Min hund blev overfaldet :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.116 visninger
9 svar
0 synes godt om
1. marts 2010

Ina33

Laaaang historie....

Jeg var i hundeskoven med min hund, vi møder en mand med sine 4 golden retrivere. Vi går til hundetræningen med manden, han har 2 hanner, 1 tæve og en hvalp med. Hvalpen går vi til træningen med.

Alle hundene leger og det ser ud til at gå godt. Især de to hvalpe finder sammen (altså min hvalp, og hans hvalp). Pludselig uden forvarsel flyver hans tæve i kødet på min hvalp.

Umiddelbart ser det ud til at der ikke er sket noget. Dagen efter vågner vi dog op til en hvalp med et noget betændt øje. Jeg tager hende til dyrlæge, hun har fået en rids i hornhinden, heldigvis bare en lille en, som kan kureres med lidt salve.

Jeg ringer til ejeren af den anden hund, for at fortælle ham hvad der er sket, og for at få ham til at betale dyrlægeregningen. Han virker rar, og siger at det er intet problem, han skal nok betale.

Vi mødes til hundetræningen 2 uger efter, han er vendt 180 grader. Han mener ikke det er  hans hund der har lavet skaden, han mener min hund har fået en gren i øjet????

Egentlig er jeg ligeglad med hans penge, jeg synes bare hans måde at tackle det her på, er meget lavt. Han har på intet tidspunkt spurgt til min hund. Han har på intet tidspunkt undskyldt. Reglen er jo, at han ikke må have en aggressiv hund løs, hverken i hundeskoven eller andre steder for den sags skyld!

Øv hvor er jeg bare ked af, og vred over at den mand ikke kan/vil stå ved sit ansvar.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2010

Pia.

Kan sørme godt forstå du er ked af det - hvordan går det med den lille vovses øje i dag ? - Håber det er blevet bedre og salven har hjulpet...

Øv hvor trist det skulle ende sådan, men han har sikkert nok i sig selv og sine hunde eller også har han fået talt med en anden som har fået omvendt ham, siden han pludselig vender på den måde..

En anden ting er at jeg ikke tror hans tæve er aggressiv, jeg tror måske den har passet lidt ekstra godt på hvalpen, som jo er en del af dens flok, og når din hund har leget med en hund fra hendes flok så er det tævens opgave at passe på den. eller også har hun ville sætte din hund på plads som så er endt ud i at blive lidt voldsomt - desværre...

Det er farligt at opholde sig i hundeskove og luftepladser, jeg tør ikke tage mine hunde sådan nogle steder hen - frygter nemlig for overfald fordi man aldrig ved hvordan hundene reagere over for andre... - jeg lufter dem hellere på marken eller i skoven bag ved mig og møder vi andre hunde kommer vores hunde i snor og hilser i snoren...

God bedring med vovse.

Knus fra Pia.

Anmeld

1. marts 2010

Ina33

Tro mig jeg er også færdig med hundeskove!

Jeg tror/ved hans tæve er aggressiv. Hun overfaldt også hans egen hvalp, altså tævens egen hvalp. Han fortalte mig efterfølgende at hun ikke kan lide hvalpe..... (Hvorfor han så ikke sagde det inden det gik galt, det ved jeg ikke?)

Vi går til hundetræning med 3 af hvalpene fra kuldet, og de er alle meget aggressive!

Anmeld

1. marts 2010

Ina33

Forresten så er det et par uger siden det skete. Hendes øje var frisk igen efter 5 dage. Men hun var noget stille i de første dage. Dyrlægen sagde at hun helt sikkert havde ondt.

Anmeld

1. marts 2010

Pia.

Loppe skriver:

Forresten så er det et par uger siden det skete. Hendes øje var frisk igen efter 5 dage. Men hun var noget stille i de første dage. Dyrlægen sagde at hun helt sikkert havde ondt.

Stakkels lille hund... godt det går bedre nu og hun ikke har smerter mere...

Hvis man har en aggressiv hund burde man altså ikke kunne gå frit med den og slet ikke slippe den fri.... !!! Det burde der være nogle strængere regler for... tænk hvad der en dag kan ske hvis hans tæve får ordenligt fat i en lille hvalp og plejer man ikke at sige at hvis en voksen hund bider en hvalp så er den mentalt ustabil... - Det tyder det jo meget på at denne tæve her er....

Vi må passe godt på vores hunde...

Knus fra Pia.

Anmeld

1. marts 2010

B&J

Nu var det jo også kun ham og dig der var tilstede så ingen af os kan se om det var en voldig leg eller det slog klik for hunden nogle hunde leger jo meget voldsomt..... men synd for din lille hun og at den skulle en tur til dyrlægen.... men som sagt ingen beviser...

men din lille hund er sikkert stærk så være glad for der ikke skete mere

Anmeld

1. marts 2010

Ina33

Ja jeg mener jo bestemt også at han har et problem med sin tæve. Men jeg synes bestemt også der er et stort problem i at de avler aggressive hunde?

Og ja reglerne er jo at man ikke må have sin hund løs, hvis den på nogen måde udviser aggressiv adfærd - heller ikke i hundeskoven!

Grrr hvor bliver jeg altså bare skuffet over hundeejere!

Jeg har været hundeejer i 2 mdr., og jeg har allerede oplevet mange hundeejere, der bestemt ikke tager deres ansvar seriøst!

Anmeld

1. marts 2010

Ina33

B&J skriver:

Nu var det jo også kun ham og dig der var tilstede så ingen af os kan se om det var en voldig leg eller det slog klik for hunden nogle hunde leger jo meget voldsomt..... men synd for din lille hun og at den skulle en tur til dyrlægen.... men som sagt ingen beviser...

men din lille hund er sikkert stærk så være glad for der ikke skete mere

Ja det har du ret i.

Lige inden overfaldet skete, legede min hvalp med hans hvalp. Tæven var ikke i nærheden... Hun var vel 10 meter væk.

Hans hvalp løber væk, og min hvalp løber lidt alene. Ud af det blå farer tæven lige i skindet på min hvalp!

Anmeld

1. marts 2010

B&J

Loppe skriver:

Ja det har du ret i.

Lige inden overfaldet skete, legede min hvalp med hans hvalp. Tæven var ikke i nærheden... Hun var vel 10 meter væk.

Hans hvalp løber væk, og min hvalp løber lidt alene. Ud af det blå farer tæven lige i skindet på min hvalp!

Jaa det lyder godt nok noget voldigt.... det kan være den har slået klik eller den har følt at din lille hun ikke skulle komme for tæt på.... men han skal da til af have mere styr på sine hunde hvis de er så sure.... for det skal da helst ikke ske på andre hunde.... og da slet ikke sådan et sted det er jo for alle hunde.... men det plejer jo bare af være sådan en rolig race.... men jaa hvis mennesket er mærkelig bliver hunden det jo også...... men dyrlægen kunne ikke se hvordan rissen i øjet var kommet??? og havde den andre bide mærker på kroppen eller???

Anmeld

1. marts 2010

Pia.

Loppe skriver:

Ja jeg mener jo bestemt også at han har et problem med sin tæve. Men jeg synes bestemt også der er et stort problem i at de avler aggressive hunde?

Og ja reglerne er jo at man ikke må have sin hund løs, hvis den på nogen måde udviser aggressiv adfærd - heller ikke i hundeskoven!

Grrr hvor bliver jeg altså bare skuffet over hundeejere!

Jeg har været hundeejer i 2 mdr., og jeg har allerede oplevet mange hundeejere, der bestemt ikke tager deres ansvar seriøst!

Er det ikke frygteligt at det er sådan... Uhyggeligt at tænke på hvor mange der har hund som ingen forstand har på dem eller sætter sig ind i hundens adfærd... Det er jo også grunden til at størstedelen af alle hunde ulykker ender så voldsomt som de gør, fordi ejerne ikke har gidet at sætte sig ind i hvad det vil sige at have hund og opdrage den ordenligt. Nå men det er jo en helt anden historie...

Er i hvert fald bare glad for der ikke skete mere med din hund...

Knus Pia.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.