Er det tid til lægebesøg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

559 visninger
7 svar
0 synes godt om
28. februar 2010

Kløver

Ja nu ved jeg godt det er tidligt at blive utålmodig, men vi har prøvet baby-projekt i ca 7 mdr nu, min normale cyklus er på hele 41 dage, nu jeg gået helt ind i 7 uge, og overvejer kraftigt at hvis der ikke er en baby denne gang (hvilket jeg desværre tvivler mere og mere på) at lægge lægen et besøg forbi.

jeg kan jo ikke lade være at tænke om der måske er en grund til at jeg får de lange cyklusser, var ikke noget jeg havde før ejg startede på p-piller så tænker om det kan være en hormonel forstyrrelse, puh synes bare dte er frustrerende, da der går så langt imellem hver gang man kan prøve og det er ikke til at finde ud af, med ÆL osv.

nogle råd, men eller kom jeg da ud med lidt fruatrtioner selvom jeg nu stadig synes det fylder enormt meget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2010

Jordbærpigen

Kan godt forstå du er utålmodig. Jeg er i samme situation som dig, vi har bare prøvet i 10 måneder nu. Jeg har ikke haft mens siden september og tænker, at det er stoppet med p-pillerne, som har lavet et kæmpe rod i mit system. Normalt vil lægen ikke se en, førend man har prøvet i min. 1 år. Og du vil sikkert få at vide, at du skal have tålmodighed og at det skyldes p-pillerne, at I ikke er blevet gravide endnu. Det sagde hun til mig da jeg hurtigt spurgte hende for små 2 måneder siden..

Anmeld

28. februar 2010

Kløver

Jane25 skriver:

Kan godt forstå du er utålmodig. Jeg er i samme situation som dig, vi har bare prøvet i 10 måneder nu. Jeg har ikke haft mens siden september og tænker, at det er stoppet med p-pillerne, som har lavet et kæmpe rod i mit system. Normalt vil lægen ikke se en, førend man har prøvet i min. 1 år. Og du vil sikkert få at vide, at du skal have tålmodighed og at det skyldes p-pillerne, at I ikke er blevet gravide endnu. Det sagde hun til mig da jeg hurtigt spurgte hende for små 2 måneder siden..

tja det er jo i min situation ikke bare det vi ikke er blevet gravide endnu det er min mens der irriterer mig og tænker der kan være en grund til den er blevet så lang, synes jo det virker meget unormalt at have cyklus på 6 uger

tænker jo lidt at chancerne for graviditet er meget mindre hvis man har så lang en cyklus

er bare rigtig frustreret over det lige nu

Anmeld

28. februar 2010

Jordbærpigen

tja det er jo i min situation ikke bare det vi ikke er blevet gravide endnu det er min mens der irriterer mig og tænker der kan være en grund til den er blevet så lang, synes jo det virker meget unormalt at have cyklus på 6 uger

tænker jo lidt at chancerne for graviditet er meget mindre hvis man har så lang en cyklus

er bare rigtig frustreret over det lige nu

Hvis du har været på p-piller, kan du ikke forvente at din mens bliver regelmæssig indenfor det første års tid. Personligt har jeg ikke haft mens siden september efter at være stoppet med pillerne og har kun haft mens 2 gange siden jeg stoppede i maj sidste år.

Og ja, hvis din cyklus er længere end 34 dage (mener jeg det er), så siges det, at man ik har normal ægløsning..

Anmeld

28. februar 2010

Kløver

Jane25 skriver:

Hvis du har været på p-piller, kan du ikke forvente at din mens bliver regelmæssig indenfor det første års tid. Personligt har jeg ikke haft mens siden september efter at være stoppet med pillerne og har kun haft mens 2 gange siden jeg stoppede i maj sidste år.

Og ja, hvis din cyklus er længere end 34 dage (mener jeg det er), så siges det, at man ik har normal ægløsning..

og det er jo så det underlige ved det, som er at jeg har normal regelmæssig mens den ligger bare på 6 uger.

men har tænkt jeg måske ville snakke med lægen, ikke om at blive sendt videre til noget som helst men om der kan være en simpel årsag til den bliver ved at være så lang, havde i starten mens smerter kontant på nær første uge efter mens, så kom de igen, det varede ca de første 3 mdr så gik det i sig selv, og derfor tror jg det varede ca de 3 mdr, men passer også meget godt med jeg har hørt det ca tager 3 mdr før p-pillerne er ude af kroppen, men ja det kan vist tage op til et år, men synes at jeg så burde mærke mere til det end bare dte at have en meget lang cyklus

Anmeld

28. februar 2010

Jordbærpigen

Maja84 skriver:

og det er jo så det underlige ved det, som er at jeg har normal regelmæssig mens den ligger bare på 6 uger.

men har tænkt jeg måske ville snakke med lægen, ikke om at blive sendt videre til noget som helst men om der kan være en simpel årsag til den bliver ved at være så lang, havde i starten mens smerter kontant på nær første uge efter mens, så kom de igen, det varede ca de første 3 mdr så gik det i sig selv, og derfor tror jg det varede ca de 3 mdr, men passer også meget godt med jeg har hørt det ca tager 3 mdr før p-pillerne er ude af kroppen, men ja det kan vist tage op til et år, men synes at jeg så burde mærke mere til det end bare dte at have en meget lang cyklus

Hvis din cyklus normalt er på 6 uger, tyder det på, at du ikke har normal ægløsning - man kan dog godt få mens alligevel. En normal cyklus er mellem 28 og 34 dage..

Anmeld

28. februar 2010

Kløver

Jane25 skriver:

Hvis din cyklus normalt er på 6 uger, tyder det på, at du ikke har normal ægløsning - man kan dog godt få mens alligevel. En normal cyklus er mellem 28 og 34 dage..

ja det ved jeg, men hvad menner du med normal øgløsning, jeg tænker det må være fodi den kommer senere, har jo taget æl-test og de siger jo positivt for æl bare senere.

Men måske endnu en grund til det er tid til lægebesøg

Anmeld

1. marts 2010

Kløver

Må lige opdatere lidt her

Fundet ud af jeg uanset hvad tager et smut til lægen og har bestilt tid, var i tvivl om testen var positiv, og tænkte at dne nok skulle regnes for negativ til jeg fik en tydeligere test, og tog jo også en negativ et par dage efter og så kom mens, men den var langt fra som den plejede, og havde ikke frisk blod, og kom et stykke ud som lignede lidt sådan et stykke tygget kød. Viste sig jo så jeg har været gravid men det nåede ikke rigtig at blive til noget og derfor tabt det. Men gav da forklaring på en masse, så skal lige have snak nede ved lægen, om nogle dage når jeg forhåbentligt er holdt op med at bløde.

Men tar det nu roligt, og håber jeg næste gang bliver gravid uden problemer, selvom det vil give et december barn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.