Jeg har et dilemma som jeg gerne vil høre jeres mening om
Pt er jeg studerende på STX 2 årig. Altså jeg tager den klassiske gym. på to år istedet for 3.
Det er rigtig hårdt og oven i, at jeg har været uheldig med PB. og diverse andre ting har det taget helt vildt på mine kræfter.
Jeg startede på STX fordi jeg ikke kunne finde en elevplads, og så blev i tvivl om det overhovedet var den vej jeg ville gå efter min HGV. Så meldte jeg mig til et adg. givende kursus til Soc. rådg. men besluttede mig for at sadle om til STX og bruge det ekstra år på at få en fuld studentereksamen på 2 år istedet for "kun" en fagpakke på 1 år.
Nu er jeg begyndt at overveje at skære ned på fag, og gå enkeltfag. Altså fortsætte på STX men bare tage færre fag og bruge længere tid.
Jeg er utrolig splittet da jeg længe har været noget ustabil på udd. da jeg har haft så meget i privaten der fyldte. ISÆR PB.
Derfor vil jeg høre jeres mening, og om nogen herinde har nogle erfaringer de kan dele med mig?
Hvis jeg bliver gravid inden okt. skal jeg alligevel sadle om til næste år, så overvejer virkelig at gøre det, men er bange for at fortryde... Fortryde at bruge et ekstra år, selv om jeg måske dermed vil få en mindre stresset og mere stabil skolegang - og måske et bedre snit, selv om snittet nok ikke får betydning for det jeg vil læse bagefter.
Ved godt at ingen kan tage beslutningen for mig, men måske er der nogen der kan komme med input/holdning?
Mvh
Anmeld