Jeg var på skadestuen i går.... :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. marts 2010

Karo

michella80 skriver:

Ja jeg havde en rigtig ubehagelig oplevelse i går. Jeg var på arbejde og vi havde møde. Lige pludselig føler jeg at jeg får noget galt i halsen og jeg hoster og hoster og hoster. Jeg kan slet ikke holde op igen. Jeg går så ud på toilettet og hoster videre. Jeg er tæt på at kaste op fordi det bare bliver ved. Det er ikke normalt at jeg hoster sådan så jeg tænker at det nok er min astma. Jeg måler så min lungefunktion på en peakflowsmåler og jeg kan se at det ikke ser godt ud. Jeg har et astma-anfald. Jeg prøver så at tage et sug af noget akut-medicin jeg har. Min leder er nu inde ved mig og spørger om jeg er okay, men vi finder hurtigt ud af at jeg skal af sted på skadestuen i en fart, så han kører mig derud. Jeg kommer ind med det samme og han bliver ved mig. Jeg får så taget blodprøver der viser at jeg ikke får ilt nok, så jeg får en maske på med noget medicin i og det hjælper inden for et halvt minut. HELDIGVIS! Jeg er dog ret chokket så jeg græder derude.... Det er jo en livsfarlig situation at være i når jeg ikke kan få luft og så lige 30sek senere kan man få luft ordenligt igen. Jeg fik så fat i Casper og fortalte ham det og han blev også forskrækket. Så ringede jeg til min veninde og spurgte om hun ville køre mig hjem og passe på mig indtil Casper kom. Det ville hun heldigvis godt. Hun er bare dejlig. Jeg fik nemlig at vide ude på skadestuen at jeg ikke måtte være alene og at hvis jeg begyndte at hoste igen skulle jeg ringe 112....

Heldigvis skete der ikke mere i går. Jeg var bare så chokket og kunne ikke lade være med at blive bange hver gang jeg hostede bare en lille smule... jeg var så bange for at jeg ville få et nyt hosteanfald.

I dag har jeg været MEGA træt men jeg tror det er pga det chok jeg har fået, så min psyke har lige skulle bearbejde det. Jeg var så ved lægen og få en lungefunktionstest, som viste at jeg havde svært ved at komme af med den luft jeg indånder. Jeg fik noget binyrebarkhormon som jeg skal tage den næste uge. Det håber jeg virkelig hjælper. Hader den skide astma.....

Sikken en grim oplevelse

Dejligt at din chef reagerede hurtigt og kørte dig på skadestuen, så de kunne hjælpe dig. Men helt sikkert ikke sjovt, og du skal nok tage det lidt med ro de næste par dage.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. marts 2010

lion

Sikke en grim oplevelse. Jeg kan godt forstå du blev bange og nu er lidt bange for at hoste. Det ville jeg squ også være.

Jeg håber at det kun var en engangsforestilling.

Anmeld

4. marts 2010

Barbamama

Endnu engang tak for alle jeres søde ord. Bliver enormt glad for dem. De varmer. Jeg har det bedre i dag og har været på arbejde og det gik fint. En af mine kollegaer som jeg snakker rigtig godt med havde købt en lille halskæde til mig. Jeg havde skræmt livet ud af hende og tror hun havde gjort det for at muntre mig lidt op. Blev bare så glad altså...

Her til aften fik jeg et mindre hosteanfald igen og jeg blev bare mega bange men det gik heldigvis over. Jeg skyndte mig at suge noget astmamedicin. Tror skrækken kommer til at sidde i mig lidt endnu.

Og for det ikke skal være løgn var jeg lige ved at ryge på skadestuen igen i dag. Jeg gled på noget is og landede med alt vægt på mit håndled. For dælen det gjorde ondt. Jeg kunne mærke det i albue og skulder også. Jeg skyndte mig at tage mine ringe af hvis jeg nu hævede men der skete heldigvis ikke noget.... He he. jeg fortalte det til min chef da jeg kom på arbejde og så sagde han bare: Nu STOPPER du Michella!!!! Ha ha ha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.