Hvor meget spiser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.388 visninger
21 svar
0 synes godt om
4. marts 2010

Findusinde

Hej piger!

Jeg kom til at tænke på hvor meget jeres små pus spiser, eller spiste da de var 5-6 mrd?

Laura er begyndt at vågne kl 5. Der får hun en flaske vælling ca 200 ml.

Kl 7-8 stykker får hun en potion majsgrød, og evt flaske

kl 10.30 får hun en flaske, et sted mellem 150 og 200 ml

Sover til ca kl 14, får 200 ML mme

Hun får grød eller mos sammen med os ved 18 tiden.

Og får ca 200 ML vælling kl 19-20 stykker.

Hun får også sommetider en flaske sidst på eftermiddagen.

Hvad med jeres? Hvor meget spiser de?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2010

frk Jensen

Marcus ÅD konstant i den alder.. Han gad ikke flasken, så han fik grød eller frugtmos til hvert måltid i den alder.. og mme i kop.

Nu ska jeg se om jeg kan huske det.

stod op ved en syv tiden. fik grød af en art.
fik en flaske med mme, spiste nok mellem 50 og 100 ml og frugt mos også.

sov så formiddags lur gerne to timer.

Fik igen grød til middag ( godt neslte pakker er opfundet, hold da op jeg havde mange forskellige), og mme i kop.

sov til middag ca en tre timer, og fik så frugt mos ved tre tiden.

til aften ved seks tiden fik han kartoffelmos, med grøntsagers mos..
sent om aftenen fik han også gerne grød inden han blev puttet, så sov han så dejligt om natten... Han fik mme i kop, til alle måltider.

Kram Betina

Anmeld

4. marts 2010

Cris

Det lyder meget godt jeres rytme! Det virker som om din pige spiser allerede godt med grød og hun er stadig glad for at tage mælk (hvilket er det vigtigste når de kun er 5-6 måneder)

Det med at vågne klf***en om morgenen   er meget normalt... hehe... Der er en periode (og hos os blev det en laaaaaang periode) hvor de vågner bare kl04 eller 05 og de er fuldstandig klare til at starte på dagen! Hos os har det hjulpet at finde nogle mørke rullegardiner (nu begynder at blive lysere tidligere om morgenen) og jeg har bare taget ham til vores seng og har ammet ham. Men meget tit virkede bare ikke noget og vi skulle i gang såååå tidligt!

Efter et styk tid blev det kl06 og stadig i dag (han er lige blevet 2) vågner han tit kl06 og meget meget sjælend efter kl07

Anmeld

4. marts 2010

Kala

Hej

Mathias blir 6 mdr. her d. 12. marts.

Han spiser sådan på en dag:

Kl. 7-8 En portion rismelsgrød med frugtmos

Kl. 11.30-12.30 En portion kartoffelmos

Kl. 14.30-15.30 En banan (mos) og 50 ml MME

Kl. 18-18.30 En portion kartoffelmos

Kl. 19.45-20.15 200 ml Vælling

Kl. 4-6 150 ml MME

Hvor gammel er din datter? For når de blir 6 mdr. må de jo få havregrød. Det mætter lidt mere end det de må få fra 4-6 mdr.

Anmeld

4. marts 2010

SAL

Findusinde skriver:

Hej piger!

Jeg kom til at tænke på hvor meget jeres små pus spiser, eller spiste da de var 5-6 mrd?

Laura er begyndt at vågne kl 5. Der får hun en flaske vælling ca 200 ml.

Kl 7-8 stykker får hun en potion majsgrød, og evt flaske

kl 10.30 får hun en flaske, et sted mellem 150 og 200 ml

Sover til ca kl 14, får 200 ML mme

Hun får grød eller mos sammen med os ved 18 tiden.

Og får ca 200 ML vælling kl 19-20 stykker.

Hun får også sommetider en flaske sidst på eftermiddagen.

Hvad med jeres? Hvor meget spiser de?

Knus

Min dreng er 8 måneder men det har stort set ikke ændret sig hvad han spiste da han var 6 måneder...

Morgen (mad ved 7 tiden: Havregrød med sveskemos eller frugtmos i samt vand til...

Formiddag ved 9 tiden: Flaske på 200 ml eller frugtmos (mest da han var 6 måneder, nu kommer han direkte ud og sove uden da han stadig er mæt fra havregrøden)

Middagsmad ved 11.30 tiden: Et rundtnom (staves?) rugbrød med pålæg (æg, leverpostej, avocado, banan, ost eller andet...) vand eller mælk til...nogle gange spiser han frugt bagefter, appelsin eller æble...

Eftermiddag ved 15 tiden: Flaske på 200 ml plus frugt...

Aftensmad: Grøntsagsmos plus kød plus vand/mælk...af og til frugt til dessert

Inden sovetid: 200 ml flaske...

Anmeld

4. marts 2010

Findusinde

Hun blir 6 mrd nu her den 17 marts.. Glæder mig til at hun kan få havregrød.. Hun spiser sjældent særlig store potioner når hun får grød, måske en dl... Ved ikke om det er for lidt? Hun blir bedre og bedre til at spise mos..

Puha, det lyder godt at det bare er i en periode at hun synes det er sjovt at vågne kl 5.. håber perioden blir kort herhjemme.. Men skal vist ikke klage, hun blir lagt senest kl 19.30 og sover gerne inden for et lille kvarter, vågner sommetider om natten hvor hun får sutten. Og så vågner hun der kl 4-5 stykker og får en flaske, før i tiden faldt hunj i søvn emd det samme, det gør hun så ikke mere.. intet hjælper og hun vil bare op..

Knus

Anmeld

4. marts 2010

9510

Her ser det ca ud som følger med Oliver 6 måneder søndag

Kl 6-7 majsgrød med frugt

7.30 til 8 Sover han

8.30 majsgrød/rismelsgrød

9.30-10 går vi en lang tur sover ca 2 timer

12-12.30 grønsagsgrød

14.30-15 banan/frugtmos

16-1630 ca sover

17.30-18 kartoffelmos/grønsagsmos

19 ca sover en halv time

1930-20 grød hvad moren lige syns er spændende

20.30 200ml NAN2

23 200ml vælling

NAN2 til hvert måltid i kop

Anmeld

4. marts 2010

Findusinde

Hvornår er det de må få sødmælk? hvornår skal jeg egentlig begynde at skære ned på flaskerne og gå mere og mere over til fast føde.. Altså, grød og mos?

Anmeld

4. marts 2010

9510

Jeg fik afvide af min Sp at fra han var 6 mdr måtte han få mælkeprodukter, men hun syns jeg skulle begynde når jeg syns,' så han smger på alt lige i tiden og får mme til alle måltider

Anmeld

4. marts 2010

Findusinde

mynord skriver:

Jeg fik afvide af min Sp at fra han var 6 mdr måtte han få mælkeprodukter, men hun syns jeg skulle begynde når jeg syns,' så han smger på alt lige i tiden og får mme til alle måltider

Laura har drukket vand siden hun var 4 mrd, af tudekop.. Og det går egentlig meget fint.. Det kunne være jeg skulle prøve at købe noet sødmælk, og se hvordan hun reagere..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.