Hvornår er det for meget motion?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

507 visninger
3 svar
0 synes godt om
4. marts 2010

BJL2010

Til alle de kloge piger

Jeg kan ikke finde ud af hvor grænsen går mht. motion når man er gravid. Jeg løb og styrketrænede 2-3 gange om ugen inden jeg blev gravid og var i okay form. Var vant til at løbe meget i perioder.

Efter jeg er blevet gravid prøver jeg stadig at motionere (både kredsløb og styrke) ca. 3 gange om ugen, men er gået over til andre former for kredsløbstræning end løb (fordi det muligvis var det, der fik mig til at bløde).

Mit spørgsmål er hvor meget man kan/må presse sig selv når man kredsløbstræner? Jeg kan godt lide at presse mig selv og få pulsen op og gør det også stadig i intervaller. Har endnu ikke oplevet ubehag ved det eller smerter eller lign. Men er det okay at "give den gas"??? (Min puls kan godt komme op på 175 slag/min. fx).

KH Louis P

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2010

XXSS

Alt med måde og til du kan mærke, at din krop ikke kan mere.. Du kan spontant abortere, hvis ikke du føler eftet.

Knus

Anmeld

5. marts 2010

Tulle28

Jeg har motioneret rigtig meget gennem hele min graviditet - er nu i uge 35 og går stadigvæk til spinning og diverse hold (body pump, mave, balle lår og hvad de ellers hedder) + styrketræning. Jeg svømmer desuden 1 km en gang  om ugen og går til yoga.

Løb holdt jeg op med nærmest fra day 1, da jeg følte ubehag - løb tidligere 3-4 gange om ugen.

Jeg har haft perioder med ondt i bækkenet og lænden, men har kunnet træne det væk - og lige pt. har jeg ingen gener overhovedet (7-9-13). Jeg er sikker på det kan tilskrives træningen.

Så træn bare løs, men lyt til din krop og sæt tempoet ned, hvis du mærker nogen form for ubehag.

Knus Tulle

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.