Jeg har været lige ved at oprette et indlæg om akkurat det samme, og troede faktisk også at jeg nærmest var den eneste. Jeg er 32+4 i dag og hos mig er det kommet i løbet af de sidste par uger. Jeg er ikke helt sikker på om det I forskellige beskriver i tråden er helt det samme, men dit, ranarupta, lyder rigtig meget som mit.
Jeg har fået en tid hos lægen på tirsdag til at få set på det, og kan jo opdatere hvis der kommer noget information ud af det. Ellers googlede jeg lidt rundt sidst weekend og synes at mine symptomer passer ret godt med det der hedder "karpaltunnel syndrom" som åbentbart indimellem forekommer hos gravide pga ekstra pres fra væske i kroppen.
Hos mig er det også værst om natten og føles som om arme og hænder svulmer op, uden at de rent faktisk gør det. Jeg er holdt op med at gå med mine ringe, da det føles ubehageligt, men tror faktisk godt jeg kan få dem af og på stadigvæk. Jeg har ikke specielt meget vand i kroppen ellers (kan i hvert fald ikke se det og vægten er heller ikke steget specielt voldsomt). Jeg har normalt til lavt blodtryk, så det er heller ikke det, og har været i rimelig god form hele graviditeten igennem. Hos mig føles det også som om det har "sat sig" i leddene især i fingrene, men også i håndled og albuer om natten, og er enormt smertefuldt. Jeg vågner ved det flere gange pr nat og har heller ikke normal kraft i fingrene om dagen.
Jeg synes det hjælper at få gang i blodomløbet (ryste arme og hænder) og så vidt muligt holde sig fra alt for mange finmotoriske bevægelser (kan fx. ikke skrive alt for længe på tastaturet ;-). Det hjælper også at sove med armene højt (sover omgivet af to kæmpestore sofapuder, og det hjælper lidt) og massage af hænder og fingre. Det hjælper også at sidde med noget varmt i hænderne og mærkeligt nok at vende håndfladerne opad (som om det letter trykket et eller andet sted). Jeg håber det går over når baby kommer ud, men det lyder det jo som om herover at det ikke nødvendigvis gør. Jeg har i øvrigt også, som Nikitasmoar, mobile led (kan få tommeltotten ned langs siden af hånden), men har ikke oplevet andre problemer med led/bækken eller lignende i graviditeten.
Håber det bliver bedre hos jer også og om ikke andet, at det går væk, når vores babyer kommer ud.
Knus
Maria 32+4
Anmeld