Kan I huske jeg søgte tilskud til min søns sygdom?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.568 visninger
18 svar
0 synes godt om
3. marts 2010

Honningblomst

Det er nu halvanden måned siden jeg søgte og havde intet hørt, så jeg ringede i dag og fik fat i en meget kort for hovedet dame.. hun sagde at hun ikke havde haft den igennem endnu og at der normalt kun måtte gå en måned....Ja, dame og nu er det halvanden...hmm, hvad kunne jeg bruge det til?

Men altså, jeg får tilskuddet, da de skal give det når han har den sygdom..men røremaskinen får jeg ikke, da jeg jo har penge til at købe for med tilskuddet...Og ja, det har jeg men det er ikke KUN brød der er gluten i, alt er besværligere og koster en formue. Det var endda lægen der skrev vi skulle have en..men nu når jeg får afgørelsen så anker jeg den bare..så skal de dælme få en læneger forklaring fra Eva her.

Men de tusind om måneden, de kommer da heldigvis....får den bare med tilbagevirkende og det er nu meget rart, en lille opsparing.

Knus Eva..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2010

Maria.

Eva skriver:

Det er nu halvanden måned siden jeg søgte og havde intet hørt, så jeg ringede i dag og fik fat i en meget kort for hovedet dame.. hun sagde at hun ikke havde haft den igennem endnu og at der normalt kun måtte gå en måned....Ja, dame og nu er det halvanden...hmm, hvad kunne jeg bruge det til?

Men altså, jeg får tilskuddet, da de skal give det når han har den sygdom..men røremaskinen får jeg ikke, da jeg jo har penge til at købe for med tilskuddet...Og ja, det har jeg men det er ikke KUN brød der er gluten i, alt er besværligere og koster en formue. Det var endda lægen der skrev vi skulle have en..men nu når jeg får afgørelsen så anker jeg den bare..så skal de dælme få en læneger forklaring fra Eva her.

Men de tusind om måneden, de kommer da heldigvis....får den bare med tilbagevirkende og det er nu meget rart, en lille opsparing.

Knus Eva..

Det er da for dårligt at der skal gå så lang tid! Ihh altså.. De er sgu nogengange så tunge i r*ven!

Men dejligt at du alligevel får noget ud af det..

Anmeld

3. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Eva skriver:

Knus Eva..

hmmm ja jeg synes jo 1 mdr er hurtigt:0)

når lægen nu har skrevet det, så håber jeg du får noget ud af anken... ellers kan du jo købe røremaskinen for den lille opsparing...

Anmeld

3. marts 2010

Honningblomst

ka-ri-na skriver:

hmmm ja jeg synes jo 1 mdr er hurtigt:0)

når lægen nu har skrevet det, så håber jeg du får noget ud af anken... ellers kan du jo købe røremaskinen for den lille opsparing...

Over en måned er jo for lang tid hvis de har en regel om maks en måned hernede.. Og den måned er jo bare for at hun skulle have gang i sagen, ikke noget om hvornår jeg får svar...men de kan heldigvis ikke sige nej, de penge skal de give mig.

Ja, jeg skal nok få fat i en..min mor har givet mig en bagemaskine og den er måske i virkeligheden meget smartere at bruge.

Knus..

Anmeld

3. marts 2010

Honningblomst

Maria. skriver:

Det er da for dårligt at der skal gå så lang tid! Ihh altså.. De er sgu nogengange så tunge i r*ven!

Men dejligt at du alligevel får noget ud af det..

Ja, når de selv laver regler for hvornår de skal have set på sagen...så må de da lave det om i hvert fald...men betryggende at de ikke kan sige nej til at give os dem...

Knus..

Anmeld

3. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Eva skriver:

Over en måned er jo for lang tid hvis de har en regel om maks en måned hernede.. Og den måned er jo bare for at hun skulle have gang i sagen, ikke noget om hvornår jeg får svar...men de kan heldigvis ikke sige nej, de penge skal de give mig.

Ja, jeg skal nok få fat i en..min mor har givet mig en bagemaskine og den er måske i virkeligheden meget smartere at bruge.

Knus..

jeg synes ikke en måned er lang tid, men jeg er også vandt til meget længere ventetider... :0)

Anmeld

3. marts 2010

Honningblomst

ka-ri-na skriver:

jeg synes ikke en måned er lang tid, men jeg er også vandt til meget længere ventetider... :0)

Nej, tror jeg heller ikke det er, men når de selv sætter reglerne og den er en måned og der snart er gået to, så er det jo lidt skævt...

Anmeld

3. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Eva skriver:

Nej, tror jeg heller ikke det er, men når de selv sætter reglerne og den er en måned og der snart er gået to, så er det jo lidt skævt...

ja jeg kan godt forstå du ringede.... man har da altid lov at ringe og høre hvor langt tingene er:0)

Anmeld

3. marts 2010

BinaMor

ja nogle gange skal man have dem lidt i nakken før der sker noget.

men 1000 kr er da en god hjælpdejligt

Anmeld

3. marts 2010

Honningblomst

gabriellasmor skriver:

ja nogle gange skal man have dem lidt i nakken før der sker noget.

men 1000 kr er da en god hjælpdejligt

Ja, det er det som man har regnet ud at det som minimum koster mere at have cøliaki...så det beløb får alle med sygdommen...når han bliver 19 år får han så mere.

I går vile jeg lave pizza til ham, en pizzabund, en lille en uden gluten...44kr!!!!! men jo, det er super at der findes et tilskud..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.