Babytøj snak - størrelser, hvor meget, hvor længe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.990 visninger
14 svar
0 synes godt om
3. marts 2010

Low

Jeg ved ikke om jeg har sat denne tråd i det rigtige emne. Jeg var i tvivl.

Jeg har nogle spørgsmål ang. baby tøj. Jeg er begyndt så småt at købe tøj til ham inde i maven . Jeg er lidt i tvivl om hvor lang tid han kommer til at bruge hvilke størrelser og der står godt nok måneder på tøjet også men det er vel meget forskelligt fra barn til barn? Jeg skal jo også tænke på at han nok kommer til verden i juni (termin 15/6-10) så meget af hans størrelse 50-56 skal vel være sommertøj eller hvordan? Hvordan gjorde i? Meget baby tøj kommer vel hurtig til vask tænker jeg når der kommer diverse ting og sager på det . Hvor tit skiftede i tøj på jeres små ca.? Fortæl gerne noget mere da jeg er helt ny i faget her

Jeg har købt dette men jeg mangler selvfølgelig en del:

Body/p>

str. 50 - 3 stk(3 kort ærmede)

str. 56 - 2 stk(1 kort, 1 lang)

str. 62 - 8 stk(4 kort, 4 lang)

Bukser/p>

str. 50 - 1 stk(1 shortes)

str. 56 - 2 stk

str. 62 - 4 stk

str. 68 - 1 stk

Trøje/p>

str. 50 - 1 stk(1 kort)

str. 56 - 1 stk (1 kort)

str. 62 - 2 stk(1 kort, 1 lang)

str. 68 . 1 stk(1 lang)

Natdragt/p>

str. 56 - 2 stk

str. 62 - 3 stk

Og så har jeg også købt nogle andre diverse tøjdele

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2010

4kløver

jeg syndes det er svært  jeg havde selv en masse i str 56 og lidt i 50 men måtte ud og købe mere str 50 men så brugte hun også 52 længe hun ligger på 62 og det passer hun fint (er 4måneder)

Anmeld

3. marts 2010

Liljesilas

Jeg følger lige med i hvad de andre svarer dig, for jeg har det akkurat lige som dig... Jeg har dog købt/fået rigtig meget tøj allerede fra str. 50 - 68. Jeg har kun lidt i 50, da jeg er nervøs for det ikke bliver brugt. Men så har jeg på trods af jeg ikke kan styrre mine tøj indkøb købt en del i 62 og 68. Jeg tænker også selv på hvad sommertøj er til en baby (skal føde 19. juni.) Er det bare en body og evt. et par små bukser til?

Anmeld

3. marts 2010

Low

4kløver skriver:

jeg syndes det er svært  jeg havde selv en masse i str 56 og lidt i 50 men måtte ud og købe mere str 50 men så brugte hun også 52 længe hun ligger på 62 og det passer hun fint (er 4måneder)

Ja det er svært . Hvor stor var hun da hun blev født? Og hvor lang tid brugte hun str. 50 ca?

Anmeld

3. marts 2010

Moar'en

Low skriver:

Jeg ved ikke om jeg har sat denne tråd i det rigtige emne. Jeg var i tvivl.

Jeg har nogle spørgsmål ang. baby tøj. Jeg er begyndt så småt at købe tøj til ham inde i maven . Jeg er lidt i tvivl om hvor lang tid han kommer til at bruge hvilke størrelser og der står godt nok måneder på tøjet også men det er vel meget forskelligt fra barn til barn? Jeg skal jo også tænke på at han nok kommer til verden i juni (termin 15/6-10) så meget af hans størrelse 50-56 skal vel være sommertøj eller hvordan? Hvordan gjorde i? Meget baby tøj kommer vel hurtig til vask tænker jeg når der kommer diverse ting og sager på det . Hvor tit skiftede i tøj på jeres små ca.? Fortæl gerne noget mere da jeg er helt ny i faget her

Jeg har købt dette men jeg mangler selvfølgelig en del:

Body/p>

str. 50 - 3 stk(3 kort ærmede)

str. 56 - 2 stk(1 kort, 1 lang)

str. 62 - 8 stk(4 kort, 4 lang)

Bukser/p>

str. 50 - 1 stk(1 shortes)

str. 56 - 2 stk

str. 62 - 4 stk

str. 68 - 1 stk

Trøje/p>

str. 50 - 1 stk(1 kort)

str. 56 - 1 stk (1 kort)

str. 62 - 2 stk(1 kort, 1 lang)

str. 68 . 1 stk(1 lang)

Natdragt/p>

str. 56 - 2 stk

str. 62 - 3 stk

Og så har jeg også købt nogle andre diverse tøjdele

Jeg synes det er et svært med det tøj Vi havde heller ikke købt ret meget i str. 50. Men efter som han kun var 50 cm var str56 meget for stor synes jeg. SÅ vi måtte ud og købe. Antallet er også svært synes jeg, for Viktor har stort set aldrig gylpet, og hans mave har aldrig være tynd da han var lille så derfor blev hans tøj aldrig rigtig beskidt. Hans bodyer skiftede vi hverdag, men resten af tøjet kunne han godt buge et par dage. Nu er han blevet 1 år, og vi er kun lige ved at pakke det sidste tøj væk i str 74 6-9mdr, og igang med str 80 9-12 mdr. Han er vist lidt kort

Anmeld

3. marts 2010

Low

Moar'en skriver:

Jeg synes det er et svært med det tøj Vi havde heller ikke købt ret meget i str. 50. Men efter som han kun var 50 cm var str56 meget for stor synes jeg. SÅ vi måtte ud og købe. Antallet er også svært synes jeg, for Viktor har stort set aldrig gylpet, og hans mave har aldrig være tynd da han var lille så derfor blev hans tøj aldrig rigtig beskidt. Hans bodyer skiftede vi hverdag, men resten af tøjet kunne han godt buge et par dage. Nu er han blevet 1 år, og vi er kun lige ved at pakke det sidste tøj væk i str 74 6-9mdr, og igang med str 80 9-12 mdr. Han er vist lidt kort

Uhh ja det kan jeg godt se . Det ender sikkert med at jeg køber for meget MEN heller for meget end for lidt. Så bodyer kan jeg godt købe masser af kan jeg se

Anmeld

3. marts 2010

4kløver

Low skriver:

Ja det er svært . Hvor stor var hun da hun blev født? Og hvor lang tid brugte hun str. 50 ca?

hun var 50 og hun brugte ca1½ månede.. der kunne jeg godt at brugt at der var noget i str 52 for 56 var alt for stort

Anmeld

3. marts 2010

Moar'en

Low skriver:

Uhh ja det kan jeg godt se . Det ender sikkert med at jeg køber for meget MEN heller for meget end for lidt. Så bodyer kan jeg godt købe masser af kan jeg se

Helt bestem. Og nattøj det brugte vi også meget af, han tissede meget på sig selv

Anmeld

4. marts 2010

Low

Moar'en skriver:

Helt bestem. Og nattøj det brugte vi også meget af, han tissede meget på sig selv

Det lyder helt fjollet når du skriver at han tissede på sig selv . Men det gør de små jo .

Men jeg kan godt se at jeg skal ud og købe noget mere 50 - 56 så . Og mange flere bodyer. Jeg havde en tanke om at tage i fields i dag

Anmeld

4. marts 2010

Ann-

indtil str 68 passede det der stod i nakken med mdr,, men hun gar så brugt str i 8 mdr ca og er nu ved at springe over str 74.

men der er jo meget forskelligt fra barn til barn

emma gylpende rigtig meget som helt lille, så jeg kunne snilt skifte hendes tøj 4-5-6 gange om dagen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.