Feriepenge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

377 visninger
3 svar
0 synes godt om
4. marts 2010

LouiseNielsen

Hejsa dejlige kvinder!

Nu har jeg idag fået brev om mine feriepenge. Men jeg er jo på barsel i den ferie periode. Hva pokker gør jeg så?? Jeg er ikke i arbejde, så min a-kasse skal underskrive feriekortet. Men går de penge så bare ind til mig under barsel eller hvordan foregår det... Det samme skate da jeg var på barsel med Nicklas, men kan ikke huske hvordan det foregik dengang....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2010

tb

LouiseLarsen skriver:

Hejsa dejlige kvinder!

Nu har jeg idag fået brev om mine feriepenge. Men jeg er jo på barsel i den ferie periode. Hva pokker gør jeg så?? Jeg er ikke i arbejde, så min a-kasse skal underskrive feriekortet. Men går de penge så bare ind til mig under barsel eller hvordan foregår det... Det samme skate da jeg var på barsel med Nicklas, men kan ikke huske hvordan det foregik dengang....

jeg har gået sygemeldt (har normalt fuldtidsjob) siden sidst i oktober, og har så 6 feriedage tilbage.. jeg ringede til kommunen, og de sagde at jeg skulle komme derop de sidste 2 uger i april.. så kan man få sine feriepenge udbetalt, hvis man har været forhindret i at holde ferie (som man jo er når man er på barsel).. De bliver ikke trukket i dine barselsdagpenge.. feriepengene på det nye feriekort kan du så først få udbetalt til april næste år, hvis du er på barsel i hele perioden..

håber det var til at forstå

knus tina

Anmeld

4. marts 2010

Maria.

Du venter bare med at sende feriekortet ind til du vil bruge pengene.. De kan jo bruges helt til Maj næste år..

Jeg forlænger min barsel med mine 5 ugers ferie..

Anmeld

4. marts 2010

LouiseNielsen

Jeg har lige snakket med dem, ringede til barsels afd.

Jeg skal vente med at sende mit feriekort ind til d 15 september, også vil jeg få dem udbetalt d 1 oktober uden at det går ud over mine barselsdagpenge, og uden jeg nehøver holde ferie.... Og de 6000 kr er da dejlige nok af få der lige inden der skal til at købes julegaver. Og jeg bliver 25 år d 4 oktober også så der kommer nok også en lille fest der....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.