? om fritstillelse og ferie.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

479 visninger
8 svar
0 synes godt om
2. marts 2010

eirene

Hej med jer

Jeg er nu i den (u)heldige situation at jeg er blevet fyret. Jeg er ikke blevet fritstillet, men jeg har en forventning om at jeg kan tvinge dem til det, men hvordan er det så med ferie? Jeg har ikke mere ferie tilbage i år, men kunne de så beslutte at hele Maj måned skulle ædes af næste års ferie??

Er der nogen der kender reglerne eller er det individuelt?

Kh Irene - Som er pissetræt af at være blevet fyret. Sgu!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. marts 2010

eirene

Er der  virkelig ingen der ved noget om det??

Eller som liiige havde et job til mig..

Anmeld

2. marts 2010

lululupo

De må ikke tvinge dig til at bruge ferie før ferieårets start, dvs fra maj måned........ Surt med fyringen  Håber snart du finder noget nyt

Anmeld

2. marts 2010

eirene

Tak for det.  Det håber jeg også.. men det er et rigtig skidt tidspunkt at blive fyret på...

Anmeld

2. marts 2010

XXSS

Hvad skyldes fyringen? Jeg blev fyret sidste år, da jeg var på barsel og jeg gik til hk, fordi jeg synes, at det var ret usselt at fyre en på barsel, så jeg gik ned og fik gode råd til hvordan jeg skulle håndtere det. Min chef havde givet mig 3 måneders "bonusløn" som han kaldte det for at afskedige mig. Dette valgte jeg at takke nej til og sendte ham et langt brev om, hvad jeg havde at forventninger til denne fyring, det vil sige, med krav om hvad jeg forlangte af ham, da han både ville fratage mig ferie, pension m.m.

Det endte med at han kom til at betale mig fuld løn, ferie, pension i et halvt år - som jeg ellers skulle have haft barselsdagspenge. Så jeg fik kun noget godt ud af - at gå dem på klingen!

Og det betyder så også i dag, hvor jeg har fået nyt arbejde, at jeg har ferie tilgode lige som alle andre, havde det været at jeg havde takket ja til det første bud, så havde jeg ingen feriepenge haft. Dyr fornøjelse nej tak  Mit råd spørg din fagforening, hvis du har en - det er derfor de er der og det man betaler til.

Knus fra Tanja

Anmeld

2. marts 2010

Mka

Nej det må de ikke bestemme.  De må kun sige at du skal holde ferie i en bestemt periode om sommeren, men det er ens for alle. Så det skal du ikke være bange for. Og hvis de siger noget, så er der jo altid 3mdrs regler.

Anmeld

2. marts 2010

eirene

Tanja78 skriver:

Hvad skyldes fyringen? Jeg blev fyret sidste år, da jeg var på barsel og jeg gik til hk, fordi jeg synes, at det var ret usselt at fyre en på barsel, så jeg gik ned og fik gode råd til hvordan jeg skulle håndtere det. Min chef havde givet mig 3 måneders "bonusløn" som han kaldte det for at afskedige mig. Dette valgte jeg at takke nej til og sendte ham et langt brev om, hvad jeg havde at forventninger til denne fyring, det vil sige, med krav om hvad jeg forlangte af ham, da han både ville fratage mig ferie, pension m.m.

Det endte med at han kom til at betale mig fuld løn, ferie, pension i et halvt år - som jeg ellers skulle have haft barselsdagspenge. Så jeg fik kun noget godt ud af - at gå dem på klingen!

Og det betyder så også i dag, hvor jeg har fået nyt arbejde, at jeg har ferie tilgode lige som alle andre, havde det været at jeg havde takket ja til det første bud, så havde jeg ingen feriepenge haft. Dyr fornøjelse nej tak  Mit råd spørg din fagforening, hvis du har en - det er derfor de er der og det man betaler til.

Knus fra Tanja

fyringen skyldes nedskæringer. Og de vil hellere have at folk bliver sygemeldt fordi de jo så får penge fra kommunen.

Men jeg er (var) afdelingsleder og de valgte at sætte en af mine kolleger (som ikke var leder) ind som leder for mine medarbejdere allerede fra i går. (Blev fyret i torsdags) Dette fik jeg ikke noget at vide om og det snakkede jeg med fagforeningen om og det er ikke lovligt. Fordi de stiller mig ringere skal det varsles og det er jeg jo ikke blevet, så det havde jeg tænkt mig at bruge som pressionsmiddel for at få en fritstilling. Men det kan jo være jeg så også kan presse dem til at jeg ikke holder min ferie...

Men jeg har jobogliv som fagforening og jeg havde lidt svært ved at få noget konkret ud af den jurist jeg snakkede med... Han blev bare ved med at råde mig til at blive syg...

Men godt gået at du lige fik kringlet den. De skal sgu ikke snyde os!

Kh Irene

Anmeld

2. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

ARGH hvor er det bare træls søde!!...

Jeg er altså også ret sikker på at man ikke kan tvinge dig til at holde ferie, men jeg ville sku også bare melde mig syg... Også få søgt noget arbejde

- i øvrigt, er det da sindsygt at de siger at det er nedskæringer og sætter en af dine kolleager ind i dit sted lige efter... ! for filans mand...!!

Anmeld

3. marts 2010

eirene

Nu har jeg snakket med fagforeningen. De kan ikke røre ved min hovedferie, dvs. de 3 ugers sommerferie. Men de kan tvinge mig til at holde de sidste 2 uger i maj. Så spørgsmålet er om jeg skal æde de to uger...

Men til gengæld kan jeg jo så ikke tage andet arbejde eller vikarjob, hvis jeg er sygemeldt.. Så det er da en lortesituation at stå i...  Øv hvor træls...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.