Baby med fedtet hår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.119 visninger
1 svar
0 synes godt om
1. marts 2010

patella

Hej tøser

Jeg kunne bare godt tænke mig at høre hvad I gør.

Jeg har en søn på 3 måneder, der er født med rigtig meget hår. I starten skyllede jeg det kun når han var i bad, men det fedtede bare i løbet af ingen tid. Da han var ca. 1½ måned, begyndte jeg at bruge en dråbe shampoo til at vaske det i. Jeg bruger den fra Neutral der hedder noget med Baby bad.  Men jeg er så træt af at det fedter så hurtigt igen. Jeg kan vaske det om morgenen og så er det begyndt at fedte igen om eftermiddagen. Og når han kun får bad 2 gange om ugen, så er det lidt irriterende. Jeg har ind i mellem vasket det under hanen, hvilket han nyder, men jeg kan bare ikke forstå det er nødvendigt at vaske en babys hår hver dag... 

Er der nogen der har erfaring i det her? Og evt kender noget shampoo der er bedre end det jeg bruger?! 

Tak for eventuelle svar 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2010

RumlesMor

Nej, det skulle bestemt ikke være nødvendigt at vaske det så ofte. Jeg tror du skal lade det fedte til, og vaske med det mellemrum du ønsker...så burde det udjævne sig.

Hver gang du vasker hans hår, vil der automatisk produceres et nyt fedtlag og på den måde havner man i en ond cirkel.

Jeg har tykt langt hår, og vasker kun mit med shampoo en gang om ugen - og har aldrig synligt fedtet hår. Men som yngre vaskede jeg det nærmest dagligt, indtil min frisør bad mig stoppe. Det kostede så en måned med tørklæder og hatte, men så tilpassede det sig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.