Jeg er en god mor i ALT hvad jeg gør - for det betyder alt for mig!
Aj, det er selvfølgelig så meget sagt... 
For jeg har selvfølgelig langt fra altid ret, og jeg handler bestemt heller ikke altid sådan som jeg burde eller gerne ville, hver gang, hvis jeg kunne - Og SÅ føler jeg mig som en dårlig mor! Men det er jeg jo ikke af dén grund....!!!
Sådan kan vi alle have det engang imellem. Især når man får for lidt søvn over længere tid, og har for mange opgaver om ørerne, for meget uro omkring sig, osv, osv...
Jeg får dårlig samvittighed, og føler mig som en dårlig mor når :
¤ jeg skælder lidt for meget ud, og ikke har ret meget tollerance og tålmodighed overfor børnene.
¤ Når jeg engang imellem kan mærke, at min ældste datter søger mig, men jeg simpelthen ikke GIDER lege mere, ikke orker at læse flere bøger (om og om igen), og lade som om, at jeg drikker usynlig kaffe og spiser usynlige krummer....
¤ Når jeg putter børnene i seng, og savner dem med det samme, fordi jeg ikke føler, at jeg har haft nok tid sammen med dem dén dag..
¤ Når jeg i perioder med meget søvnmangel, kun lige formår at yde det nødvendige, og ikke så meget mere. Så savner jeg overskud til at være sjov og opfindsom og fuld af energi sammen med børnene.
Men set i et større perspektiv, så ved jeg jo godt, at jeg ikke er en dårlig mor af dén grund.
Der er jo dage som er fantastiske som mor, og dage som er hårde!
Jeg synes ikke man bliver en dårlig mor af at træde ved siden af engang imellem. Det er jo dét man lærer af sine fejl ved, og derved at man kan forbedre sig!
Man bliver først en dårlig mor, hvis man VED, at man træder ved siden af, og velvidende fortsætter med det, og er ligeglad med at forbedre sine fejl som opdrager, omsorgsperson - SOM MOR!
De helt SELVFØLGELIGE TING som indikerer dårlig forældreskab, er jo selvfølgelig, hvis man slår sine børn, eller verbalt kører dem ned, eller hvis de ikke får dækket deres behov - som f.eks. renlighed, væske og mad, osv. Eller hvis man aldrig tager sig tid til dem, og ikke overhovedet interesserer sig for dem - SVIGT!!
En god mor er der for sine børn, og støtter dem. Kærligheden er ubetinget, og deres behov kommer over ens egne.
En god mor er én som børnene VED at de kan regne med, og hvor de aldrig skal sidde med deres tanker og være i tvivl om, hvorvidt de er elskede. Det er de opvokset med! 
Heldigvis er ingen af os perfekte. Men vi gør vel alle det bedste vi kan. Og vi bliver jo bedre og bedre med opgaverne... Og så ER vi jo de bedste mødre, som vores børn kunne få