hjælp:) en god jobansøgning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.296 visninger
5 svar
0 synes godt om
28. februar 2010

Kruse90

Hejsa

Er interesseret i at få lidt hjælp til en god jobansøgning
Står ledig nu. havde sidste arbejdsdag i i fredag. Og vil gerne søge en job i babysam.
Er der evt. nogle der vil sende deres? Så jeg kan få lidt inspiration til den? Er lidt blank. Det er den første jobansøgning jeg nogensinde har skrevet Så syntes det er lidt svært.

På forhånd tak.

Carina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2010

Kruse90

slet ingen?

Anmeld

28. februar 2010

mariamiss6

jeg tror det er bedre hvis du bare prøver at skrive en selv. OG så beder folk om at læse den og give konstruktiv kritik til den... du får nok ikke lige folk til at sende dig deres egne gamle ansøgninger, for det lugter lidt for meget af at du vil kopiere

Anmeld

28. februar 2010

Kruse90

mariamiss6 skriver:

jeg tror det er bedre hvis du bare prøver at skrive en selv. OG så beder folk om at læse den og give konstruktiv kritik til den... du får nok ikke lige folk til at sende dig deres egne gamle ansøgninger, for det lugter lidt for meget af at du vil kopiere

jeg ville som ikke kopiere bar hente ideer
Det er jo min første. og ANER INTET om det

Anmeld

28. februar 2010

Jordbærpigen

mariamiss6 skriver:

Helt enig. Nu har jeg aldrig søgt til fx. butik, så jeg ved ik hvor meget af min ansøgning som pædagog du vil kunne bruge dér

Men skriv noget om hvem du er, hvorfor du søger, hvilke kompetencer du har osv. Noget som vækker interesse, så de får lyst til at se dig til samtale.

Anmeld

28. februar 2010

mariamiss6

Kruse90 skriver:

jeg ville som ikke kopiere bar hente ideer
Det er jo min første. og ANER INTET om det

Der findes flere steder på nettet, hvor du kan få god hjælp til at skrive en god ansøgning.
kig på det her link for eksempel.
http://www.jobindex.dk/cgi/textmachine.cgi

Skriv så din ansøgning, og hør om nogle vil læse den igennem og hjælpe dig videre der fra

kort hjælp, som mine er skrevet.

1. att. (det sted du henvender din ansøgning til)
2. hvor du har set jobannoncen, og meget kort hvorfor du søger jobbet.
3. hvem er du - alder, interesser, antal børn, fritid - også forholdsvis kort
4. hvad du før har lavet - hvis det er ganske lidt. og hvis det er meget forskeligt, så lav et egentligt cv, og vedlæg ansøgningen.
5. hvad du kan tilbyde som ansat hos dette firma. (hvad kommer du med af erfaringer, og hvorfor er du perfekt til jobbet)
6. hvad du forventer af jobbet/arbejdspladsen.
7. pænt tak for opmærksomheden, og at du håber at høre fra dem. + evt. telefon og mail oplysninger (kan måske indsættes til aller sidst i stedet for)
8.. afslut altid med dit navn, adresse, og underskrift.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.