Fars barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

334 visninger
9 svar
0 synes godt om
1. marts 2010

feb.2010

hvornår har jeres mænd taget barsel fra? Fra fødselstidspunkt eller fra i er kommet hjem og hvorfor har i valgt som i har? Ville i have valgt anderledes set i bagklogskabens lys?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2010

Sara.

Ved min datter havde min mand barsel de 2 første uger efter jeg havde født. Også selvom vi de 4 første dage var på patienthotellet på Skejby Sygehus... Vi synes det var dejligt at være sammen om den første tid.. vi havde dog overvejet om hans barsel først skulle starte efter vi kom hjem fra patient hotellet (der var andre på hans arbejde der gjorde sån) Men vi er rigtig glade for den måde vi gjorde det på. Han sov hos os og var med til starten.. Tror også det gav mig en ro mht at starte amning op osv.

Og så havde han 6 ugers barsel da vores pige var ca et halvt år.. jeg havde barsel samme tid hygge hygge... (han har ret til 6 uger med fuld løn under barsel)

Med det næste barn vi venter tager han de to første uger igen og så 6 uger over sommeren (de skal tages når barnet er mellem X antal uger) Så det passer med sommer, så tror jeg han ender med at ta to ugers sommerferie i forlængelse af barsel så han kommer til at være hjemme 8 uger

Er rigtig glad for den måde vi gør det... det fungerer for os! 

Anmeld

1. marts 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Min wondersvensker tager sine 10 arbejdsdage fra fødslen - han arbejder hjemmefra så han er hjemme alligevel, så kan vi jo lige så godt tage dem der hvor hjertegrynet lige er landet 

Anmeld

1. marts 2010

Corn

Med number one tog han dem først da vi kom hjem, for vi lå et par dage på barselsgang fordi han er født før 37. uge...

Med number two, født en lørdag, tog han dagene lige efter...

Med number three bliver det nok også lige efter, da jeg håber på at føde hjemme i stuen

Anmeld

1. marts 2010

Mor til L&S

Hej

Vi har besluttet at han først skal afholde hans 14 dage barsel når vi kommer hjem fra sygehuset. Vi vil gerne ha 14 dage sammen hjemme, istedet for at de måske første 4 dage bare går på sygehuset hvor der alligevel kommer en del besøg..  Det er vores første barn, så vi har ikke noget at sammeligne med

Rollo 35+6

Anmeld

1. marts 2010

LotteGabriella

hvornår har jeres mænd taget barsel fra? Fra fødselstidspunkt eller fra i er kommet hjem og hvorfor har i valgt som i har? Ville i have valgt anderledes set i bagklogskabens lys?

Oprindeligt skulle Brian ha' haft barsel fra da vi kom på hospitalet, men vi ændrede mening og han havde en alm. fridag dagen efter fødslen og derefter de 14 dage da vi var kommet hjem fra hospitalet

Mine forældre og bror var herover og var oppe og holde mig med selskab på anden dagen efter fødslen og de hentede mig på tredjedagen om formiddagen, så derfor synes vi at det var åndsvagt at Brian skulle spilde sin barsel på det

Jeg ville stadigvæk ha' gjort det på samme måde den dag i dag

Anmeld

1. marts 2010

LotteGabriella

Rollo skriver:

Hej

Vi har besluttet at han først skal afholde hans 14 dage barsel når vi kommer hjem fra sygehuset. Vi vil gerne ha 14 dage sammen hjemme, istedet for at de måske første 4 dage bare går på sygehuset hvor der alligevel kommer en del besøg..  Det er vores første barn, så vi har ikke noget at sammeligne med

Rollo 35+6

det var det samme vi gjorde, og det er vi stadigvæk glade for den dag i dag

Anmeld

1. marts 2010

LinLin

Min tager formentligt ikke noget, da han er selvstændig fototgraf og ikke får nogen penge, hvis ikke han er på arbejde. Han arbejder dog kun lør-man, så det går nok

Anmeld

1. marts 2010

XXSS

Min mand havde en måned fra fødslen sammen med mig, og det var rigtig dejligt da jeg fik kejsersnit og der var visse forbehold jeg skulle tage . Derefter havde han 10 uger i slutningen af barslen, det var rigtig godt, da han normalt arbejder morgen til aften (i det tidsrum) han er assurandør, så han kører ude når folk er hjemme, så han er som regel ikke hjemme om aftenen, når vi spiser aftensmad, så det at han kunne få 10 uger sammen med hende i slutningen og hvor hun forstod det var bare super fedt  - det kan anbefales.. Selvfølgelig gik jeg glip af 10 uger, men tror de kommer godt igen ved at lade manden tage det han kan få .

Han VIL i hvert fald have barsel igen her når vi når sammen punkt som sidst...

Tanja 19+3

Anmeld

1. marts 2010

1977

Profilbillede for 1977

Han havde et par dage on 'n off da jeg lå på Skejby efter fødslen - sådan lidt deltidsagtigt. Så havde han 1 uge hvor han var på arbejde fuldtid, og så tog han 1 uges barsel. Det var hvad vi havde brug for den gang og jeg ville ikke ændre det

Hvad han gør denne gang aner jeg ikke. Det afhænger af om han har fået et job eller ej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.