Hej allesammen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

377 visninger
4 svar
0 synes godt om
1. marts 2010

Bondepigen

Jeg er lige kommet hjem efter en dejlig weekend hos min søster, svoger og deres to børn. Og forinden har Ove forsøgt at lave min bærbare, så jeg har næsten ikke været på i en hel uge.... Kun lige lidt, når jeg sneg mig hen på hans computer.. Så jeg er håbløst bagud herinde, så hvis der er ting jeg burde have kommenteret eller nogen undrer sig over, at jeg ikke har skrevet, så er det altså derfor...

Jeg var jo faktisk osse begyndt at ryste af abstinenser. Det er helt forfærdeligt!

Nå, men jeg har nu haft en dejlig weekend.

Vi tog afsted fredag middag, da Ove skulle køre sin mor til Kbh. da hans mormor var blevet fløjet dertil fra Grønland. Hun har kræft og skal nu i behandling i DK, da de ikke kan gøre mere for hende på Grønland, så det var jo oplagt, at han skulle over og besøge hende.

Men jeg blev sat af hos min søs sammen med Emma, og så kom han og sov der fra lørdag til søndag.

Emma hyggede sig bare helt vildt med sin fætter på 6 og kusine på 3. Hun fik hoppet noget i sengen med sin kusine. Det var bare så dejligt at se, hvordan de hyggede sig sammen alle tre. Fætter og kusine elsker hende bare så højt, så det er jo skønt!

Lørdag aften hyggede os voksne med tapas og rødvin mens børnene legede, og hold da op det var guf og virkelig hyggeligt.

Søndag tog vi alle tre hen til Oves mormor (Emmas oldemor), så hun kunne møde Emma. Det var bare så dejligt at Emma hurtigt tøede op, og oldemor fik endda både knus og kys da vi skulle gå. Jeg var lidt bange for om Emma ville være alt for genert til at ville snakke med hende overhovedet, da hun jo aldrig har set hende før, så det var skønt at det bare gik rigtig godt. Oldemor fik tårer i øjnene flere gange, og da vi gik fik jeg en kæmpeklump i halsen og Ove græd. Det er jo ikke sikkert vi nogensinde ser hende igen, for vi har jo ikke lige råd til at tage til Grønland et smut.

Men jeg fik taget en masse billeder og filmet en del med oldemor. Hun kan kun snakke grønlandsk og det kan ingen af os jo, men vi forstod hinanden alligevel...Nu ved jeg hvad det vil sige at tale hjertets sprog! Hun virker simpelthen så rar, og hun er vild med Emma, så nu skal vi have sendt en masse billeder til hende af hende og os allesammen. Det tror jeg hun vil blive glad for.

Jeg er så glad for at Emma har mødt hende, og omvendt!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2010

TbCp

Det lyder som nogle fantastisk dejlige og afslappende dage.
Og hvor er det rørende med sådan en gammel kone som møder sit oldebarn

Anmeld

1. marts 2010

Bondepigen

TbCp skriver:

Det lyder som nogle fantastisk dejlige og afslappende dage.
Og hvor er det rørende med sådan en gammel kone som møder sit oldebarn

Ja, det var helt fantastisk. Det er 15 år siden Ove har set sin mormor, så det var bestemt osse meget rørende... Håber hun kan blive helbredt for sin kræft!

Anmeld

1. marts 2010

anna-jonas

Lyder som en skøn og meget følelsesladet weekend. Håber at Olde kommer sig over kræften, og kommer hjem til sin egen hverdag igen....................oppe i det kolde nord.

Anmeld

1. marts 2010

Bondepigen

Anna-jonas skriver:

Lyder som en skøn og meget følelsesladet weekend. Håber at Olde kommer sig over kræften, og kommer hjem til sin egen hverdag igen....................oppe i det kolde nord.

Det var det, og tak for de gode ønsker for Emmas oldemor!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.