Da jeg idag er 38 fulde uger henne, har jeg været til tjeck hos min jordmor idag. Min normale jordmor var på ferie idag, så jeg havde fået en ande, men hun var nu sød og rar så det gjorde ikke så meget.
Alt så fint ud. Ida blev skønnet til at veje omkrig 2800-2900 hvilket er mindre en gennemsnittet på nuværende tidspunkt, men ikke noget man skal være urolig over. Hun fortalte også at hun ligger meget højt, men at hun kunne se i papirene fra min graviditet med Marcus at han også længe lå meget højt. Så heller ikke noget at bekymrer sig om her.
Hun havde læst alle papirene igennem fra Marcus fødsel og vi fik en god snak om hvordan jeg skulle forvente tingene vil gå denne gang. Med Marcus gik jeg 14 dage over tid og blev sat igang flere gange, da min krop simpelthen ikke selv ville. Da veerne endelig startede gik der 30 timer før han kom ud, så det var ikke den nemmeste fødsel.
Hun fortalte at når Ida stadig ligger så højt og med min sidste graviditet, så kan jeg godt begynde at forberede mig på at gå 14 dage over igen

Hun tror simpelthen ikke på jeg selv går igang. Hun noterede derfor i mine papire at hvis jeg gik 1 uge og 4 dage over tid, at jeg skal have lavet en hindeløsning. Den skal åbenbart hjælpe så jeg i løbet af de næste par dage for åbnet mig, så der ikke er nogen livmoderhals tilbage. For så kan de tage vandet istedet for at starte med en hormonpille som de gjorde sidst. Hun sagde også at det er vigtigt at vi selv fortæller om forløbet sidst, da der blev ventet rigtigt længe med at give mig hormondrop, så man denne gang kunne starte på det noget før, så jeg vil få en nemmere fødsel.
Men pyha, det var ikke lige det jeg havde forventet at høre, men hun kommer jo når hun kommer, og så siger Martin (som altid ser tingene fra en positiv side) at så får jeg 14 dages ekstra ferie.

Katja
Anmeld