37+2 og har det så ubehageligt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.440 visninger
7 svar
0 synes godt om
3. marts 2010

Dictes mor

Det har i andre vel også? Jeg synes godt nok, at det er ved at være lidt hårdt nu med den tunge mave og babyen, der skubber og maser, og så smerter rundt om i hele kroppen og plukveer hele tiden. Jeg sover ikke særlig meget om natten, fordi jeg har svært ved at trække vejret, når jeg ligger ned, men det kan jo være, at det er kroppen, der er ved at forberede mig på, at der kommer en lille, så jeg kan vænne mig til mindre søvn, hvem ved. Jeg vil bare gerne have hende ud snart.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. marts 2010

patella

Ja det er ikke så sjovt til sidst og man føler sig virkelig klodset og ufattelig tung Men har du prøvet at ligge på siden når du skal sove. jeg kunne overhovedet heller ikke trække vejret når jeg lå på ryggen og der er jo også lægelige forklaringer på at det ikke er så godt sidst i graviditeten. Men jeg lå på siden med en pude mellem benene og en pude under maven. Og så lå jeg egentlig ok. 

Hilsen Patella med sønnen på 3 mdr.

Anmeld

3. marts 2010

Dictes mor

patella skriver:

Ja det er ikke så sjovt til sidst og man føler sig virkelig klodset og ufattelig tung Men har du prøvet at ligge på siden når du skal sove. jeg kunne overhovedet heller ikke trække vejret når jeg lå på ryggen og der er jo også lægelige forklaringer på at det ikke er så godt sidst i graviditeten. Men jeg lå på siden med en pude mellem benene og en pude under maven. Og så lå jeg egentlig ok. 

Hilsen Patella med sønnen på 3 mdr.

Jeg tror, at jeg skal prøve det med puderne mellem benene og under maven, for jeg ligger meget ubehageligt på siden også. Hvorfor er det ikke så godt at ligge på ryggen? Jeg ligger næsten aldrig på ryggen, for så kan jeg slet ikke trække vejret og jeg bliver svimmel, så det giver helt sig selv.

Anmeld

3. marts 2010

Karo

Grunden til det er ubehageligt at ligge på ryggen er at barnet presser på hovedpulsåren og ilten derfor får svært ved at blive transporteret rundt i kroppen.

Men jeg tror de fleste har det lige som dig. Tiden kan bare ikke gå for hurtigt når man er så langt i graviditeten.

Anmeld

3. marts 2010

BabyTosset

Jeg har det på præcis samme måde, så du er bestemt ikke alene! Og ja, så tror jeg heller ikke, det er unormalt at have det sådan sidst i graviditeten, at man gerne vil have det overstået - Man er jo ikke ligefrem blevet mindre siden den positive test, og alt er bare mere hårdt til sidst  Haha!

Selv sover jeg utroligt elendigt om natten nu - Vågner noget i stilen af min. 10 gange pr. nat, så det har bare tiltaget kraftigt på det sidste. Plus antallet af plukkeveer er mere end 4-dobblet, puha!  Heldigvis kan jeg trøste mig selv med, at det er slut på mandag, når vores søn bliver taget ved kejsersnit. Det gør det lidt nemmere at komme igennem de sidste dage

Knus Pia - 38+3

Anmeld

3. marts 2010

Dictes mor

BabyTosset skriver:

Jeg har det på præcis samme måde, så du er bestemt ikke alene! Og ja, så tror jeg heller ikke, det er unormalt at have det sådan sidst i graviditeten, at man gerne vil have det overstået - Man er jo ikke ligefrem blevet mindre siden den positive test, og alt er bare mere hårdt til sidst  Haha!

Selv sover jeg utroligt elendigt om natten nu - Vågner noget i stilen af min. 10 gange pr. nat, så det har bare tiltaget kraftigt på det sidste. Plus antallet af plukkeveer er mere end 4-dobblet, puha!  Heldigvis kan jeg trøste mig selv med, at det er slut på mandag, når vores søn bliver taget ved kejsersnit. Det gør det lidt nemmere at komme igennem de sidste dage

Knus Pia - 38+3

Wow allerede mandag... Ville han ikke vende sig rigtigt den lille bølle? Altså, det må være rart at vide, hvornår det bliver, men samtidig må du da også gå og blive lidt nervøs, eller glæder du dig bare? Det er vel nok spændende, tænk sig at det allerede er så tæt på, selvom det mærkes som om tiden her tilsidst går meget langsomt, så er tiden egentlig gået hurtigt, når man tænker på, at det er lige op over nu.

Anmeld

3. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jeg er ikke så langt henne som jer, men jeg har konstant et par små fusser til at skubbe op under i mine ribben på højre side, og tit gør det faktisk halvondt...   Og så er der halsbrand on-off og følelsen af ikke at kunne læne sig forover (hvilket er møg upraktisk når man gerne vil sidde pænt og spise eller læse)...

Rosa (32+3)

Anmeld

3. marts 2010

BabyTosset

Majastina skriver:

Wow allerede mandag... Ville han ikke vende sig rigtigt den lille bølle? Altså, det må være rart at vide, hvornår det bliver, men samtidig må du da også gå og blive lidt nervøs, eller glæder du dig bare? Det er vel nok spændende, tænk sig at det allerede er så tæt på, selvom det mærkes som om tiden her tilsidst går meget langsomt, så er tiden egentlig gået hurtigt, når man tænker på, at det er lige op over nu.

Jeg har en rigtig stædig unge i maven, som absolut VIL ligge med hovedet oppe ved mit højre ribben, så ja - Når nu han ligger og putter så fantastisk der, så må der snittes lidt i moar, så han kan komme ordentligt ud  Hihi!

Jeg er egentlig ikke nervøs, men mon ikke det kommer snigende søndag nat og ødelægger alle forsøg på en fornuftig nats søvn  Faktisk ved jeg ikke rigtig, hvordan jeg har det med at vide dagen for hans fødsel, for det er på så mange måder så uvirkeligt. Nu har jeg gået med ham i maven så længe og ventet på at han skulle komme ud, og når det så står lige for døren, så er det lidt svært at forstå.. Jeg bliver officielt mor på mandag! Det er sgu vildt! Men selvfølgelig glæder jeg mig til det. Jeg elsker allerede den guldklump over alt på jorden  Han er vigtigere end mig selv!

Knus Pia - Som bliver mor for første gang mandag d. 8 marts 2010

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.