Dilemma

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

880 visninger
10 svar
0 synes godt om
23. februar 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Jeg har et dilemma som jeg gerne vil høre jeres mening om

Pt er jeg studerende på STX 2 årig. Altså jeg tager den klassiske gym. på to år istedet for 3.

Det er rigtig hårdt og oven i, at jeg har været uheldig med PB. og diverse andre ting har det taget helt vildt på mine kræfter.

Jeg startede på STX fordi jeg ikke kunne finde en elevplads, og så blev i tvivl om det overhovedet var den vej jeg ville gå efter min HGV. Så meldte jeg mig til et adg. givende kursus til Soc. rådg. men besluttede mig for at sadle om til STX og bruge det ekstra år på at få en fuld studentereksamen på 2 år istedet for "kun" en fagpakke på 1 år.

Nu er jeg begyndt at overveje at skære ned på fag, og gå enkeltfag. Altså fortsætte på STX men bare tage færre fag og bruge længere tid.

Jeg er utrolig splittet da jeg længe har været noget ustabil på udd. da jeg har haft så meget i privaten der fyldte. ISÆR PB.

Derfor vil jeg høre jeres mening, og om nogen herinde har nogle erfaringer de kan dele med mig?

Hvis jeg bliver gravid inden okt. skal jeg alligevel sadle om til næste år, så overvejer virkelig at gøre det, men er bange for at fortryde... Fortryde at bruge et ekstra år, selv om jeg måske dermed vil få en mindre stresset og mere stabil skolegang - og måske et bedre snit, selv om snittet nok ikke får betydning for det jeg vil læse bagefter.

Ved godt at ingen kan tage beslutningen for mig, men måske er der nogen der kan komme med input/holdning?

Mvh

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2010

Pige2009

Hvor langt har du igen?

Anmeld

23. februar 2010

Linda2009 skriver:

Hvor langt har du igen?

Jeg startede i sommers, så har alt i alt halvandet år tilbage .

Anmeld

23. februar 2010

Pige2009

Alexis skriver:

Jeg startede i sommers, så har alt i alt halvandet år tilbage .

Jeg ville nok forsøge at tage uddannelsen, som du har planlagt på 2 år, og selvom det er megahårdt nu, så tror jeg absolut ikke du vil fortryde det senere - tværtimod. Jeg spillede en del badminton, da jeg gik i gymnasiet og havde mulighed for at tage studentereksamen over 4 år, men på trods af masser af træning, rejser osv. valgte jeg at bide i det sure æble og kæmpe mig igennem, hvilket jeg den dag idag er mega glad for. Jeg ved godt, det ikke er helt det samme, men så alligevel.

Held og lykke med det hele.

K.h. Linda

Anmeld

23. februar 2010

Linda2009 skriver:

Jeg ville nok forsøge at tage uddannelsen, som du har planlagt på 2 år, og selvom det er megahårdt nu, så tror jeg absolut ikke du vil fortryde det senere - tværtimod. Jeg spillede en del badminton, da jeg gik i gymnasiet og havde mulighed for at tage studentereksamen over 4 år, men på trods af masser af træning, rejser osv. valgte jeg at bide i det sure æble og kæmpe mig igennem, hvilket jeg den dag idag er mega glad for. Jeg ved godt, det ikke er helt det samme, men så alligevel.

Held og lykke med det hele.

K.h. Linda

Det kan vel godt sammestilles lidt. Men det er bare helt ekstremt hårdt, og svært for mig at holde gejsten.

PB fylder helt vildt meget, og selv om livet ikke skal gå i stå, synes jeg godt nok overskudet er meget meget småt i forhold til, hvad det har været førhen.

Vil jo også igennem med et godt snit, og det tror jeg ikke jeg kommer som det er nu. På den anden side, så føler jeg også bare, at jeg skal igennem.

Men ja... jeg må tygge på det. Kan sagtens se dit synspunkt.

Tak

Anmeld

24. februar 2010

Sofiedk

Åh smukke dig ... Ja det er sku ikke nogen nem situation at stå i. Jeg kender ALT for godt til hvordan projekt baby kan trække tænder ud i forhold til at være fuldtænding tændt på skolen konstant. Det er sindsyg svært at kunne ligge 100% i skoleopgaverne når det pludselig virker så ligegyldigt og det at blive mor jo er en meget større ting.

Til trods for det tror jeg også jeg ville vælge at klø på. Lige nu handler det om at du skal fokusere på at klare dig igennem det her halve år inden sommerferien og så har du heldigvis en god lang sommerferie hvor du kan slappe af, tage den med ro og bare nyde det.

Jeg ville prøve at hænge i så godt du kan og som du selv siger er det jo ikke dit gennemsnit der er vigtigt, men hvis du sadler om allerede nu og udskyder det, plus at du jo bliver gravid (som du selvfølgelig gør) så bliver det udskudt endnu mere og så pludselig virker det hele lige pludselig som en kæmpe opgave hvis du om 1 år stadig står og mangler lige så meget.

Der er ingen andre end dig der kan beslutte det og håber du vælger hvad der føles rigtigt for dig

Anmeld

24. februar 2010

Tror også bare det som er mega hårdt lige nu er, at jeg har haft så svært ved at hive mig op energimæssigt pga. PB osv, og det mærkes jo når jeg er i skole - mht. hvordan det går i undervisningen. Synes jeg sakker bagud, og ved ik om jeg kan nå at indhente noget af det. Føler jeg skal løbe om kap med tiden konstant og lektierne hober sig op....Har jo trods alt en arb på fuld tid og så omkring 30 timers læsning om ugen oven i. No wonder hvis jeg føler mig udbrændt oven i PB?

Anmeld

24. februar 2010

LinLin

Hvad betyder PB?

Anmeld

24. februar 2010

Mor til David skriver:

Hvad betyder PB?

Projekt Baby

Stress faktor når man har været igang i 16 mdr uden held...

Anmeld

24. februar 2010

LinLin

Alexis skriver:

Projekt Baby

Stress faktor når man har været igang i 16 mdr uden held...

Aaarh... Der er så mange forkortelser herinde

16 mdr - jamen så MÅ det da også snart være jeres tur!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.