Hvad skyldes fyringen? Jeg blev fyret sidste år, da jeg var på barsel og jeg gik til hk, fordi jeg synes, at det var ret usselt at fyre en på barsel, så jeg gik ned og fik gode råd til hvordan jeg skulle håndtere det. Min chef havde givet mig 3 måneders "bonusløn" som han kaldte det for at afskedige mig. Dette valgte jeg at takke nej til og sendte ham et langt brev om, hvad jeg havde at forventninger til denne fyring, det vil sige, med krav om hvad jeg forlangte af ham, da han både ville fratage mig ferie, pension m.m.
Det endte med at han kom til at betale mig fuld løn, ferie, pension i et halvt år - som jeg ellers skulle have haft barselsdagspenge. Så jeg fik kun noget godt ud af - at gå dem på klingen!
Og det betyder så også i dag, hvor jeg har fået nyt arbejde, at jeg har ferie tilgode lige som alle andre, havde det været at jeg havde takket ja til det første bud, så havde jeg ingen feriepenge haft. Dyr fornøjelse nej tak
Mit råd spørg din fagforening, hvis du har en - det er derfor de er der og det man betaler til.
Knus fra Tanja
Anmeld