Frivilligt arbejde. Erfaringer søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

631 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. februar 2010

otlitrom

Hej allesammen.

Jeg kunne godt tænke mig at komme igang med noget frivilligt arbejde, gerne med børn. Jeg har tænkt på sommerlejr eller noget lignende.

Er der nogen der har erfaringer eller idéer indenfor det område?

Har prøvet at google lidt, men jeg synes det var lidt uoverskueligt. Og så tænkte jeg at I kloge damer måske ku' hjælpe?

God søndag!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2010

quity

Har du interesse for frivilligt arbejde med børn med handicaps?

Anmeld

28. februar 2010

otlitrom

quity skriver:

Har du interesse for frivilligt arbejde med børn med handicaps?

Ja, det kunne da være spændende. Jeg læser til sygeplejerske, så det ville sikkert være en fantastisk lærerig retning

Anmeld

28. februar 2010

Jordbærpigen

Du kan jo fx. blive aflaster for et barn med handicap (det er dog lønnet arbejde som regel)

Anmeld

28. februar 2010

quity

kitty skriver:

Ja, det kunne da være spændende. Jeg læser til sygeplejerske, så det ville sikkert være en fantastisk lærerig retning

Jeg har siden 2001 været frivillig leder på Pindstrup centeret. Holder dog en pause pga mine børn. Det er et kursus center hvor familier med børn der har et handicap kan komme på kursus. Både weekend og uge kurser. De frivillige ledere tager sig af børnene. Derudover er der diverse lejre i ferierne og her er det både børn og unge med og uden handicaps.

Jeg har været rigtig glad for at være med derovre.

prøv at kigge lidt på www.pindstrupcentret.dk

Du er meget velkommen til at spørge mere hvis det er

Anmeld

28. februar 2010

Sofia

Jeg arbejder frivilligt, dog i en retshjælp og også som bisidder for Dansk Røde Kors. Synes det er utrolig givende at arbejde frivillig og på den måde hjælpe andre.

Jeg har hørt meget godt om den sommerlejr der arrangeres af Red Barnet Ungdom - der kan man være frivillig, altså som en "voksen" på lejren. Har også hørt der er et utrolig godt fællesskab blandt de frivillige, og så er der jo spækket med børn

Anmeld

28. februar 2010

otlitrom

Tusind tak for Jeres forslag. Jeg vil helt sikkert kigge videre på det

Anmeld

1. marts 2010

otlitrom

1. marts 2010

Mettemus

Jeg synes også at "Ventilen" er et rigtig godt sted - der er godt nok ikke så mange børn (mere unge) og det er måske ikke så relevant for en sygeplejerskestuderende som at arbejde med handicappede.

Selv er jeg frivilligvved Dansk Flygtningehjælp, det kan helt klart også anbefales.

Anmeld

1. marts 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Dansk røde kors sommerlejer? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.