Så har Bianca holdt afslutning i sin gamle vuggestue.
Og starter i indkøring i den nye vuggestue på mandag.
Vi afleverede Bianca i morges klokken 8:45.
Der skulle holdes fødselsdag for én og afslutning for TRE på Bianca's stue idag, så de har stort set ikke lavet andet hele formiddagen, end at synge fødselsdagssang og farvel-sange, og spise. En havde forskellig frugt og melon med, en anden kage og vi kom så med flødeboller, så der ikke var en helt masse af det samme. Så de har rigtig holdt fødselsdag og afslutning og guffet derhenne idag.
Bianca fik også gaver med hjem. En stor spand med modeller i forskellige farver og en masse former. Og så fik hun en mindebog med tegninger, sange og fotos med hjem, samt en mappe med de tegninger/malerier, som hun har lavet i løbet af sin vuggestue-tid derovre (der er lidt fotos forneden)
Vi havde aftalt allerede at komme klokken 13:00, så vi lige kunne få sagt ordentligt farvel, og for at holde en kort afsluttende samtale omkring Bianca. Og der var KUN ros og varmende ord fra dem.
De har lavet et "TRAS" (tidlig registrering af sprogudvikling) på hende, hvilket man normaltvis først gør, når børnene er lige omkring 3 år, og skal til at i børnehave. Men for at have noget, at sende os afsted med, så lavede de den lige et halvt år tidligere på Bianca. Og den ser jo bare rigtig fin ud.
Bianca har været sen til at komme ud af starthullerne med sproget - ikke fordi hun ikke har kunnet, men hun har brugt tid på andre ting, og læææænge lyttet og gjort sig sikker på sproget, før hun er begyndt at bruge det. Næsten fra den ene dag til den anden, gav hun sig til at tale i sætninger derhenne. Herhjemme har vi godt vidst at hun kunne en masse ord. Men hun har først brugt dem (og MANGE FLERE end vi vidste hun kunne) lige pludselig, da HUN følte sig parat og sikker nok på at kunne!
Selvfølgelig er der stadig meget at lære. Men ift. hendes alder, så er hun rigtig godt med, og det er jo kun glædeligt, at få at vide 
Jeg fik også lige "scoret os" en suveræn fremtidig barnepige.
Hun har arbejdet i et par år som fast vikar henne i vuggestuen, og er nu blevet fastansat medhjælper. Bianca er så tryg og glad for hende, og hun er en super sød pige, som jeg slet ingen skrupler har ved, at skulle overlade Bianca til. Så jeg fik spurgt, om hun kunne have lyst til at babysitte, hvis vi fik behov for det engang imellem, og straks gav hun mig sit telefonnummer og sagde, at det ville hun virkelig rigtig meget gerne. Så det er jo bare en dejlig løsning at have ved hånden, hvis behovet engang skulle opstå ....Jeg aner så bare ikke en disse om, hvad man bør give sin babysitter i timeløn ?!?!?
Men der er nu også yderst sjældent, at vi vil få behov for pasning.
Og ellers er det jo også ofte familien, som hellere end gerne vil have fingre i dem ....og det er jo en gratis hjælp! 
Nu er alle Bianca's ting pakket sammen, hendes kasse og garderobe er tømt derhenne og vi har sagt farvel for sidste gang.
Det er temmelig vemodigt. Men samtidig, så ser jeg lyst på alt det nye vi nu står overfor, og jeg har tiltro til, at det nok skal blive godt alt sammen.
Det er jo trods alt også dejligt, at sige farvel til noget med en følelse af, at der kun har været gode oplevelser der!
Det eneste andet ærgelige er så også bare, at Bianca havde fået sig en smadder god ven, Alexander, som hun holder meget af. Jeg er sikker på, at de to vil komme til at savne hinanden. Alexander har mange morgener siddet inde på Bianca's stue og bare ventet på, at hun skulle komme. Og det er altid med stor glædeligt udtryk, at de ses, og de har leget sammen hver eneste dag. Så det er lidt trist, at det bare skal være slut nu, fordi vi har besluttet at flytte hende. Men forhåbentligt kan hun få sig en ligeså god ven det nye sted. Det håber jeg sådan for hende...
Men ja, på mandag starter der så et nyt kapitel i Bianca's liv, når hun skal til at være "troldeunge" henne i sin nye vuggestue 
Her er lige en masse billeder fra dagen idag.....