Gravid og arbejde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

350 visninger
2 svar
0 synes godt om
3. marts 2010

Trolde_mor

Jeg er gravid i 10. uge og har netop fået tilbudt et afløserjob på et plejehjem, men men.. hvornår må man ikke længere arbejde i sundhedssektoren som gravid?

Jeg kommer jo til at give piller, men der vil jeg jo blot tage handsker på, så jeg ikke optager noget af pillerne i hænderne..

Men hvornår går grænsen?

Kan jeg tage imod arbejdet og så arbejde der i nogle måneder og stoppe en måned inden barsel eller hvordan er det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2010

Ni-ko-li-ne

Senia skriver:

Jeg er gravid i 10. uge og har netop fået tilbudt et afløserjob på et plejehjem, men men.. hvornår må man ikke længere arbejde i sundhedssektoren som gravid?

Jeg kommer jo til at give piller, men der vil jeg jo blot tage handsker på, så jeg ikke optager noget af pillerne i hænderne..

Men hvornår går grænsen?

Kan jeg tage imod arbejdet og så arbejde der i nogle måneder og stoppe en måned inden barsel eller hvordan er det?

hmmm så længe du ikke skal løfte tungt så må du arbejde frem til du skal på barsel....

mht pillerne.... ja det er nok en god ide med handsker....  hvis du skal stå meget med det.... men jeg tror ikke det er vildt skadeligt

Anmeld

3. marts 2010

Trolde_mor

ka-ri-na skriver:

hmmm så længe du ikke skal løfte tungt så må du arbejde frem til du skal på barsel....

mht pillerne.... ja det er nok en god ide med handsker....  hvis du skal stå meget med det.... men jeg tror ikke det er vildt skadeligt

Tusind tak for dit indlæg..

Er jo netop også sådan jeg selv har tænkt lidt. Har fået på skolen, at vide at ens porrer i hænderne kan nå at optage en del - alt efter hvor meget man også sveder, hvor længe man holder dem, og hvor "ofte"..

Men ja, må prøve at ringe imorgen og se om jeg kan få fat i hende der, og se om hun stadig søger en afløser

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.