Hvor skal vi bygge, og hvor skal vi bo?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

420 visninger
6 svar
0 synes godt om
3. marts 2010

Mettemus

- Under den hvide bro... Som det ser ud lige nu!

Altså, min kæreste og jeg drømmer jo om et barn her i 2010, og i den forbindelse skal vi flytte til noget andet og større. Da drømmebolig i Århus med udholdelig husleje er svær at finde, tænker vi at det er helt fint at have antennerne tidligt ude. Men altså - vi er lidt i tvivl om hvad denne nye bolig skal indeholde for at opfylde babykrav. Hvor mange m2, værelser har i/er der brug for? Hvad med udearealer - kan man nøjes med altan eller skal der vare have, eller skal der slet ikke være noget? Fortæl, fortæl - jeg er lidt nysgerrig.

Krams

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2010

Mum33

Uha - svært spørgsmål. Tror det er meget forskelligt. Vi bor pt på 96 kvm med et barn og det er fint. Vil dog ikke bo her med to. Vi har have, som jeg meget nødigt ville undvære. Så dejligt at de kan stå og sove lige udenfor døren. Ellers tjek kommunernes pasningsordning, det er også vigtigt. Min søs boede i Århus c og deres søn blev passet ved en ny gæstedagplejer hver gang, så han var ved 15 forskellige indtil de flyttede, så tjek deres pasningspolitik.

Ellers så bare god jagt og held og lykke med projektet.  

Anmeld

3. marts 2010

Honningblomst

Kommer da helt an på jer...hvordan lever I,hvordan vil I leve...lever I hjemme,eller mere ude...er I til ture eller fodboldkampe i haven? Gider I ordne have, gider I have naboer, vil I have første sal, mener I børn har brug for hvert sit værelse, er I til åbent køkken eller er det rart at kunne lukke af til rodet?

Mig og mine drenge har et lille hus på120m2,det er helt perfekt til os.Jeg ville ikke undvære en have når jeg har børn,men den skal være nem at holde og ikke kæmpe stor og så skal den være lukket og ugenert. Min have er kun på 600-700m2 og der er græs og terasse...der er bålplads og skur og trampolin, der er plads til drengene kan spille bold og cykle rundt.

Jeg har et værelse til hvert barn og det synes jeg er rart der er...nok mest for min skyld, ungerne ville jo sagtens kunne dele.. så det er bare luksus.

Men for mig er beliggenheden nu det vigtigste...vi bor tæt på det vi har brug for og det er rart og så er det et billigt hus at leje...

Held og lykke med det..

Knus Eva..

Mettemus skriver:

- Under den hvide bro... Som det ser ud lige nu!

Altså, min kæreste og jeg drømmer jo om et barn her i 2010, og i den forbindelse skal vi flytte til noget andet og større. Da drømmebolig i Århus med udholdelig husleje er svær at finde, tænker vi at det er helt fint at have antennerne tidligt ude. Men altså - vi er lidt i tvivl om hvad denne nye bolig skal indeholde for at opfylde babykrav. Hvor mange m2, værelser har i/er der brug for? Hvad med udearealer - kan man nøjes med altan eller skal der vare have, eller skal der slet ikke være noget? Fortæl, fortæl - jeg er lidt nysgerrig.

Krams

Anmeld

3. marts 2010

NoName

Hmm, den var svær, det er jo individuelt fra person til person hvad man selv ønsker...

Vi har et barn i vente og har hus på 210 m2 så vi har masser af plads.

Min bror og hans kone har ca 90 m2 og har to helt små størrelser 16 mdr og 7 uger + et weekendbarn, det går ind til videre fint nok... men efter min mening har de ikke plads nok.

Held og lykke med bolig jagten  håber i finder jeres drømmebolig og at der kommer en baby til jer i 2010

NoName 19+0

Anmeld

3. marts 2010

Mettemus

Jeg tænker også på et minimumskrav? Regner med at vi skal blive boende til barnet er ca. 2 år gammel.

Anmeld

3. marts 2010

NoName

Mettemus skriver:

Jeg tænker også på et minimumskrav? Regner med at vi skal blive boende til barnet er ca. 2 år gammel.

Tror ikke der findes noget minimums krav, det er som før nævnt at Eva helt op til jer hvor meget/lidt plads i har behov for for at kunne føle jer godt tilpas. F.eks en 3 værelses lejlighed jo fås i mange størrelser. så den er ikke nem at svare på. 

Anmeld

3. marts 2010

Mettemus

noname skriver:

Tror ikke der findes noget minimums krav, det er som før nævnt at Eva helt op til jer hvor meget/lidt plads i har behov for for at kunne føle jer godt tilpas. F.eks en 3 værelses lejlighed jo fås i mange størrelser. så den er ikke nem at svare på. 

Nej selvfølgelig findes der ikke nogen færdig skabelon... Vi må lede videre, men tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.