Altså med 'lejr' mener jeg, at vi lægger noget over sofaen (så jeg ikke bløder igennem) og så har jeg puder og dyner og tæpper hos mig, og så ligger jeg med babyen. Jeg er stort set kun oppe når jeg lige skal tisse. Min mand komme ind med mad til mig som jeg sidder i sofaen og spiser, mens jeg har babyen hos mig. Jeg synes det er skønt at have så meget tid sammen den helt lille nyfødte baby (der er SÅ kort tid de er helt små!), og mine store unger (de har været henholdsvis 2 samt 2 og 4 år, når de er blevet storebror), synes det er hyggeligt med mor der bare ligger der i sofaen og kigger på de leger.
Selvom jeg kun har gode ammeforløb bag mig, så har det alligevel hver gang krævet at jeg har gjort en indsats for at få amning op at stå, og sådan en 'ammelejr' midt i stuen har været ideelt for mig. Jeg kunne ikke holde ud at lægge der en hel eller halv barsel, men en uge er vidunderligt.
Når vi har haft barselsgæster, er jeg slet ikke stået op af sofaen, jeg har bare ligget i trusser under dynen med en nøgen baby på mit bryst. Skønt!!!!
Vi har 3 vinterbørn, så vi har skruet godt op for varmen i den uge, så det ikke blev for koldt for mig og babyen.
Anmeld