Feber og dræn i øret

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.458 visninger
9 svar
0 synes godt om
4. marts 2010

pipsen

Hej min dreng har 39,5 i feber her til aften. Han havde 39,4 tidligere i dag. Han har fået dræn i ørerne for et par uger siden og har bøvlet med det lige siden. Drænene fungerer som de skal, men ørerne bliver ved med at væske. Vi får dråber for det og han har også været på pencilin for det. Jeg lod mærke til, at hans hud var lidt spættet de sidste par dage - aner ikke om der er en sammenhæng.. Ville I ringe til vagtlæge eller vente til alm. læge i morgen. Han drikker fint og har spist (meget lidt) til aften..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2010

pipsen

Hov glemte at sige, han er lige fyldt et år.

Anmeld

4. marts 2010

charlottekri

pipsen skriver:

Hej min dreng har 39,5 i feber her til aften. Han havde 39,4 tidligere i dag. Han har fået dræn i ørerne for et par uger siden og har bøvlet med det lige siden. Drænene fungerer som de skal, men ørerne bliver ved med at væske. Vi får dråber for det og han har også været på pencilin for det. Jeg lod mærke til, at hans hud var lidt spættet de sidste par dage - aner ikke om der er en sammenhæng.. Ville I ringe til vagtlæge eller vente til alm. læge i morgen. Han drikker fint og har spist (meget lidt) til aften..

jeg vil sige at hvis feberen blivr ved med at stige, så skal i søge læge i aften, for hvis den når 40 eller derover, så kan det blive farligt og ende i feberkramper... især når han er så lille. har selv et ørebarn, men her har drænene ikke drillet, så kan ikke helt råde dig præcist, men hvis du føler at han bliver for slap, så kom afsted. jeg har altid gjort det, at jeg har overnattet i stuen med min når hun var syg, for så kunne jeg holde øje med hende hele tiden, selvom det koster en del nattesøvn. god bedring med ham!!

knus charlotte

Anmeld

4. marts 2010

Lady Marion <3

Stakkels lille mand altså , nu skal han da snart have lidt ro på de ører ,, Jeg ville ringe til vagt lægen nu og hø're hvad de siger .. God bedring med ham

Anmeld

4. marts 2010

Cris

Jeg ville også tjekke med lægen for det kan være, at det bliver værre med ørene og det kan være farligt... Stakkels dreng, han er helt sikkert ikke i sig selv for det gør ondt! Og hvis vagtlægen ikke vil se jer, så ville jeg give ham panodil så han får sovet lidt (og du også) og vil finde tid i morgen hos lægen... (min dreng fik feberkræmper en gang og jeg er blevet så skide bange for dem og hvis der sker, mens jeg sover!)

Anmeld

4. marts 2010

charlottekri

jeg har fået fortalt at da jeg var lille fik jeg feberkramper og blev hentet at ambulancen, hvor ambulancefolkene rev mig af alt mit tøj og taog mig udenfor i frostgrader for at få feberen ned.. så det er altså ikke noget at kimse af...

bare en lille sidenotits

Anmeld

5. marts 2010

pipsen

Tusind tak for jeres svar - en lille opdatering herfra. Vi tog det stille og roligt i nat, han sov ved siden af mig i en lille t-shirt og bomuldstæppe. Han vågnede meget og var trist, men ellers gik det ok. Så tog til vores egen læge her til morgen. Hun har podet hans ører og tjekket ham. Han har fået noget pencillin, så håber det hjælper denne gang. Er anden gang indenfor de sidste tre uger han får pencillinkur Lige nu sover han i barnevognen, virker som om han sover bedre udenfor  Han røg op på de 40 i nat, men er nede på 39 igen i dag. Puha, håber sådan han snart bliver frisk. Det er noget så synd for ham.

Anmeld

5. marts 2010

Anja

Dejligt, at din dreng har det bedre

En lille side bemærkning. Jeg har altid fået at vide af både læge og sp, at børn med mere end 38,5 i feber IKKE må sove ude, da kroppen så bliver unaturligt afkølet og det kan være vanskeligt at holde øje med om feberen reelt stiger. Bare en tanke.

Anmeld

5. marts 2010

pipsen

puuuh ja, det kan jeg godt følge dig i. Han ligger dog med sovedragt på en dyne og en dyne over. Nænner ikke at vække ham, da han sover så fint lige nu... Jeg holder lidt ekstra øje med ham, så må jeg se, hvordan han får det senere i dag...

Anmeld

5. marts 2010

XXSS

Vi har lige været igennem det samme, og ringede til vagtlægen. Vi var derude og hun havde slået ud af penicillinen, så hold øje med huden og det du kalder "spættet"!

Det kan være en allergisk reaktion og så skal den lille undvære penicillin næste gang der bliver noget. De kan først blive tjekket for allergien når de er to år.

Håber det kan bruges og stakkels de små, vi har kæmpet med olivia siden januar hvor hun blev et år, hun har været syg næsten lige siden.. Øv  Men er heldigvis igen i denne uge kommet lidt på toppen igen.

Knus Tanja 20+0

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.