Jeres vægtøgning i sidste trimester?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.410 visninger
12 svar
0 synes godt om
2. marts 2010

Ansemusen

Hvor meget tog i på i sidste trimester? Jeg har læst at det normalt er et halvt kilo om ugen, men det varierer meget fra kvinde til kvinde. Men hvad er jeres erfaringer?

Jeg har selv taget ti kilo på og er 30+0 imorgen. Så håber virkelig at holde mig omkring de 15 kilo. Ville være fantastisk!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2010

Mor til L&S

Hey

Jeg er 36+0 i dag og har ca taget 11 kg på nu!

Har i 3 sem. taget ca 2 kg på indtil videre..

Men ja - det kan hurtigt tage fart...

Anmeld

2. marts 2010

LouiseNielsen

Jeg er 34+3 idag og har taget alt i alt 4½ kg på, og det er ren vand jeg har i kroppen der gør min vægtøgning.... De er kommet på inden for de sidste 3 uger, hvor jeg jo også kan se væsken hope sig op OVERALT......

Anmeld

2. marts 2010

Tullebobs

Hejsa

Jeg er 37+4 idag og har nu taget 9 kg på. Jeg har nok taget ca. 3 kg på i de sidste måneder.

Kh Trine

Anmeld

2. marts 2010

mor-til-vanessa

tror jeg to 2kg på måske 3 kg. er ikke helt sikker. tog i alt 7kg på

Anmeld

2. marts 2010

Sisley

Jeg er 30+2 og er nok lidt af en sværvægter - har taget omkring 25 kg på i det hele, men ja, en del af det er helt klart vand (mine ankler ligner noget der er løgn fra sen eftermiddag). Vi smider bare skidtet igen bagefter

Anmeld

2. marts 2010

Tina2

Uhhh, jeg var også en sværvægter da jeg var gravid.... Første gang tog jeg ialt 25 kg på.....

2. gang tog jeg 31 kg på.. Havde taget 14 kg på til 24 ugers undersøgelsen, 25 kg i uge 36 og 31 kg i uge 40......

Så jeg hev bare kg til mig gennem hele graviditeten, men heldigvis kom de rimelig hurtigt af igen

Første gang havde jeg tabt ialt 30 kg efter 4 mdr og 2. gang tog det ialt 9½ mdr at tabe de 31 kg....

Anmeld

2. marts 2010

Sisley

Tina2 skriver:

Uhhh, jeg var også en sværvægter da jeg var gravid.... Første gang tog jeg ialt 25 kg på.....

2. gang tog jeg 31 kg på.. Havde taget 14 kg på til 24 ugers undersøgelsen, 25 kg i uge 36 og 31 kg i uge 40......

Så jeg hev bare kg til mig gennem hele graviditeten, men heldigvis kom de rimelig hurtigt af igen

Første gang havde jeg tabt ialt 30 kg efter 4 mdr og 2. gang tog det ialt 9½ mdr at tabe de 31 kg....

Godt at høre at jeg ikke er den eneste herinde. De andre piger er satme så dygtige til at holde vægten nede! Det er stærkt gået tøser

Anmeld

2. marts 2010

Tina2

Sisley skriver:

Godt at høre at jeg ikke er den eneste herinde. De andre piger er satme så dygtige til at holde vægten nede! Det er stærkt gået tøser

Ja, jeg hiver alt hvad der er af kg i nærheden når jeg er gravid  Har så også begge gange haft rigtig meget vand i kroppen og har tabt 15 kg den første uge efter jeg har født..... Men der var nu stadig langt fra de 15 kg og op til de 31 kg..... Men jeg "piner" også mig selv ved at lægge mine jeans frem og gå og kigge på dem, når jeg ikke kan klemme røven i dem.... Det har hjulpet en hel del, når jeg VIRKELIG har været træt af ventebukser EFTER fødslen!!!!

Ville ønske jeg kunne sige "jeg tog 12-15 kg på", men det kommer vist aldrig til at ske for mig, jeg bliver bare en flodhest når jeg er gravid!!!

Anmeld

2. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Er 32+2 og vejer 59kg - dvs +10kg fra der kom rogn i skuffen...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.