

Doktor Doolittle

Tak for alle jeres dejlige svar :D
Fra nu af er der ingen tvivl: Jeg vil æde og drikke UDEN dårlig samvittighed ;)
(H) Tina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.