Timeløn til en barnepige ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.411 visninger
5 svar
0 synes godt om
26. februar 2010

JustAnotherName

Hvor meget skal en barnepige have i løn ??

Kommer det an på HVORNÅR hun passer børn, om det er hverdag eller weekend, dag eller aften?

Kommer det an på antallet af børn hun passer?

Kommer det an på, hvor lang transporttid hun har?

Kommer det an på, hvor gammel babysitteren er?

Kommer det an på, om barnet/børnene er vågne eller sover, mens hun er der?

Kommer det an på, om hun skal hente/bringe børn, eller bare være hjemme med dem?

Kommer det an på, om man stiller proviant til rådighed, mm?

Jeg er sådan i tvivl om, hvad vores fremtidige barnepige bør have i timen?
Hvis f.eks hun skulle komme og passe vores børn 2-3 timer en aften, mens vi tager i biografen. Hun er ung, men arbejder til daglig i en vuggestue, og kender derfra vores ældste datter.
Vi har to børn. En på 2½ år og en på lige knap 1 år.

Hvad betaler I andre Jeres babysitter ??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2010

JustAnotherName

Anyone  ......Er der slet ingen herinde, som har brugt barnepige før, som kan give mig et prej om, hvad der er rimeligt for alle parter, at betale for børnepasning ??

Anmeld

27. februar 2010

qp

Jeg passede børn hos 3 forskellige familier da jeg læste til pædagog.

Hos den ene familie var der 2 børn på 2 og 4 år - nogle gange hentede jeg dem i institutionen omkring kl 16, gik hjem med dem, gav dem mad og puttede dem omkring 20. Forælderne kom hjem mellem 24:00 - 1:00 og jeg gik 50 kr i timen!

Den anden familie bestod kun af mor og søn, drengen var 2 år da jeg startede og blev 4 inden jeg stoppede. Jeg hentede ham i BH - hjem, mad og så i seng ved 20:00 tiden... moderen kom hjem mellem 01:00-04:00 og jeg fik 60 kr pr time.

Den 3 familie: far mor og en lille pige på 3 år. Jeg kom hjem til dem omkring 19:00 og så hyggede vi os lige en time inden hun skulle sove... mor og far skulle ud af spise og kom som regel hjem omkring 23:00-24:00 og min timeløn var 70 kr.

Nu har jeg så fundet min helt egen barnepige - hun er 22 og er lige begyndt, at læse. Jeg har aftalt med hende, at hun får 400 kr pr gang. Jeg forestiller mig, at hun kommer herhjem omkring 19:00 (når min søn har spist) og så leger de lidt inden han kommer i seng. Jeg kommer så hjem igen omkring alt fra 0100-04:00 men ligemeget hvad så er prisen 400,-

Anmeld

27. februar 2010

JustAnotherName

qp skriver:

Jeg passede børn hos 3 forskellige familier da jeg læste til pædagog.

Hos den ene familie var der 2 børn på 2 og 4 år - nogle gange hentede jeg dem i institutionen omkring kl 16, gik hjem med dem, gav dem mad og puttede dem omkring 20. Forælderne kom hjem mellem 24:00 - 1:00 og jeg gik 50 kr i timen!

Den anden familie bestod kun af mor og søn, drengen var 2 år da jeg startede og blev 4 inden jeg stoppede. Jeg hentede ham i BH - hjem, mad og så i seng ved 20:00 tiden... moderen kom hjem mellem 01:00-04:00 og jeg fik 60 kr pr time.

Den 3 familie: far mor og en lille pige på 3 år. Jeg kom hjem til dem omkring 19:00 og så hyggede vi os lige en time inden hun skulle sove... mor og far skulle ud af spise og kom som regel hjem omkring 23:00-24:00 og min timeløn var 70 kr.

Nu har jeg så fundet min helt egen barnepige - hun er 22 og er lige begyndt, at læse. Jeg har aftalt med hende, at hun får 400 kr pr gang. Jeg forestiller mig, at hun kommer herhjem omkring 19:00 (når min søn har spist) og så leger de lidt inden han kommer i seng. Jeg kommer så hjem igen omkring alt fra 0100-04:00 men ligemeget hvad så er prisen 400,-

Mange tak for dit svar 

Anmeld

27. februar 2010

BetonSlotsPrinsesserne

Anyone  ......Er der slet ingen herinde, som har brugt barnepige før, som kan give mig et prej om, hvad der er rimeligt for alle parter, at betale for børnepasning ??

Jeg tog 50 kr i timen. Uanset hvor mange børn, hvad alder og om det var dag/ aften/ nat...
Pasningen var meget forskelligt. Det var med hentning. Eller i weekend. Og jeg 12 da jeg begyndte og stoppede da jeg var 18 pga jeg var gravid..

Anmeld

27. februar 2010

DL

Godt spørgsmål.. :0)

jeg kan huske at da jeg passede børn som ung pige,jeg var vel 14-15 år... gisp.. det er 20 år siden nu !! Men dengang fik jeg 50kr i timen pr barn.. men jeg kan da se, lønnen ikke er steget særligt meget på det punkt..

Men jeg tror jeg ville tilbyde 75kr i timen for et barn og 100kr for 2 børn.. eller måske sige en fast pris på 500kr, hvis barnepigen kom omkring spisetid og blev og sov på sofaen, og jeg først kom hjem ud på de små timer (også for ikke at sende en ung pige, ud midt om natten, vi bor i stor kbh)

jeg kan bedre lide tanken om, at jeg betaler hende en god pris og ved hun er glad og tilfreds for at komme og passe mit barn.. tænker på, at så er der måske også mindre sygedage/aflysninger den anden vej?? Bare en lille tanke :0)

Det bliver måske mange penge man kommer til at betale for en barnepige, hvis hun skal hente et par gange om ugen, men det er mit barn også værd.. Håber så også, at jeg kunne få en over 18 år eller aller helst en "mormor"

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.