For 11 år siden...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. maj 2008

Pia.

http://www.vores-familie.net/028.gif [f][rød]STORT TILLYKKE[/rød][/f] med den store dreng... ja tiden går hurtigt... jeg selv føler at 20'erne i mit liv er fløjet afsted.... Håber I får en fantastisk dag... Stort knus fra Pia. http://www.vores-familie.net/062.gif http://www.vores-familie.net/flag29.gif

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2008

MorCamilla

Eva, jeg kan så godt forstå dine tanker, dem sidder jeg også selv med ind i mellem.. (selv om Mikkel kun er 2 år) Men se det fra den lyse side, du har en dejlig, stor, frisk og rask dreng - du kan være stolt af:)
Stort TILLYKKE med ham, jeg håber at I får en god fødselsdag..:)

Anmeld

21. maj 2008

SaNiNa

Tillykke med ham

Håber han har haft en rigtig god dag og får en rigtig god eftermiddag...

(H)

Anmeld

21. maj 2008

lonemus

Hej Eva!

Kæmpe stort tillykke med din dejlige dreng i dag - håber I må en dejlig dag :)

Kram fra
Lone

Anmeld

22. maj 2008

Honningblomst

Tusind tak for alle hilsnerne og tillykkerne...vi havde en rigtig dejlig dag og ikke mindst Jeppe, han var så glad og så stor og fornuftig over for gæsterne. Det var rigtig ham der holdt fødselsdag.(L)
I dag er drengene så hjemme hos deres far, så den halvdel også kan fejre ham...en lille fordel ved at have to familier..;)
Håber så det bliver lige så hyggeligt for dem.
Men tak igen søde piger..
Knus..

Anmeld

22. maj 2008

Doktor Doolittle

[citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] der lå jeg på en stue på Næstved sygehus og var blevet mor for lidt over 6 timer siden. Jeg var kun lige 22 år og havde glædet mig til at blive mor...men jeg lå desværre helt alene, min søn lå på intensiv da han havde fået en svær start...bare tanken om at han lå der alene i 8 timer gør mig helt dårlig. Hvorfor blev jeg ikke kørt ned ved ham, han manglede da sin mor. Lå bare der nøgen i en varmekasse eller hvad det var og med c-pap. Får det så skidt ved tanken om hans start og derfor føder jeg aldrig almindeligt mere:'( men det ændre jo ikke på jeppes start.:( Nå, men heldigivis er han i dag en stor dejlig intelligent og lykkelig dreng. Han er lige gået glad til skole med flødeboller som han selv var nede og købe i går og som skal deles ud til alle vennerne. Sidder og savner ham lidt...men det bliver der nok ikke mindre af med tiden..hold da op hvor tiden går. Nå, bare et lille mor-nostalgisk og vemodigt indlæg... Knus herfra og rigtig god dag til jer allesammen.. [/citat] UHA Eva jeg sidder og småtuder over dit indlæg :'(:( mens jeg tænker tilbage på min fødsel af Theodor. Jeg havde akut svangerskabsforgiftning og fødte 6 uger for tidligt 8( Hele fødslen tog 50 minutter og jeg var besvimet noget af tiden. Pludselig var både M og Theo væk og jeg lå alene tilbage. Theo lå hele 3 dage på neonatal og så 4 dage i lyskasse. Dvs. vi kun kunne have ham hos os nogle få timer om dagen 8( Der gik hele 7 dage før han kunne være hos os hele tiden :'( Mit hjerte bløder når jeg tænker på det. Jeg er sikker på det har været en forfærdelig start for Theodor, og der er INTET jeg kan ændre. Jeg forstår så godt dine tanker søde Eva

Anmeld

22. maj 2008

Honningblomst

[citat][f][småt]Doktor Doolittle skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] der lå jeg på en stue på Næstved sygehus og var blevet mor for lidt over 6 timer siden. Jeg var kun lige 22 år og havde glædet mig til at blive mor...men jeg lå desværre helt alene, min søn lå på intensiv da han havde fået en svær start...bare tanken om at han lå der alene i 8 timer gør mig helt dårlig. Hvorfor blev jeg ikke kørt ned ved ham, han manglede da sin mor. Lå bare der nøgen i en varmekasse eller hvad det var og med c-pap. Får det så skidt ved tanken om hans start og derfor føder jeg aldrig almindeligt mere:'( men det ændre jo ikke på jeppes start.:( Nå, men heldigivis er han i dag en stor dejlig intelligent og lykkelig dreng. Han er lige gået glad til skole med flødeboller som han selv var nede og købe i går og som skal deles ud til alle vennerne. Sidder og savner ham lidt...men det bliver der nok ikke mindre af med tiden..hold da op hvor tiden går. Nå, bare et lille mor-nostalgisk og vemodigt indlæg... Knus herfra og rigtig god dag til jer allesammen.. [/citat] UHA Eva jeg sidder og småtuder over dit indlæg :'(:( mens jeg tænker tilbage på min fødsel af Theodor. Jeg havde akut svangerskabsforgiftning og fødte 6 uger for tidligt 8( Hele fødslen tog 50 minutter og jeg var besvimet noget af tiden. Pludselig var både M og Theo væk og jeg lå alene tilbage. Theo lå hele 3 dage på neonatal og så 4 dage i lyskasse. Dvs. vi kun kunne have ham hos os nogle få timer om dagen 8( Der gik hele 7 dage før han kunne være hos os hele tiden :'( Mit hjerte bløder når jeg tænker på det. Jeg er sikker på det har været en forfærdelig start for Theodor, og der er INTET jeg kan ændre. Jeg forstår så godt dine tanker søde Eva [/citat] Tak søde Tina...og nej, sådan en start er slet, slet ikke optimal for sådan et lille barn. Tænker tit på hvad det gør ved et barn når det bare tages væk, men nok ikke godt at læse alt for meget om det.:'( Hvor er det bare synd for jer at I havde sådan en dum start...som mor burde man have en seng lige op af kuvøse, lyskasse eller hvad barnet nu befinder sig i. Men det er jo noget vi må lære at leve med, men jeg synes det er uendeligt svaært og føler bare jeg og ikke mindst jeppe, gik glip af denne vigtige start, hvor vi skulle have været helt tæt...og jeg var så ung og tænkte måske ikke så meget...øv, bliver helt trist. Men Tina, dejligt at høre at jeg ikke er den eneste med disse tanker og oplevlser. Stort kram..og tak..(L)

Anmeld

22. maj 2008

Gryer

[citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Doktor Doolittle skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] der lå jeg på en stue på Næstved sygehus og var blevet mor for lidt over 6 timer siden. Jeg var kun lige 22 år og havde glædet mig til at blive mor...men jeg lå desværre helt alene, min søn lå på intensiv da han havde fået en svær start...bare tanken om at han lå der alene i 8 timer gør mig helt dårlig. Hvorfor blev jeg ikke kørt ned ved ham, han manglede da sin mor. Lå bare der nøgen i en varmekasse eller hvad det var og med c-pap. Får det så skidt ved tanken om hans start og derfor føder jeg aldrig almindeligt mere:'( men det ændre jo ikke på jeppes start.:( Nå, men heldigivis er han i dag en stor dejlig intelligent og lykkelig dreng. Han er lige gået glad til skole med flødeboller som han selv var nede og købe i går og som skal deles ud til alle vennerne. Sidder og savner ham lidt...men det bliver der nok ikke mindre af med tiden..hold da op hvor tiden går. Nå, bare et lille mor-nostalgisk og vemodigt indlæg... Knus herfra og rigtig god dag til jer allesammen.. [/citat] UHA Eva jeg sidder og småtuder over dit indlæg :'(:( mens jeg tænker tilbage på min fødsel af Theodor. Jeg havde akut svangerskabsforgiftning og fødte 6 uger for tidligt 8( Hele fødslen tog 50 minutter og jeg var besvimet noget af tiden. Pludselig var både M og Theo væk og jeg lå alene tilbage. Theo lå hele 3 dage på neonatal og så 4 dage i lyskasse. Dvs. vi kun kunne have ham hos os nogle få timer om dagen 8( Der gik hele 7 dage før han kunne være hos os hele tiden :'( Mit hjerte bløder når jeg tænker på det. Jeg er sikker på det har været en forfærdelig start for Theodor, og der er INTET jeg kan ændre. Jeg forstår så godt dine tanker søde Eva [/citat] Tak søde Tina...og nej, sådan en start er slet, slet ikke optimal for sådan et lille barn. Tænker tit på hvad det gør ved et barn når det bare tages væk, men nok ikke godt at læse alt for meget om det.:'( Hvor er det bare synd for jer at I havde sådan en dum start...som mor burde man have en seng lige op af kuvøse, lyskasse eller hvad barnet nu befinder sig i. Men det er jo noget vi må lære at leve med, men jeg synes det er uendeligt svaært og føler bare jeg og ikke mindst jeppe, gik glip af denne vigtige start, hvor vi skulle have været helt tæt...og jeg var så ung og tænkte måske ikke så meget...øv, bliver helt trist. Men Tina, dejligt at høre at jeg ikke er den eneste med disse tanker og oplevlser. Stort kram..og tak..(L) [/citat] Jeg bliver helt trist... Jeg fik osse Lui 5 uger for tidlig ved akut kejsersnit pga svær svangerskabsforgiftning. Han var så lille og lå på neo i 6 dage i cpap, mens jeg lå lænket til seng og kørestol fordi mit blodtryk ikke ville falde og bare var tordnende højt i 3 uger. Jeg har SÅ dårlig samvittighed overfor min lille skat, at jeg ikke var der særlig meget i de første 6 dage før han kom op til os, og så de 3 uger vi var indlagt med hans sonde og mit blodtryk. Jeg troede jeg skulle forlade denne verden og aldrig komme hjem med mit barn - og det tog meget af glæden over at være blevet mor. Og jeg føler mig så snydt for den første tid!!!... Jeg er rigtig tit ulykkelig over det - og Lui bliver 1 år her til juli... Troede det blev bedre med tiden, men det synes jeg egentlig ikke at det gør - og nu læser jeg hos jer at det stadig er dybt i jer selv efter 6 og 11 år.... Puha... Kommer man sig mon nogensinde...? Det er bare hårdt synes jeg... Nå, jeg kom lige i tænkeland der.... Men I er bestemt ikke alene med de tanker... Stort knus til jer begge fra Gry.

Anmeld

23. maj 2008

Doktor Doolittle

Kære Gry Hvor er jeg ked af at læse du også skulle igennem sådan et hårdt forløb med Lui :'( Det er så forfærdeligt hårdt selv at være syg samtidig med at man skal tage sig af en for tidligt født baby. Jeg kunne heller ikke gøre mit bedste, jeg var også ved at dø under fødslen og var meget syg en hel måned efter fødslen pga. min svangerskabsforgiftning. Jeg blev aldrig rigtig den samme efter Theodors fødsel. Jeg prøvede at tale med en masse veninder om det og gik også til psykolog. Jeg fik at vide, at det bare er super hårdt at blive forældre, at alle andre også var trætte, havde mindre energi, syntes livet var hårdt ind imellem osv. For et år siden fik jeg så desuden hukommelsesbesvær og kunne ikke koncentrere mig om ting. Jeg gik til en psykiater og fik konstateret en depression, som jeg nok har gået med ubehandlet i 5 år 8( Jeg er nu i behandling med Cipralex og har fået et helt andet liv :)) hvor jeg ser lyst på tingene, har overskud og bare er glad :D Jeg skriver dette for at sige til dig, at det er MEGET almindeligt at kvinder med vores forløb udvikler en fødselsdepression. De kan jo vise sig på mange måder, men ligegyldig hvad er det vigtigt at blive behandlet, og behandlingen virker godt på mange. Jeg siger ikke at du har en depression men bare at du kan have det med i tankerne at det kunne være en mulighed, hvis du ikke rigtig føler du kommer helt ovenpå :) Masser af (H)(H)(H) til dig og skønne Lui (L) fra mig

Anmeld

23. maj 2008

Doktor Doolittle

[citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Doktor Doolittle skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Eva skriver:[/småt][/f] der lå jeg på en stue på Næstved sygehus og var blevet mor for lidt over 6 timer siden. Jeg var kun lige 22 år og havde glædet mig til at blive mor...men jeg lå desværre helt alene, min søn lå på intensiv da han havde fået en svær start...bare tanken om at han lå der alene i 8 timer gør mig helt dårlig. Hvorfor blev jeg ikke kørt ned ved ham, han manglede da sin mor. Lå bare der nøgen i en varmekasse eller hvad det var og med c-pap. Får det så skidt ved tanken om hans start og derfor føder jeg aldrig almindeligt mere:'( men det ændre jo ikke på jeppes start.:( Nå, men heldigivis er han i dag en stor dejlig intelligent og lykkelig dreng. Han er lige gået glad til skole med flødeboller som han selv var nede og købe i går og som skal deles ud til alle vennerne. Sidder og savner ham lidt...men det bliver der nok ikke mindre af med tiden..hold da op hvor tiden går. Nå, bare et lille mor-nostalgisk og vemodigt indlæg... Knus herfra og rigtig god dag til jer allesammen.. [/citat] UHA Eva jeg sidder og småtuder over dit indlæg :'(:( mens jeg tænker tilbage på min fødsel af Theodor. Jeg havde akut svangerskabsforgiftning og fødte 6 uger for tidligt 8( Hele fødslen tog 50 minutter og jeg var besvimet noget af tiden. Pludselig var både M og Theo væk og jeg lå alene tilbage. Theo lå hele 3 dage på neonatal og så 4 dage i lyskasse. Dvs. vi kun kunne have ham hos os nogle få timer om dagen 8( Der gik hele 7 dage før han kunne være hos os hele tiden :'( Mit hjerte bløder når jeg tænker på det. Jeg er sikker på det har været en forfærdelig start for Theodor, og der er INTET jeg kan ændre. Jeg forstår så godt dine tanker søde Eva [/citat] Tak søde Tina...og nej, sådan en start er slet, slet ikke optimal for sådan et lille barn. Tænker tit på hvad det gør ved et barn når det bare tages væk, men nok ikke godt at læse alt for meget om det.:'( Hvor er det bare synd for jer at I havde sådan en dum start...som mor burde man have en seng lige op af kuvøse, lyskasse eller hvad barnet nu befinder sig i. Men det er jo noget vi må lære at leve med, men jeg synes det er uendeligt svaært og føler bare jeg og ikke mindst jeppe, gik glip af denne vigtige start, hvor vi skulle have været helt tæt...og jeg var så ung og tænkte måske ikke så meget...øv, bliver helt trist. Men Tina, dejligt at høre at jeg ikke er den eneste med disse tanker og oplevlser. Stort kram..og tak..(L) [/citat] Søde Eva Jeg har med vilje ikke læst om for tidligt fødte børn, jeg kan ikke holde det ud :'( Jeg var ikke ung da jeg fik Theodor (30 år) men føler som du at jeg ikke tænkte så meget, fordi jeg var syg. Jeg føler mig også snydt for den første tid og bliver tit trist ved tanken. Vi må prøve at glæde os over at vores store drenge har det godt i dag :) og så må vi prøve virkelig at være der for dem, hvis tingene bliver svære, det er nok det eneste vi kan gøre ved det. Dejligt du ville dele dine tanker (L) (H) fra Tina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.