Jeg kan ikke få ham til at spise

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. februar 2010

Halbschön

ka-ri-na skriver:

ja det tror jeg.... han har fået smag for sagerne:0)

Hehe, ja det er lige tidligt nok synes jeg

Han behøver absolut ikke allerede nu lære hvordan han skal løbe om hjørner med sin mor.. 

Tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2010

Frejasmor

Hejsa

Det er så frustrende når de ikke vil spise.

Det kan også være du skal prøve at holde en pause i nogle dage med grød og mosen, og så se om han godt vil spise igen.

Det var min sundhedsplejerske der fortalte det i vores mødregruppe da hun kom og talte om start af mad. Min datter er 6 måneder nu.

Ved ikke om det hjælper, men du kunne prøve. Min SP sagde at man ikke skal presse dem.

Håber du finder en løsning.

Anmeld

25. februar 2010

Skouboe

Renée88 skriver:

grød og mos i disse dag. Kun frugtmos, og det kan han jo ikke leve af. Min søn er lidt over 4 måneder, og vi begyndte for tre uger siden med grød og mos. Startede stille og roligt op med risgrød, og for en uge siden startede vi op med kartoffelmos om aftenen.. de tre første dage spiste han fint kartoffelmos med grøntsager. men nu gider han bare slet ikke ha det.. Hverken det eller risgrød... I mandags fik han hirsegrød i mødregruppen, og det spiste han med velbehag... Og siden da har han ikke villet ha noget af det andet... De har ikke hirseflager i nogle af butikkerne her omkring, så det blir først indkøbt imorgen.... Men hvad med kartoffelmosen... Er der nogen der har et godt råd til at få ham til at spise den? Og evt. en god opskrift?!.

// Renée - der laver mad forgæves i disse dage.

Babyer kan være nogle små slyngler indimellem - prøv med lidt sovs, eller grøntsagsmos...

Herhjemme er hirsegrød også stadig et hit selvom Freja er over 1 år.

Anmeld

25. februar 2010

Halbschön

Skouboe skriver:

Babyer kan være nogle små slyngler indimellem - prøv med lidt sovs, eller grøntsagsmos...

Herhjemme er hirsegrød også stadig et hit selvom Freja er over 1 år.

Det må du nok sige..

Sovs må han ikke få endnu, da det indeholder gluten... Og grøntsagsmos prøvede jeg igår... Heller ikke her havde jeg heldet med mig... Lille bavian.. Jeg prøver igen igen igen idag

Anmeld

25. februar 2010

Skouboe

Renée88 skriver:

Det må du nok sige..

Sovs må han ikke få endnu, da det indeholder gluten... Og grøntsagsmos prøvede jeg igår... Heller ikke her havde jeg heldet med mig... Lille bavian.. Jeg prøver igen igen igen idag

Lav en jævnet sovs med majsstivelse (Maizena), så er du ude over glutenproblemet

Ellers så tænk i smag - både med grød og mos. Jeg tror børn ret hurtigt begynder at kede sig hvis der ikke er nok smag i maden. Det behøver ikke at være sødt, du kan fx blende en appelsin og smide i grøden.

Anmeld

25. februar 2010

Na-Wi

Kan desværre ikke hjælpe dig men har et spørgsmål..

Jeg har en søn der bliver 4 måneder her om 7 dage.. Hvornår kan jeg begynde at give ham andet end mme, hvad kan jeg starte med at give og hvor meget må de få til at starte med ?

Han spiser og spiser konstant, det er som om han ikke bliver mæt af sin mme .. så det ville være rart hvis jeg snart kunne give ham noget der mættede lidt mere..

Knus Nanna

Anmeld

25. februar 2010

Halbschön

Naannaa87 skriver:

Kan desværre ikke hjælpe dig men har et spørgsmål..

Jeg har en søn der bliver 4 måneder her om 7 dage.. Hvornår kan jeg begynde at give ham andet end mme, hvad kan jeg starte med at give og hvor meget må de få til at starte med ?

Han spiser og spiser konstant, det er som om han ikke bliver mæt af sin mme .. så det ville være rart hvis jeg snart kunne give ham noget der mættede lidt mere..

Knus Nanna

Hej Nanna..

Du kan godt begynde så småt nu... Kommer din sp ikke snart på besøg ved dig for at snakke om mad?

Ellers kan du starte med at give glutenfri produkter.. Flg. tre slags grød er godt. Majsgrød, risgrød og hirsegrød.

Frugtmos.... Alt frugt(undtagen bananer) skal ha været kogt før de må få dem.. (indtil 6mdr).

Efter to uger begyndte jeg på kartoffelmos... Men startede altså med risgrød.

Det er lavet på flg. måde:

100 ml vand i en gryde

3 tsk rismel.

Dette koges op. Tages af blus og hældes over i tallerken. Putter så enten en smørklat eller en skefuld olie i.

Når det har spise temp. så putter jeg MME-pulver i der svarer til 100ml vand. (jeg putter 3 skefulde NAN2 i).

Og vupti. grød

Anmeld

25. februar 2010

Na-Wi

Renée88 skriver:

Hej Nanna..

Du kan godt begynde så småt nu... Kommer din sp ikke snart på besøg ved dig for at snakke om mad?

Ellers kan du starte med at give glutenfri produkter.. Flg. tre slags grød er godt. Majsgrød, risgrød og hirsegrød.

Frugtmos.... Alt frugt(undtagen bananer) skal ha været kogt før de må få dem.. (indtil 6mdr).

Efter to uger begyndte jeg på kartoffelmos... Men startede altså med risgrød.

Det er lavet på flg. måde:

100 ml vand i en gryde

3 tsk rismel.

Dette koges op. Tages af blus og hældes over i tallerken. Putter så enten en smørklat eller en skefuld olie i.

Når det har spise temp. så putter jeg MME-pulver i der svarer til 100ml vand. (jeg putter 3 skefulde NAN2 i).

Og vupti. grød

Tak for svar

Vi har en Sp som ikke går ind for at de må få andet end mme det første lange stykke tid, vi har en i min gruppe der er over 5 mdr, og han får kun mme pga Sp synes det er for tidligt at starte med ander.. Så hende gider jeg ikke at diskutere mad med..

Du siger der skal mme pulver i, er der nok vand i grøden til at pulveret bliver opløst ?

Igår sad min søn på skødet af mig mens jeg spiste, og han sad og smaskede (hvilket han ellers aldrig gør) er det tegn på at han er ved at være klar ?

Knus Nanna

Anmeld

25. februar 2010

CarinaSB

jeg kunne heller ikk få Noah til at spise kartoffelmos .. så fik jeg et fif af min svigerinde .. og det er at putte en smugle syltetøj i kartoffelmosen .. og nu spiser han gerne 1½ potion :)

Anmeld

25. februar 2010

Na-Wi

CarinaSD skriver:

jeg kunne heller ikk få Noah til at spise kartoffelmos .. så fik jeg et fif af min svigerinde .. og det er at putte en smugle syltetøj i kartoffelmosen .. og nu spiser han gerne 1½ potion

Det lyder ikke særlig lækkert

Knus Nanna

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.