Tvillinger på hver sin stue/hver sin klasse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.050 visninger
3 svar
0 synes godt om
24. februar 2010

Heidi B

Hej

Vi har Jeppe og Mikkel fra 300806, så de er 3½ og går i børnehave. De går på hver deres stue, og det er vi super glade for.

MEN når vi er til forældre arrangementer synes jeg det er svært. Hvor skal vi være? Skal vi dele os så en sidder på den ene stue en på den anden??? Det er svært at få "et forhold" til de andre forældre.

Der er stor forskel i hvordan stuerne kører(ikke dårligt) men Mikkels stue har lige lavet teater for forældrene men det gør Jeppes stue ikke. Og det blev han ked af.

Og så melder spørgesmålet sig(ved godt det er tidligt) Hvad så når de skal starte i skole??? For min umiddelbare holdning er at de skal i hver deres klasse, men hvad nu når den ene klasse fungere og den anden ikke gør??? Forældremøder på samme dag??

Tænker måske for meget over tingene...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2010

hc=k

Hvorfor skal de i hver deres klasse?????

Anmeld

24. februar 2010

Heidi B

Det SKAL de heller ikke. Men tænker bare at de har glæde af at gå på hver deres stue i børnehaven. De er meget forskellige af sind men enæggede og ligner jo derved hinanden temmelig meget. Og synesat andre også skal se på dem som enkelt personer, hvor jeg tror at hvis de skal i klasse sammen vil de sikkert være "tvillingerne" og ikke Jeppe og Mikkel.

Men kom gerne med argumenter for og imod???

Anmeld

26. februar 2010

Malene84

Heidi Bakke skriver:

Det SKAL de heller ikke. Men tænker bare at de har glæde af at gå på hver deres stue i børnehaven. De er meget forskellige af sind men enæggede og ligner jo derved hinanden temmelig meget. Og synesat andre også skal se på dem som enkelt personer, hvor jeg tror at hvis de skal i klasse sammen vil de sikkert være "tvillingerne" og ikke Jeppe og Mikkel.

Men kom gerne med argumenter for og imod???

Jeg kan helt sikkert godt følge dig...

Jeg er pædagogstuderende, og har igennem 5 år nu - haft MANGE sæt tvillinger i de institutioner jeg har været i. Jeg har oplevet det så mange gange, at dem der sætter deres enæggede tvillinger på samme stue, i samme tøj osv. ikke bliver gjort til individer - der er bare "tvillingerne". Og jeg HADER bare at høre en pædagog sige "hvem er det du er"? fordi de ikke har sat sig ind i hvem der er hvem. hmmm.

Jeg ville, selvom du nævner problematikken omkring dårlig/god klasse, sætte dem i hver deres klasse. Tror det er super vigtigt, at de får hver deres venner og får lov til at fortsætte udviklingen som forskellige individer. Især når du nu beskriver, at deres udvikling er super god i børnehaven.

Så må I bide i det sure æbler, når der er forældremøder osv. og derfor bliver nødt til at skille jer ad. Mht. hvis den ene klasse er meget bedre end den anden, kan man altid ændre sit valg og søge om at få dem samlet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.