Mødregruppe?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

338 visninger
6 svar
0 synes godt om
25. februar 2010

Mig med maven

Til alle de kloge forældre, der har prøvet at være i mødre gruppe.

Jeg skal starte i morgen, og jeg ved ikke hvad jeg skal forvente, og hvad jeg skal leve op til. Hvad lavdede I, i jeres mødregrupper?

Nogle gode idéer til hvad vi skal lave, når vi om 14 dage skal være hos mig?

Jeg er lidt nervøs, og kan ikke finde ud af hvorfor. Jeg er egentlig ikke typen der sådan går rundt og bliver nervøs. Men jeg kan mærke i maven, at det kilder lidt.

Til de kloge forældre, der ikke har været i mødregruppe.

Hvordan kan det være at du ikke var med i en mødregruppe?

Jeg ser frem til jeres svar!

Christina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2010

TbCp

Vi snakkede og beundrede børn

Vi var ikke ude og lave en masse. Den der holdt det stod for lidt kaffe, te og pålæg og en af de andre havde så brød med fra bageren.

Det var meget meget stille og roligt

Anmeld

25. februar 2010

Mig med maven

TbCp skriver:

Vi snakkede og beundrede børn

...

Det var meget meget stille og roligt

Det lyder jo dejligt og helt nede på jorden (lige mig).

Hvor længe blev i ved?

Min svigermor ses stadig med nogle af "damerne" fra da hun fik min mand!

Anmeld

25. februar 2010

TbCp

Mig med maven skriver:

Det lyder jo dejligt og helt nede på jorden (lige mig).

Hvor længe blev i ved?

Min svigermor ses stadig med nogle af "damerne" fra da hun fik min mand!

Vi var 7 stk til at starte med, de to af dem ses jeg stadig med ind imellem, 1-2 gange om året. Det er hyggeligt at kunne følge lidt med i ungernes opvækst

Jeg har hørt om mødregrupper som var så "overgearede" og det hele skulle være SÅ perfekt og man skulle virkelig være en overskudsmor.... men sådan forholder det sig bare sjældent når man er nybagt mor. Men hvis man fra starten lægger ud med at det skal være stille og roligt, så tror jeg nok det skal gå

Anmeld

25. februar 2010

Lise

Vi snakkede og drak kaffe og åd boller og snakkede endnu mere. Det var ret hyggeligt, og vi blev ofte hængende i 6-7 timer (vi sås hver 14. dag)  

Vi sås så længe vi var på barsel, og siden (vores unger er 2½ år gamle) har jeg jævnligt set én af pigerne, og har haft lidt mere overfladisk kontakt med to andre. Vi skal alle fire ses næste weekend, og det er altid hyggeligt. Vi var seks i alt.

Vi lavede ikke så meget udenfor vore hjem. En enkelt gang var nogle (jeg kunne ikke) til et lagersalg, og en gang var vi i babybio. Vi kunne nok bedst lide bare at hænge ud..

Jeg havde stor fornøjelse af min mødregruppe, og ser frem til at få en ny snart

Lise (38+0)

Anmeld

25. februar 2010

RumlesMor

Havde en rigtig dejlig mødregruppe...det var et åndehul i ugen.

Vi mødtes ved frokost-tid 1 gang om ugen, havde selv egen mad med, og hyggede et par timer. Vi talte børn, praktisk, sjov og ikke mindst om vores mænd i rollen som far. He he. Synes vi var gode til at hjælpe hinanden, og låne hinandens udstyr før vi selv investerede penge i forskellige dimser.

Derudover mødtes vi til små shoppingture eller en tur i baby-bio. Det er dejligt at have nogen som står med de samme udfordringer og har fri til at være sammen om formiddagen. Veninderne er gode, men det er ikke altid de forstår hvorfor man IGEN er forsinket pga et bleskift eller bare ikke orker noget som helst.

Jeg taler stadig jævnligt med den ene af pigerne fra min mødregruppe, selvom vi begge er flyttet sidenhen. Men nu venter vi begge nr. 2 med en måneds mellemrum, så vi kommer nok til at udveklse erfaringer endnu engang. Glæder mig!

Anmeld

25. februar 2010

Corn

Den ene gang var der en kok i min mødregruppe.... Mums det var luksus når hun lagde hus til, for hun diskede op med alt muligt lækkert..

Og anden gang var jeg i mødregruppe med bagerens kone

Ellers satte vi lidt frugt frem, mange vil jo gerne tabe sig, kaffe, the og noget brød. Og så blev der hygget og snakket...

Nogen gange planlagde vi gåture, skovtur ved stranden ol... Alt efter hvad vejr og overskud indbød til... Og i mine mødregrupper har det været okay at komme lidt for sent, med morgenhår og lugte at gylp...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.