Min søn bliver ikke mæt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.667 visninger
9 svar
0 synes godt om
25. februar 2010

Na-Wi

Jeg har en søn der bliver 4 måneder her om 7 dage.. Hvornår kan jeg begynde at give ham andet end mme, hvad kan jeg starte med at give og hvor meget må de få til at starte med ?

Han spiser og spiser konstant, det er som om han ikke bliver mæt af sin mme .. så det ville være rart hvis jeg snart kunne give ham noget der mættede lidt mere..

Vores sunhedsplejerske er ikke meget for at de får ander end mme .. Vi har en i mødregruppen hvis søn er lidt over 5 måneder og han får stadig kun mme, da sp ikke synes at moderen skal give ham andet endnu..

Knus Nanna

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2010

3drenge

Vi startede med anden mad da Elias var samme alder som din dreng er nu. Han er nu knap 5 mdr og får ris, majs, eller hirsegrød hver formiddag og kartoffelmos med grønsager (most med gaffel ikke blendet) hver dag ved 16-17 tiden, sammen med vand i en kop. Han elsker skemad og er rigtig god til, at spise og drikke af kop.

Ved ikke hvad sunhedsp. siger, da vi ikke har snakket med hende siden han var 4 uger, det er vores 3 dreng, så gør bare hvad vi også har gjort ved de andre De fik ikke flaske mere da de var 8mdr, sådan tror jeg også det bliver ved ham her, da han ikke er så vild med det men faktisk heller vil spise skemad.

Synes da bare du skal prøve med lidt grød og se hvad han siger til det

Anmeld

25. februar 2010

3drenge

Når jeg laver ris/hirsegrød  putter jeg bare lidt vand i en skål sammen med et par skefulde mel og så i mikroovnen til det koger, så putter jeg lidt olie/smør i og ind i køleskabet. Når han så skal have det luner jeg det og putter en skefuld mme i , hvis det er meget stiv (risgrøden] kan du bare putte lidt vand i også, så får det en lækker kosistens

Anmeld

25. februar 2010

Na-Wi

3drenge skriver:

Når jeg laver ris/hirsegrød  putter jeg bare lidt vand i en skål sammen med et par skefulde mel og så i mikroovnen til det koger, så putter jeg lidt olie/smør i og ind i køleskabet. Når han så skal have det luner jeg det og putter en skefuld mme i , hvis det er meget stiv (risgrøden] kan du bare putte lidt vand i også, så får det en lækker kosistens

Tak for svar

Kan William også godt få 2 gange om dagen, eller er det for meget i den alder? HVIS han altså gider spise det ..

Skal der ikke noget mme i grøden ? .. Og hvad bruger du helt nøjagtigt at vand og mel?

Knus Nanna

Anmeld

25. februar 2010

Halbschön

Naannaa87 skriver:

Tak for svar

Kan William også godt få 2 gange om dagen, eller er det for meget i den alder? HVIS han altså gider spise det ..

Skal der ikke noget mme i grøden ? .. Og hvad bruger du helt nøjagtigt at vand og mel?

Knus Nanna

Blander mig lige her Min sp sagde i mandags at anbefalingerne var at der kom MME i, for at de fik nok energi osv...

Jeg fik at vide at vi skulle starte med 1 måltid af gangen og køre med det i ca. 14 dage, og så to...

Jeg startede med at gi risgrød til aften.. Og nu får han det om formiddagen og så kartoffelmos om aftenen(når han gider altså)

Anmeld

25. februar 2010

3drenge

Elias har fået grød 2 gange om dagen fra han var knap 4 mdr.

Putter en dl vand i en skål sammen med 2 store skefulde (dem der er i mme), tager så halvdelen når han skal have det og putter 1 skefuld mme i, så det bliver cremet, så kan du bruge resten dagen efter.

Koger 1 kartoffel sammen med noget frossen grønsager f.eks blomkål, broccoli (gulerødder er svære at mose, så det skal du nok ikke starte med) moser det med en klat smør og så ind i køleskabet og når han så skal have det, kommer jeg en skefuld mme i sammen med lidt vand, så det også bliver cremet.

jeg laver begge dele hveranden dag og så står det bare i køleskabet, dejligt nemt.

Har selv startet med det hjemmelavet, da der er utrolig meget sukker i det man køber, men det er rart at have, hvis det lige skal gå stækt eller han skal passes. Han skal jo bare ikke vænne sig til den ekstra søde smag, men min søn spiser alt, hvad han får stoppet ind, så det er ingen problem Man kan købe en med hirsegrød fra 4 mdr. den synes jeg er god, ellers kan man også få en med risgrød og gulerødder.

I Føtex fandt jeg hirseflager og der kan du også købe rismel.

Anmeld

25. februar 2010

Frejasmor

Hej

Min datter er 6 mdr. i dag.

Jeg startede op med grød en gang om dagen den dag hun var 4 måneder. de må få grød af rismel, majsmel og hirseflager. Jeg startede med ris og majsmel, da det er finere end flagerne. med lidt frugtmos på evt. af jordbær.

De skal kun have et par skeer til at starte med og så gå langsomt frem, så deres maver kan følge med det nye mad..

Min SP sagde jeg skulle starte der fordi freja ikke rigtig virkede interesseret i brystet. Så der er nok forskellige meninger om hvornår man skal starte. det er jo heller ikke et helt måltid, men kun nogle smagsprøver når man starter.

Anmeld

25. februar 2010

Amelia<3

Vi havde det samme problem med vores datter, hun ku spise hver time for hun var konstant sulten. Hun var 3 1/2 mdr gammel.Så vi snakkede med vores sp og hun sagde at vi måtte begynde stille og roligt at give hende grød. Vi gav hende 1 gang om dagen de første 14 dage.

Anmeld

25. februar 2010

lassemor07

Lasse var ogs 4 mrd da han starte op med grød 1 gang om dagen

Jeg fik afvide af min SP af de skal være 4mrd før man begynder og var lige over og æse i denbog jeg fik dengang og der stårogså efter 4 mrd kan man begynde op

Anmeld

25. februar 2010

Mussen2

Da vi begyndete med grød, kan jeg huske Sp anbefalede at man gav det om formiddagen eller middag (selvfølgelig når baby er mest oplagt og ikke hunne sulten) man skulle ikke begynde med at give det til aftensmåltid, da det så kan gøre ondt i babys mave, når den skal sove.

DEt er tidligst måt de er 4 mdr. man må begynde så småt med den fine grød.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.