Hjælp til barseldagpenge samt børnepenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

431 visninger
2 svar
0 synes godt om
25. februar 2010

Mor til L&S

Hej allesammen!

Har lige 2 spørgsmål som jeg håber nogen kan hjælpe med

1. Får man en bestemt sats barselspenge eller er det er procent del af ens løn man får??

2. Skal man ansøge om at få børnepenge, eller kommer det automatisk?

Knus Rollo 35+2 som er gået på barsel i dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2010

Snuffler25

Tillykke med du er gået på barsel  Glæder mig til det bliver min tur 12.3

Ville ellers tro du ville have tjek på det med økonomien under barsel, når du er gået fra nu hehe - jeg vil forsøge at svare udfra hvad jeg ved

1. Som standard betaler dit firma dig alm. løn fra 4 eller 8 uger inden fødsel og 20 uger efter du har født. Der kan dog være andre forhold som gør sig gældende for din arbedsplads, eller måske dit firma ikke har en overenskomst. Ville nok spørge din HR afdeling hvis jeg var dig.

Mht. dagpenge så er der forskellige satser her, alt efter hvad du tjener. Prøv at spørge din HR afdeling, de ved dette. Og de skal alligevel have besked hvis du holder barsel i mere end det de giver dig.

husk at få kigget på din forskudsopgørelse, af hensyn til SKAT, befordring og måneder hvor du er på dagpenge osv.

2. Man får automatisk børnepenge

Held&lykke

Anmeld

25. februar 2010

Mor til L&S

Snuffler25 skriver:

Tillykke med du er gået på barsel  Glæder mig til det bliver min tur 12.3

Ville ellers tro du ville have tjek på det med økonomien under barsel, når du er gået fra nu hehe - jeg vil forsøge at svare udfra hvad jeg ved

1. Som standard betaler dit firma dig alm. løn fra 4 eller 8 uger inden fødsel og 20 uger efter du har født. Der kan dog være andre forhold som gør sig gældende for din arbedsplads, eller måske dit firma ikke har en overenskomst. Ville nok spørge din HR afdeling hvis jeg var dig.

Mht. dagpenge så er der forskellige satser her, alt efter hvad du tjener. Prøv at spørge din HR afdeling, de ved dette. Og de skal alligevel have besked hvis du holder barsel i mere end det de giver dig.

husk at få kigget på din forskudsopgørelse, af hensyn til SKAT, befordring og måneder hvor du er på dagpenge osv.

2. Man får automatisk børnepenge

Held&lykke

Jeg har skam styr på økonomien under barsel - jeg får fuld løn af min arbejdsgiver.... men var bare i tvivl om barselspenge satsen var fast eller en procentdel af ens løn!

Men tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.