ØV ØV så er der prikkerunde hos os

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

571 visninger
6 svar
0 synes godt om
25. februar 2010

finkedinke

Da jeg blev ansat som dagplejer for omkring 3 år siden fik jeg at vide at man kun har et job så længe der er børn nok.
Nu er vi så nået dertil hvor der ikke er børn nok og man begynder at fyre dagplejere. I min gruppe der består af 7 dagplejere har vi fået at vide at der skal fyres. Vi ved endnu ikke hvor mange, men vi får besked i midten af marts.

Jeg er så bekymret. Jeg elsker mit job og har jo indrettet mit hus og min hverdag efter det. Som dagplejer kan man jo ikke lige gå ud og finde et andet dagpleje-job :-( 
Jeg har da heldigvis en uddannelse som sosuhjælper bag mig, og er da heller ikke kræsen med jobvalg. Men når nu jeg virkelig syntes jeg har fundet min rette hylde i dagplejen, så går det mig alligevel noget på.

Jeg forsøger at slå koldt vand i blodet og sige til mig selv at jeg hele vejen igennem har gjort det bedste jeg kan og at jeg jo kendte betingelserne på forhånd. Men der sidder alligevel en lille tanke og nager, om om det nu er mig der bliver fyret.

ØV hvor er jeg bare ked af det lige nu.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. februar 2010

Loa

finkedinke skriver:

Da jeg blev ansat som dagplejer for omkring 3 år siden fik jeg at vide at man kun har et job så længe der er børn nok.
Nu er vi så nået dertil hvor der ikke er børn nok og man begynder at fyre dagplejere. I min gruppe der består af 7 dagplejere har vi fået at vide at der skal fyres. Vi ved endnu ikke hvor mange, men vi får besked i midten af marts.

Jeg er så bekymret. Jeg elsker mit job og har jo indrettet mit hus og min hverdag efter det. Som dagplejer kan man jo ikke lige gå ud og finde et andet dagpleje-job :-( 
Jeg har da heldigvis en uddannelse som sosuhjælper bag mig, og er da heller ikke kræsen med jobvalg. Men når nu jeg virkelig syntes jeg har fundet min rette hylde i dagplejen, så går det mig alligevel noget på.

Jeg forsøger at slå koldt vand i blodet og sige til mig selv at jeg hele vejen igennem har gjort det bedste jeg kan og at jeg jo kendte betingelserne på forhånd. Men der sidder alligevel en lille tanke og nager, om om det nu er mig der bliver fyret.

Øv, sådan noget er aldrig rart.....

Desværre er det åbenbart sådan en tid vi lever i lige pt. (Troede dog ikke der pludselig blev for få børn)

for at du beholder dig job.... Selvom det heller ikke er rart at skulle miste kollegaer.....

Anmeld

25. februar 2010

Lullaby

Ej noget møg. Kan du ikke bare flytte? Vi mangler gode dagplejere her

Nej jeg ved da godt, at det ikke bare er sådan. Og jeg er ked af det på dine vegne. Jeg har også selv fundet min hylde og det rette sted og jeg er også hunderæd for at miste det fordi det er en lille landsbyskole og derfor kan blive slået sammen med de store. Så jeg krydser fingre for, at du får lov til at bibeholde dit job..

Anmeld

2. marts 2010

finkedinke

Det er mærkeligt at der kan komme for få børn. Jeg har hørt noget med at dels bliver der født færre børn end ventet og dels bliver forældrene i deres boliger fordi de ikke kan sælge dem. Det går så åbentbart ud over kommuner som vores hvor der gennem de sidste 10 år er kommet mange nye børnefamilier til pga de billige boliger her.

Jeg ved fra kolleger at der også fyres dagplejere i andre kommuner der ligger i omegnen til Kbh.

Jeg skal itl møde i aften og høre nærmere om kriterierne og vilkårene omkring fyringerne.

Anmeld

2. marts 2010

Benjamin09

Profilbillede for Benjamin09

Har du overvejer at blive privat dagplejer? Det kunne jo være at forældrene har lyst til at lade børnene blive hos dig. Men det er jo slet ikke sikkert at det bliver dig der bliver fyret.

Anmeld

2. marts 2010

finkedinke

Benjamin09 skriver:

Har du overvejer at blive privat dagplejer? Det kunne jo være at forældrene har lyst til at lade børnene blive hos dig. Men det er jo slet ikke sikkert at det bliver dig der bliver fyret.

Jeg ville ikke blive privat dagplejer for jeg har selv små børn og har brug for den sikkerhed at der er nogen til at tage mine dp-børn hvis jeg har brug for barn-syg osv.

Men jeg ha rlige til eftermiddag fået af vide at de udsætter fyringer til efter sommerferien. OG lige nu ved jeg ikke om jeg skal græde eller grine.

Anmeld

3. marts 2010

mariamiss6

finkedinke skriver:

Jeg ville ikke blive privat dagplejer for jeg har selv små børn og har brug for den sikkerhed at der er nogen til at tage mine dp-børn hvis jeg har brug for barn-syg osv.

Men jeg ha rlige til eftermiddag fået af vide at de udsætter fyringer til efter sommerferien. OG lige nu ved jeg ikke om jeg skal græde eller grine.

der var for nylig samme problem i det distrikt hvor mine unger går i dp.... men man kom frem til at vuggestuerne i stedet blev forbudt at have overbelægning....

det vil sige at hvis en vuggestue var normeret til 10 børn, så måtte de ikke tage de 2 ekstra ind (som man ellers kan få lov at tage i overbelægning) på den måde blev der hurtigt børn nok til både dp'ere og vuggestuerne. og ingen blev fyrret...

har du prøvet at fremlægge det på pladsanvisningen, eller hvem der nu har det ansvar?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.