sprogspasser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

639 visninger
13 svar
0 synes godt om
3. marts 2010

Halbschön

Hej piger.

ja så stoppede min barsel efter kun små 5mdr, og jeg er i fuld gang med skolen igen. Jeg er ved at skrive opgave, og da jeg tydeligvis stadig har ammehjerne, så har jeg problemer med flg(har ellers altid været så god til at huske netop denne):

Træffer man et valg og tager en beslutning... Eller... Tager man et valg og træffer en beslutning?

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Renée88 skriver:

Hej piger.

ja så stoppede min barsel efter kun små 5mdr, og jeg er i fuld gang med skolen igen. Jeg er ved at skrive opgave, og da jeg tydeligvis stadig har ammehjerne, så har jeg problemer med flg(har ellers altid været så god til at huske netop denne):

Træffer man et valg og tager en beslutning... Eller... Tager man et valg og træffer en beslutning?

Knus

man tager et valg og træffer en beslutning....

hilsen en mor der stadig har delvis ammehjerne efter næsten 1½ år....

Anmeld

3. marts 2010

Halbschön

ka-ri-na skriver:

man tager et valg og træffer en beslutning....

hilsen en mor der stadig har delvis ammehjerne efter næsten 1½ år....

Tak Det var også min første indskydelse, men da jeg sad og tyggede på det, kom jeg virkelig i tvivl

Årh nej, så kan jeg se frem til lang tid endnu med ammehjerne Min hukommelse er virkelig som en si efterhånden

Anmeld

3. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Renée88 skriver:

Tak Det var også min første indskydelse, men da jeg sad og tyggede på det, kom jeg virkelig i tvivl

Årh nej, så kan jeg se frem til lang tid endnu med ammehjerne Min hukommelse er virkelig som en si efterhånden

jeg kender det.... jo flere gange man siger det for sig selv jo værre bliver det

Anmeld

3. marts 2010

netdaddy

Det afhænger faktisk lidt af situationen og sammenhængen.

Man træffer altid et valg, men man kan også godt træffe en beslutning og tage en beslutning.

Mener også godt at man kan tage et valg.

Et eller andet sted har jeg hørt noget om at en gruppe træffer beslutninger (dvs. via meningsudvekslinger) mens man som enkelt person kan gøre begge dele.

Men valget mener jeg altid anvendes i sammenhæng med forholdsordet træffer.

Ved ikke om ovenstående er rigtigt - bare hvad jeg har hørt.

Anmeld

3. marts 2010

otlitrom

I min verden træffer man et valg, og derfra tages beslutningen....

Anmeld

3. marts 2010

FrkC

kitty skriver:

I min verden træffer man et valg, og derfra tages beslutningen....

Såen siger jeg oss

Anmeld

3. marts 2010

Halbschön

netdaddy skriver:

Det afhænger faktisk lidt af situationen og sammenhængen.

Man træffer altid et valg, men man kan også godt træffe en beslutning og tage en beslutning.

Mener også godt at man kan tage et valg.

Et eller andet sted har jeg hørt noget om at en gruppe træffer beslutninger (dvs. via meningsudvekslinger) mens man som enkelt person kan gøre begge dele.

Men valget mener jeg altid anvendes i sammenhæng med forholdsordet træffer.

Ved ikke om ovenstående er rigtigt - bare hvad jeg har hørt.

Kan lige kopiere noget af min tekst ind:

Jeg har valgt at belyse Pierre Bordiues teori om sociale positioner og livsstil, i sammenhæng med Anthony Giddens. Jeg finder disse teorier relevante, da de kan belyse nogle af de forskellige valg, som Karl har taget i løbet af sit liv.

Anmeld

3. marts 2010

otlitrom

Tandfeen i forklædning skriver:

Såen siger jeg oss

Vi to har heller ikke ammehjerner.. Det er nok det

Man må jo prøve at se det komiske i vores manglende unger, ikk?

Anmeld

3. marts 2010

netdaddy

Renée88 skriver:

Kan lige kopiere noget af min tekst ind:

Jeg har valgt at belyse Pierre Bordiues teori om sociale positioner og livsstil, i sammenhæng med Anthony Giddens. Jeg finder disse teorier relevante, da de kan belyse nogle af de forskellige valg, som Karl har taget i løbet af sit liv.

Jeg har valgt at belyse Pierre Bordiues teori om sociale positioner og livsstil, i sammenhæng med Anthony Giddens. Jeg finder disse teorier relevante, da de kan belyse nogle af de forskellige valg, som Karl har truffet i løbet af sit liv.

Det vil være mest korrekt...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.