Opdatering af vores hund.. (Har ikke HD)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

403 visninger
8 svar
0 synes godt om
26. februar 2010

Mira0911

Vores hund kom til dyrlægen igår... Kom i fuld narkose for at få taget røngten billeder...  Jeg synes det lyder vildt, at han ligefrem skal i narkose for det... Det er kun for at de kan få strukket hans ben ud...

Men de fik taget billeder og studeret dem, kom frem til at det ikke er HD, de tjekkede hofterne godt og grundigt, tog ekstra billeder for at være sikker...

De nåede frem til at det er en forstuvning på venstre hofteled, han har fået lavet... Så der sidder noget knoglevæv, som ikke skal sidde der, det får han medicin for nu.

De næste 14 dage skal han være på medicin, derefter skal vi ringe til dyrlægen og fortælle hvordan det går med ham, derefter skal vi til kontrol med ham...

Hvis ikke det er over, skal han på en omgang medicin mere, hvis det heller ikke hjælper, sagde dyrlægen at vi kunne få fjernet noget væske fra hofterne - Det koster kassen...

Dyrlægen mente ikke det blev nødvendigt med at fjerne væske, hun mente medicinen nok skulle hjælpe, så det går væk...

Min kæreste snakkede så med dyrlægen om, hvis medicinen slet ikke hjælper på nogen måder, kunne vi lige så godt aflive ham...

Jeg håber det virker det medicin, det plejer det som regelt også at gøre... Selvfølgelig vil jeg også selv have ham aflivet, hvis medicinen ikke hjælper og han skal blive ved med at halte rundt... Det er synd... Han skal ikke holdes i live, fordi vi synes han er rigtig dejlig og skøn, og han egentlig går rundt og har ondt...

Vi krydser alt hvad vi kan herhjemme, for at det virker... Han er så dejlig en rar og kærlig hund...

Vi håber det bedste... Og krydser....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2010

Sisley

Har I en hunde-sygeforsikring for så tror jeg både røntgen, medicin og efterfølgende behandling er dækket (når det nu ikke er HD). Der er formentlig en lille selvrisiko og så skal et behandlingsforløb normalt holdes indenfor X antal dage (i vores sygeforsikring er det 60 dage).

Igen kan jeg anbefale fx massage - han går måske og belaster lænd eller det andet ben forkert, når han har ondt og så kan massagen lindre. Vi giver kr. 220 for en time og hun kommer endda hjem til os! Hvis dyrlægen vi skrive at det er en del af behandlingen, æder forsikringen også massageudgiften.

Anmeld

26. februar 2010

Mira0911

Sisley skriver:

Har I en hunde-sygeforsikring for så tror jeg både røntgen, medicin og efterfølgende behandling er dækket (når det nu ikke er HD). Der er formentlig en lille selvrisiko og så skal et behandlingsforløb normalt holdes indenfor X antal dage (i vores sygeforsikring er det 60 dage).

Igen kan jeg anbefale fx massage - han går måske og belaster lænd eller det andet ben forkert, når han har ondt og så kan massagen lindre. Vi giver kr. 220 for en time og hun kommer endda hjem til os! Hvis dyrlægen vi skrive at det er en del af behandlingen, æder forsikringen også massageudgiften.

Vi har kun ansvareforsikringen.... Ja jeg har gået og sagt til mig selv at jeg skal have meldt ham ind i sygeforsikringen... Vi har Dyrekassen... Hvis du kender den?

Massage lyder lækkert... Det må jeg lige tjekke ud...

Anmeld

26. februar 2010

Loa

Super det ikke er HD

Men hvorfor aflives hvis medicinen ikke hjælper? Det lød som om væsken kunne drænes i tilfælde af medicinen ikke hjalp?

Jeg skal ikke gøre mig klog, kender slet ikke til det der, kan godt være jeg opfattede det som noget meget mildt han fejlede... Men måske var det bare i sammenligning til HD......

Anmeld

26. februar 2010

Mira0911

Loa skriver:

Super det ikke er HD

Men hvorfor aflives hvis medicinen ikke hjælper? Det lød som om væsken kunne drænes i tilfælde af medicinen ikke hjalp?

Jeg skal ikke gøre mig klog, kender slet ikke til det der, kan godt være jeg opfattede det som noget meget mildt han fejlede... Men måske var det bare i sammenligning til HD......

Dyrlægen sagde at det var dyrt at få fjernet væske.. Vi fik ikke nogen pris på det... Og aner ikke hvor vi skal finde pengene henne hvis det er....

Ja det er så skønt det ikke er HD... .

Anmeld

26. februar 2010

Loa

MoarJ skriver:

Dyrlægen sagde at det var dyrt at få fjernet væske.. Vi fik ikke nogen pris på det... Og aner ikke hvor vi skal finde pengene henne hvis det er....

Ja det er så skønt det ikke er HD... .

Nåh okay på den måde.

Ja de ved sgu godt hvad de skal tage for tingene

Men lød da som om dyrlægen var optimistisk og allerede mente det burde blive godt efter 1 gang medicin.....

Så det håber vi  

Anmeld

26. februar 2010

Mira0911

Loa skriver:

Nåh okay på den måde.

Ja de ved sgu godt hvad de skal tage for tingene

Men lød da som om dyrlægen var optimistisk og allerede mente det burde blive godt efter 1 gang medicin.....

Så det håber vi  

Ja det gør de da hvert fald...

Håber virkelig også det holder stik med dyrlægen... Tror nu også det nok skal virke på ham...

Han sejlede rundt igår... Kæresten måtte bære ham ind, da de kom hjem.. Han kunne slet ikke styre sine ben... Er jo også forståeligt...

Anmeld

26. februar 2010

Loa

MoarJ skriver:

Ja det gør de da hvert fald...

Håber virkelig også det holder stik med dyrlægen... Tror nu også det nok skal virke på ham...

Han sejlede rundt igår... Kæresten måtte bære ham ind, da de kom hjem.. Han kunne slet ikke styre sine ben... Er jo også forståeligt...

Nååh er så forfærdeligt at se dem sådan

Vores så også bare så ynkelig ud først gang han var opereret... Helt tåget og savlede og sad op og sov.....

Og efter hans HD operattion i julen, gik han ikke selv de første par dage, det var godt nok også synd at se på

Men vi gør det jo for at hjælpe dem, og for at de i sidste ende skal få det bedre......

Anmeld

26. februar 2010

Mira0911

Loa skriver:

Nååh er så forfærdeligt at se dem sådan

Vores så også bare så ynkelig ud først gang han var opereret... Helt tåget og savlede og sad op og sov.....

Og efter hans HD operattion i julen, gik han ikke selv de første par dage, det var godt nok også synd at se på

Men vi gør det jo for at hjælpe dem, og for at de i sidste ende skal få det bedre......

Kan kun give dig ret i det slet ikke er sjovt at se på...

Ja helt klart, vi gør det bedste for vores kære dyr...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.