Børne eksem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.673 visninger
11 svar
0 synes godt om
1. marts 2010

Amelia<3

Hej. Min datter har haft børne eksem siden hun var 3 måneder i en svær grad. Vi har prøvet alle mulige crem , men desværre er der ikke nogen der kunne tager det væk. Så har vi fundet en mand som lavede natur crem, men for par dage siden fandt vi ud af at den inholder en stor slags hormon i sig, kan ikke huske navn på den hormon. Men man kan læse om det i avisen for tiden. Den crem har virkelig fjernet ALT det rødme på hendes krop og i ansigtet, men men efter vi er stoppet med at smørre med den crem så er hun på vej til at får det hele tilbage igen. Hun har meget eksem på ansigtet og det er også begyndt at komme tilbage på kroppen også. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg kan gøre mere, jeg smørre hende med en crem hver gang jeg skifter hende.

Så mit spørgesmål er hvad kan jeg gøre for at holde det nede???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2010

Mathilde

Celina har også en rigtig dum hud og får eksem...

Jeg holder det nede med A-derma til atopisk hud og til de helt tørre pletter bruger jeg Locobase Repair. Derudover undgår jeg at putte hende i bad så tit og ikke for varmt vand, da det er skidt til børne eksem. Det er også bedst at give hende bomuldstøj på og undgå uld... Det er vist lige hvad jeg har af råd

Kan godt forstå du ikke vil bruge hormon-creme til hende hvis det kan undgåes.

Anmeld

1. marts 2010

Amelia<3

Mathilde skriver:

Celina har også en rigtig dum hud og får eksem...

Jeg holder det nede med A-derma til atopisk hud og til de helt tørre pletter bruger jeg Locobase Repair. Derudover undgår jeg at putte hende i bad så tit og ikke for varmt vand, da det er skidt til børne eksem. Det er også bedst at give hende bomuldstøj på og undgå uld... Det er vist lige hvad jeg har af råd

Kan godt forstå du ikke vil bruge hormon-creme til hende hvis det kan undgåes.

Det er også de crem jeg bruger jeg har læst på sygehuset at man skal give dem kølige og korte bad hver dag

Hvor tit smørre du Celina?
Mange gange tak for svar

Anmeld

1. marts 2010

Mathilde

Amelisa <3 skriver:

Det er også de crem jeg bruger jeg har læst på sygehuset at man skal give dem kølige og korte bad hver dag

Hvor tit smørre du Celina?
Mange gange tak for svar

Lige nu er hendes hud ret fin, så jeg smører hende overalt hver morgen og aften. Når hendes hud er meget tør eller der begynder at komme eksem, smører jeg hende ved hvert bleskift samt morgen og aften.

Hmm bad hver dag? Det gør jeg slet ikke... kun 1-2 gange om ugen, da vand jo udtørrer huden...

Det var så lidt

Anmeld

1. marts 2010

Mor til Frederic og Freya

vi har også børne eksem her...

holder det nede med A derma exomega, har dog både det stærke hormon på recepet og alm hormon crem - som vi bruger til de gralde områder.

Vi bruger dog uld body'er, da der jo er uld yderst og bomuld inderst.

Han kommer i balje bad hver weekend og ellers i hverdage under brugseren

Anmeld

1. marts 2010

Amelia<3

Mathilde skriver:

Lige nu er hendes hud ret fin, så jeg smører hende overalt hver morgen og aften. Når hendes hud er meget tør eller der begynder at komme eksem, smører jeg hende ved hvert bleskift samt morgen og aften.

Hmm bad hver dag? Det gør jeg slet ikke... kun 1-2 gange om ugen, da vand jo udtørrer huden...

Det var så lidt

Jeg bader heller ikke Amelisa hver dag, 2 gange om ugen går hun i bad. Men jeg vil lige prøve at bade hende hver dag og ser om det hjælper

Anmeld

1. marts 2010

Gaia

Hej

Ville lige komme med mit bud idet jeg selv plages af børneeksem i nogle perioder. Og gennem hele livet har haft meget sart hud med psoreasis og børneeksem.

Har din datter meget børneeksem ville jeg nok få en henvisning til en hudlæge da de er i stand til at give en behandling så eksemet forsvinder hurtigt. Selvf. kan der indeholde hormon i cremen, men der mange grader af homoncremer og nogle er i meget svag dosis. Kan dog godt forstå hvis du ikke synes det er fedt at dit barn skal smørres i det, men hvis det drejer sig om evt. en lille uge med svag homoncrem og eksemet er væk, er det måske værd at overveje?? Kan også være at hudlægen kender andre metoder uden brug af hormoncrem, som vil gavne din datter. det er da værd at finde ud af

Jeg selv måtte under min gravidtet igang med både en svag og stærk homoncrem, hvilket da ikke var fedt, men det var heldigvis i en meget kort periode 14 dage, så de skadet ikke. Men sjovt det var det da ikke.

Jeg ville ikke give bade hver dag i de dage hvor eksemet er værst idet vand udtørrer hud helt enormt. Det er min erfaring. Det køler kort men udtørrer endnu mere og dermed forværres eksemet. Men når hun bades så brug babyolie i badet og smør kroppen ind i en god fugtighedscrem efterfølgende.

Hvis i går i svømmehallen med hende ville jeg nok holde en pause de dage hvor eksemet er værst idet klor udtørrer og irriterer huden rigtig meget.

Jeg smører huden hverdag i ceridal, som man også kan få i olie form. den er uden parfume og parabener. Den synes jeg er god til at tage det tørre hud, men den virkede ikke på mit eksem. Ofte når det er svær eksem skal der skrappere midler til end alm. creamer førend det har en effekt. F.eks. er der en  mild homoncrem Locoid 0,1%, som er ret effektiv, mener hvis jeg husker rigtig, at den kan fåes i håndkøb. Men snak med en hudlæge om det først når det nu drejer sig om et lille barn.

Decubal fugtighedscrem kan også anbefales.

Andet der kan gøres er, at bruge vaskemidle der er neutral/mild så huden skånes.

Nåja om natte så sørg for at værelset er køligt og at dyne er kølig, det lindre på kløen. Synes selvf. det kan være værst om natten hvis det er varmt, så er børneeksem næsten ulideligt brug evt. et lagen.

Ja det var lige det jeg kunne komme på, håber det kunne give ideer. Håber virkelig I får eksemet ned, så jeres lille pige ikke skal døje med det.

De bedste ønsker om en eksemsfri hverdag

Anmeld

2. marts 2010

Amelia<3

Gaia skriver:

Hej

Ville lige komme med mit bud idet jeg selv plages af børneeksem i nogle perioder. Og gennem hele livet har haft meget sart hud med psoreasis og børneeksem.

Har din datter meget børneeksem ville jeg nok få en henvisning til en hudlæge da de er i stand til at give en behandling så eksemet forsvinder hurtigt. Selvf. kan der indeholde hormon i cremen, men der mange grader af homoncremer og nogle er i meget svag dosis. Kan dog godt forstå hvis du ikke synes det er fedt at dit barn skal smørres i det, men hvis det drejer sig om evt. en lille uge med svag homoncrem og eksemet er væk, er det måske værd at overveje?? Kan også være at hudlægen kender andre metoder uden brug af hormoncrem, som vil gavne din datter. det er da værd at finde ud af

Jeg selv måtte under min gravidtet igang med både en svag og stærk homoncrem, hvilket da ikke var fedt, men det var heldigvis i en meget kort periode 14 dage, så de skadet ikke. Men sjovt det var det da ikke.

Jeg ville ikke give bade hver dag i de dage hvor eksemet er værst idet vand udtørrer hud helt enormt. Det er min erfaring. Det køler kort men udtørrer endnu mere og dermed forværres eksemet. Men når hun bades så brug babyolie i badet og smør kroppen ind i en god fugtighedscrem efterfølgende.

Hvis i går i svømmehallen med hende ville jeg nok holde en pause de dage hvor eksemet er værst idet klor udtørrer og irriterer huden rigtig meget.

Jeg smører huden hverdag i ceridal, som man også kan få i olie form. den er uden parfume og parabener. Den synes jeg er god til at tage det tørre hud, men den virkede ikke på mit eksem. Ofte når det er svær eksem skal der skrappere midler til end alm. creamer førend det har en effekt. F.eks. er der en  mild homoncrem Locoid 0,1%, som er ret effektiv, mener hvis jeg husker rigtig, at den kan fåes i håndkøb. Men snak med en hudlæge om det først når det nu drejer sig om et lille barn.

Decubal fugtighedscrem kan også anbefales.

Andet der kan gøres er, at bruge vaskemidle der er neutral/mild så huden skånes.

Nåja om natte så sørg for at værelset er køligt og at dyne er kølig, det lindre på kløen. Synes selvf. det kan være værst om natten hvis det er varmt, så er børneeksem næsten ulideligt brug evt. et lagen.

Ja det var lige det jeg kunne komme på, håber det kunne give ideer. Håber virkelig I får eksemet ned, så jeres lille pige ikke skal døje med det.

De bedste ønsker om en eksemsfri hverdag

hej, og mange gange tak for dit svar Det er da træls at du stadigvæk plages af det

Efter min datter fik 3 måneders vacction (staves) så begyndte hun at får lidt på hendes krop, efter ca 14 dage var det over det hele, hendes mave, ryg, ansigtet virkelig over alt. Vi tog hende til lægen der fik hun madison crem tror jeg den hedder, men den tog næsten ikke noget væk. Vi var hos lægen par un gange ang børne eksem. Hun fik mange forskellige crem, men der var intet der hjalp. Så blev vi så desperate at vi kontaktede en mand hvor han laver natur medicin (trode vi) vores datter skreg både dag og nat da de hele tiden klørede, og det var så rødt over hele hendes krop og ansigt. Ham der manden kom hjem til os og gav os en crem, vi smørrede hende 3 dage med den og hele eksamen var bare væk. Så den hjalp rigtig meget. Men desværre har danmarks lægebestyrrelse fundet en meget stor hormon i den og de frabeder alle at bruge den hvor man kan forværre børne eksemen. Så nu er det begyndt at komme tilbage

Jeg har badet hende 1-2 gange om ugen, men nu vil jeg se om det hjælper i det mindste lidt på det røde områder hun har fået tilbage.

Vi smørre hende med lacobase og a-derma hver gang vi skifte hende.

Vi bruger neutal til hende, vi bruger hverken shampoo eller noget med parfume i.

Anmeld

2. marts 2010

Mor til Frederic og Freya

Amelisa <3 skriver:

Hej. Min datter har haft børne eksem siden hun var 3 måneder i en svær grad. Vi har prøvet alle mulige crem , men desværre er der ikke nogen der kunne tager det væk. Så har vi fundet en mand som lavede natur crem, men for par dage siden fandt vi ud af at den inholder en stor slags hormon i sig, kan ikke huske navn på den hormon. Men man kan læse om det i avisen for tiden. Den crem har virkelig fjernet ALT det rødme på hendes krop og i ansigtet, men men efter vi er stoppet med at smørre med den crem så er hun på vej til at får det hele tilbage igen. Hun har meget eksem på ansigtet og det er også begyndt at komme tilbage på kroppen også. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg kan gøre mere, jeg smørre hende med en crem hver gang jeg skifter hende.

Så mit spørgesmål er hvad kan jeg gøre for at holde det nede???

http://www.netpatient.dk/boerneeksem.htm

Her kan du læse lidt om den crem du har fået: http://www.netpatient.dk/Boerneeksem_medicin.htm

Vi fik også den milde mildison fra lægen, i håndkøb og den havde ringe virkning - den tog kun de lette pletter.

Anmeld

2. marts 2010

DortheSimonsen

Hejsa.

Min dreng Victor, lider også af slemt børneeksem. Vi skal for 2. gang til hudlæge mandag d. 8/3. Den første behandling hjalp ikke!

Men jeg vil i hvert fald anbefale at tage til hudlæge. Ellers smører jeg Victor med Locoid hver morgen. Hans eksem er så slemt i hovedbunden, at der er gået betændelse i det, igen igen, så der bruger jeg fusicort to gange om dagen.

Han kommer i bad to gange i ugen ca. Og der bruger jeg olie fra A-derma, og bagefter en rigtig god fugtighedslotion  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.