Spiseforstyrrelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

349 visninger
1 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. februar 2010

Anonym trådstarter

Hej alle,

Jeg er 18 + 2 henne, før jeg blev gravid havde jeg en spise forstyrrelse, som gik ud på at jeg i flere dage ikke spiste en bid mad!

Og fik dårlig samvittighed når jeg havde spist så meget på en hel dag (2stk rugbrød), Jeg har altid været lidt overvægtig, men tabte mig i løbet af et halvt år ca. 15 kg. og derefter lidt hver uge.

Jeg fandt ud af jeg var gravid, da jeh var 11 uger henne ca. og var over lykkelig, da jeg næsten et år i forvejen havde tabt drømme barnet. Mit problem er nu, at jeg stadig bare er ekstrem dårlig til at spise, og har heller ikke taget et eneste gram på i hele min graviditet endnu. Men JM er informeret om dette, men jeg bliver så stresset omkring madtiderne, og får stadig dårlig samvigttighed. Jeg har bare lyst til at tude, og jeg skammer mig oer at have det sådan. Og jeg er så bange for at der skal ske den lille noget.

Er der nogle der ved ca. hvor meget man burde tage på igennem graviditeten?, jeg vejede ca. 67 kg, før jeg blev gravid og vejer stadig det samme, er det normalt når jeg ikke er længere henen eller hvordan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2010

Mor til Frederic og Freya

Anonym skriver:

Hej alle,

Jeg er 18 + 2 henne, før jeg blev gravid havde jeg en spise forstyrrelse, som gik ud på at jeg i flere dage ikke spiste en bid mad!

Og fik dårlig samvittighed når jeg havde spist så meget på en hel dag (2stk rugbrød), Jeg har altid været lidt overvægtig, men tabte mig i løbet af et halvt år ca. 15 kg. og derefter lidt hver uge.

Jeg fandt ud af jeg var gravid, da jeh var 11 uger henne ca. og var over lykkelig, da jeg næsten et år i forvejen havde tabt drømme barnet. Mit problem er nu, at jeg stadig bare er ekstrem dårlig til at spise, og har heller ikke taget et eneste gram på i hele min graviditet endnu. Men JM er informeret om dette, men jeg bliver så stresset omkring madtiderne, og får stadig dårlig samvigttighed. Jeg har bare lyst til at tude, og jeg skammer mig oer at have det sådan. Og jeg er så bange for at der skal ske den lille noget.

Er der nogle der ved ca. hvor meget man burde tage på igennem graviditeten?, jeg vejede ca. 67 kg, før jeg blev gravid og vejer stadig det samme, er det normalt når jeg ikke er længere henen eller hvordan?

Bare rolig der mange der er gravide og har en spiseforstyrelse.

Men man må sætte sig ud over sig selv og sige; jeg er nødt til at spise, for at mit lille liv i maven kan vokse sig stor og rask.

Det kan godt være jeg har svært ved mad, men det skal ikke gå ud over det liv jeg har i maven. Du kan smide de kg bagefter, men barnet tager jo ikke på af ingenting...

Jeg var selv meget slank (60 kg og 179) ved start af graviditeten,

Fandt dette på nettet:

Under en graviditet forandrer din krop sig meget, og du vil opleve, når du stiger på vægten, at den stiger. Det er forskelligt hvor meget kvinder tager på under graviditeten. Nedenunder er skrevet, hvad selve graviditeten vejer. Man skal også rege med at tage et par kilo på i fedtreserver, for nogle flere end andre.

Fostervand  1 kg

Foster  3,5kg

Moderkage  0,5kg

Bryster  2kg

Livmoder  1kg

Blod  1,5kg

Vævsvæsker  1,5kg

I alt = 11kg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.