Har jeg påvirket min hund med min graviditet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.935 visninger
3 svar
0 synes godt om
2. marts 2010

Low

Hej.

Jeg har 2 tæver. Den ene er 1,5 år og den anden er 2,5 år.

Den ældste tæve har været i normal løbetid siden hun var 8 mdr. gammel og har ikke haft hvalpe før. Jeg lagde mærke til at hun lå og slikkede på patterne mere end normalt så jeg kiggede på hende og der fossede mælk ud af patterne, ikke kun én pat men 5 - 5 stk eller sådan noget. De er hævede og lidt lysserøde fordi hun slikker på dem. Hun skal først i løbetid om 2-3 mdr. så det er nok ikke det. Jeg synes det virker som om hun tror at hun er indbilsk(staves?) gravid men hun har aldrig været det før. Så kommer jeg til at tænke på om jeg måske har påvirket hende? Eller om det bare er tilfældighed? Eller hvad det kan skyldes at der kommer mælk ud af patterne...

Hilsen Ditte, 25+0

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2010

1977

Profilbillede for 1977

Hejsa. Det er en mulighed at hun tror hun er gravid, men jeg skal ikke gøre mig alt for klog på det, for vi har kun haft hanhunde.  Har jeres dyrelæge telefontid? Så ring og tag en lille snak

Anmeld

2. marts 2010

Low

Jeanne skriver:

Hejsa. Det er en mulighed at hun tror hun er gravid, men jeg skal ikke gøre mig alt for klog på det, for vi har kun haft hanhunde.  Har jeres dyrelæge telefontid? Så ring og tag en lille snak

Jeg har tænkt på at tage en tur forbi dyrlægen og lige spørge til det. Det er bare underligt at hun har ikke gjort sådan før og jeg har haft 2 andre tæver og de gjorde heller ikke sådan men en skal jo være den første

Anmeld

3. marts 2010

Dictes mor

Det lyder helt klart som om din tæve er falsk drægtig. Det er lidt synd, for de kan blive rigtig kede af det, når de er falsk drægtige. Men tag og snak med din dyrlæge om det, fordi når først de har været falsk drægtige en gang, så kommer det tit igen. Den eneste løsning på det er en sterilisering, men tag lige og snak med dyrlægen om det. Jeg ved ikke, om du kan have påvirket hende til en falsk drægtighed, det lyder lidt voldsomt. Det er et faktum at hundene kan mærke, at der er noget anderledes ved en, jeg tror ikke, at de blive så påvirket af det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.